18 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

LOGICA PICCJ - Aberatia din rechizitoriul lui Cristian Cioaca intocmit de procurorii Maria Militaru si Romulus Dan Varga: „Dovada faptului ca Ghinescu Elodia este decedata este data de activitatile de cautare desfasurate mai bine de cinci ani, coroborate cu mediatizarea fara precedent a disparitiei acesteia, care nu au dus la identificarea vreunui semn de viata autentic, oricat de neinsemnat” (Document)

Scris de: Elena DUMITRACHE | pdf | print

17 March 2013 11:01
Vizualizari: 11320

 

Politistul Cristan Cioaca aflat in stare de arest preventiv pentru uciderea sotiei sale, avocata Elodia Ghinescu, cere explicatii procurorilor de caz, Maria Militaru si Romulus Dan Varga de la Sectia de urmarire penala si criminalistica a PICCJ cu privire la modul in care a fost intocmit rechizitoriul, atragand atentia asupra anumitor nereguli din actul de sesizare al instantei. Cristian Cioaca, prin aparatoarea lui, avocata Maria Vasii, a depus, in data de 4 martie 2013, la Tribunalul Arges unde se judeca in prezent dosarul nr. 1252/109/2013 in care politistul este inculpat in cauza, o cerere prin care solicita restituirea cauzei la Parchetul de pe langa Tribunalul Arges, pentru refacerea urmaririi penale. Politistul Cioaca sustine ca urmarirea penala este nula, si facandu-se abstractie de aceste principii fundamentale ale procesului penal al legalitatii, al respectarii prezumtiei de nevinovatie, a fost posibila trimiterea sa in judecata ”pentru o fapta pe care nu am savarsit-o si organul de urmarire detine data certe ce impiedicau potrivit legii trimiterea mea in judecata”.


In sustinerea exceptiei ridicate in fata judecatorilor, politistul Cristian Cioaca, prin avocata lui Maria Vasii, a argument motivele pentru care este necesara refacerea actului de urmarire penala. Politistul Cristian Cioaca sustine in sesizarea adresata judecatorilor ca rechizitoriul prin care s-a dispus trimiterea sa in judecata este afectat de nulitate absoluta, intrucat au fost incalcate dispozitiile art. 2, art. 1, art.3, art. 4, art.5/2 si art. 6 din Codul de procedura penala.

D'ale procurorilor: Elodia e moarta pentru ca nici macar presa nu a gasit-o

Astfel, Cristian Cioaca ridica exceptii care, in opinia lui, pot confirma ca urmarirea penala nu este completa. Unul dintre motivele politistului Cristian Cioaca pentru care solicita anularea actului de urmarire penala si care in opinia acestuia ridica semne mari de intrebare se refera la faptul ca procurorii au subliniat in rechizitoriu ca avocata Elodia Ghinescu este decedata, intrucat in urma activitatilor de cautare ale autoritatilor, coroborate cu mediatizarea cazului, nu s-a ajuns la identificarea vreunui semn de viata autentic: „Rechizitoriu ,pct 2.1 -fila 10: “Dovada faptului ca Ghinescu Elodia Marilena este decedata, nefiind o simpla persoana disparuta, este data de activitaţile de cautare desfaşurate mai bine de cinci ani, coroborate cu mediatizarea fara precedent a dispariţiei acesteia, care nu au dus la identificarea vreunui semn de viaţa autentic, oricât de neînsemnat. În aceste condiţii, ipoteza potrivit careia victima ar fi plecat voluntar de la domiciliu şi ar locui în prezent în alta parte nu poate fi luata în considerare în mod rezonabil”.

In acelasi document, politistul Cristian Cioaca mai ridica si alte exceptii care vin sa puna la indoiala rechizitoriul in baza caruia a fost trimis in judecata pentru omor calificat. Cioaca, prin avocata lui Maria Vasii, considera ca autoritatile romane si internationale au facut cautari superficiale si nu au cercetat intr-o maniera profesionista disparitia sotiei sale, avocata Ghinescu.

Prezentam in continuare cateva dintre exceptiile ridicate de Cristian Cioaca:

Se impune a avea in vedere urmatoarele aspecte ce contrazic ipoteza acuzarii :

Proces verbal din 21 septembrie 2007 la Aeroportul International Henri Coanda, intocmit de inspector de politie Surdu Leac Valeriu din cadrul Serviciul de Politie Transporturi Aeriene „...numita Ghinescu Elodia Marilena nu a calatorit cu aceste companii si nu figureaza pe listele de pasageri in perioada 30.08 – 20.09.2007.”

INTREBARE CE PERSISTA – “Dar in perioada 21.09.2007 si pana in prezent?”

-Procurorul a audiat in aparare pe martora GM ce a afirmat ca a calatorit cu Elodia in data de 17 noiembrie 2007.

-A fost lamurit acest aspect ?

-Au fost cerute listele de pasageri ai companiei de transport aerian indicate de catre martora ?

-Exista datele iesirilor de pe Aeroportul Otopeni din anul 2007 ?

-Mai poate fi accesata aceasta baza de date in prezent ?

-De ce nu a solicitat procurorul in cursul anului 2007 aceste date de la Aeroportul Otopeni ?

-Au fost solicitate de la Serviciul Roman de Informatii inregistrarile video cu privire la iesirile prin portile de imbarcare ?

Se stie ca aceste inregistrari se efectueaza si se pastreaza pe o durata de 10 ani.

Fiind o investigatie ce priveste un omor era legitima solicitarea de a fi transmise si examinate inregistrarile video privind inregistrarile , cel putin pentru lunile septembrie , octombrie si noiembrie- perioada de timp in care exista mentiuni despre prezenta sotiei mele in Aeroportul Otopeni.

2.Am solicitat a se face adresa la Interpol pentru a cere lamuriri despre identificarea sotiei mele la aeroporturile din tara

- aceasta cerere a a fost respinsa cu motivatia ca au fost primite relatii de la 180 de tari in sensul ca nu a fost identificata

Va rog sa observati ca acest raspuns nu echivaleaza cu administrarea acestei dovezi.

Raspunsul transmis de catre Interpol privind darea in urmarire in cele 185 de tari ESTE IRELEVANTA.

In adresa nr 1785372/JGV din 6.10.2008 se mentioneaza “datele de identitate, fotografia si semnalmentele sus-numitei au fost difuzate in cele 185 state member Interpol, pentru masurile specific de cautare .Pana in prezent nu am primit date in legatura cu localizarea acesteia in strainatate .”

Adresa confirma imprejurarea ca “NU AM PRIMIT DATE”.

INTREBARE :

-Era posibil sa primeasca date ?

-Este aceasta proba relevanta ?

Potrivit procedurilor specifice Interpol , urmarirea UNEI PERSOANE ADULTE DISPARUTE ( art 97 din Conventia Shengen ), in conditiile in care persoana este urmarita in materia “NOT CRIMINAL “ , se face sub o directiva , numita “ACTIUNEA DE URMAT “ – ADRESATA TUTUROR AGENTILOR INTERPOL INSARCINATI CU URMARIREA .

In aceasta procedura a urmaririi adultului – not criminal-actiunea de urmat este aceea specificata in procedura: “...INTREBATI PERSOANA DACA EL/EA ESTE DE ACORD CA ADRESA /LOCATIA EI/LUI SA FIE COMUNICATE AUTORITATILOR SOLICITANTE/  LUATI LEGATURA CU BIROUL NATIONAL SIRENE SI COMUNICATI CONSIMTAMANTUL PERSOANEI LA NR TEL …”

INTREBARI CE NU AU PRIMIT RASPUNS INAINTE DE A FI ACUZAT DE OMOR IN PREZENTA CAUZA :

-De ce s-a dat valoare probatorie raspunsului emis de catre Interpol in sensul ca NU S-AU PRIMIT DATE IN LEGATURA CU LOCALIZAREA cat timp SE STIA de existenta acestei proceduri CE INTERZICEA agentilor Interpol sa COMUNICE DATE DESPRE LOCALIZAREA SOTIEI MELE – in situatia lesne de observat ca aceasta nu isi dadea consimtamantul in conditiile in care a plecat TOCMAI pentru a nu fi gasita ?

Cioaca, nemultumit ca procurorii nu a lasat Patriarhia Romana sa o caute cu atentie pe Elodia Ghinescu

In acelasi act de sesizare a instantei, prin care Cioaca ridica exceptii cu privire la modul in care a fost intocmit rechizitoriul de procurorii Maria Militaru si Romulus Dan Varga de la PICCJ, politistul se intreaba de ce nu a fost admisa de catre procurori proba privind identificarea in lacasurile de cult: „Adresa emisa de catre Patriahia Româna la 25.01.2013- proba admisa in aparare – privind identificarea sotiei mele in locasurile de cult- proba solicitata in aparare, PROBA CE ERA OBLIGATORIU A FI ADMINISTRATA DE CATRE ORGANELE JUDICIARE DIN OFICIU – cautarea in locasuri de cult,centre sociale, spitale, s.a. FACAND PARTE DIN PROCEDURA STANDARD IN MATERIE DE DISPARITIE.

RASPUNSUL inserat in aceasta adresa:

”…indata ce vom avea raspunsul solicitat,va vom instiinta”.

INTREBARE :

De ce nu a fost administrata aceasta proba DESI A FOST ADMISA ?

SANCTIUNEA PREVAZUTA DE LEGIUITOR PENTRU ACEASTA SITUATIE ESTE RESTITUIREA DOSARULUI PENTRU ADMINISTRAREA DOVEZII ADMISAIN APARARE, DOVADA CE NU A FOST ADMINISTRATA“.

* Cititi aici sesizarea politistului Cristian Cioaca privind rechizitoriul procurorilor PICCJ

Comentarii

# Mimi Vasi date 17 March 2013 14:00 +7

Rar am vazut ceva mai penibil decat cererea asta. Vasii e pe dinafara cu procedura penala. Nu degeaba renunta clientii la ea. Habar nu are ce presupune verificarea regularitatii actului de sesizare. Rad naibii si studentii de anul 3 de ea citind prostiile astea. Hai, madam Vasii, las-o-n spume, ca nu tine!

# DOREL date 17 March 2013 17:44 +5

Corect ! Sunt aparari pe fond, putea sa le faca in timpul urm. penale, acum are tot timpul sa le invoce, sa chestioneze martorii asa cum vrea, sa ceara oricate probe vrea, dar sa invoci toate astea in temeiul art. 300 C.p.p. inseamna fie ca nu are habar de procedura penal, fie ca vrea sa se angreneze intr-un razboi de uzura cu instanta fie ca vrea sa OTV-izeze cazul. In orice caz, sa-si bata joc de client si de ideea de justitie ! Si, b): acum, poate ca are si mme. Vasi dreptatea ei, la urma urmei tot asa a procedat si comandantul cu dos. Flota si i-a mers, asa ca, daca a mers odata, de ce n-ar merge si a doua oara ! La urma urmei, in Romanica noastra, tot ce conteaza e tupeul, cu cat mai obraznic, cu atat mai bine ! Parerea mea ...

# Doru date 18 March 2013 13:25 +8

Mimisor, ia-ti pastilele si culca-te! Ca sa comentezi aceasta cerere trebuie sa citesti intai rechizitoriul. Iar rechizitoriul este o rusine! In ceea ce priveste procedura penala, crede-ma ca Maria Vasii este printre putinii avocati care o stapanesc foarte bine. Cand faci afirmatii despre cineva e bine sa te documentezi inainte, sa stii cine este persoana la care te referi. Altfel, vorbesti de parca ai fi Crinuta!

# DOREL date 19 March 2013 10:34 +3

Mai draga, sa inteleg ca ai citit rechizitoriul ? Unde l-ai gasit, m-ar interesa si pe mine (si banuiesc, nu numai) ! Si, b): trecand peste, ai vorbit serios de Maria Vasii sau ai glumit ?! Ca exceptiile invocate, zice ea in temeiul art. 300 Cpp sunt paralele cu procedura la primul termen ! Parerea mea ...

# Modus Operandi date 17 March 2013 17:08 +10

Dovada ca Elodia este decedata este ca Cioaca nu a atacat decizia instantei ce a declarat-o decedata, a fost de acord cu aceasta decizie a instantei si a deschis procedura de succesiune dupa sotia decedata !

# DOREL date 17 March 2013 17:53 +3

Buna observatie ! Daca e asa, inseamna ca Cioaca a cazut in propria capcana ! Si, b): tot pe mme Vasi a avut-o aparator si acolo ?? Intreb si eu ....

# Doru date 18 March 2013 13:31 +3

Eroare! De doua ori eroare! Mai documenteaza-te! :lol:

# DOREL date 19 March 2013 10:36 +3

Unde e eroare, ma nene, sau e ca la meteo, o vedem dar nu e ?!

# Arhimede date 20 March 2013 14:46 0

Fara dovezi clare, totul este literatura pentru domnisoare batrane !!!!!!!!!!!.Am ras cu lacrimi cand am citit ca .....a fost transata si ....De unde stii tu iubito ?

# avocat traditional date 17 March 2013 18:29 0

Mai fratilor,indiferent de prob leme care se pun pe fondul dosarului,doamna Vasii este o avocaata f.f buna.Stie carte si este la zi cu practica instantelor noastre si internationale.Nu aveti nici un motiv sa o criticati in felul acesta .Sun convins ca multe din problemele puse de ea corespuna adevarului din dosar.problema se pune ,legata de fond,astfel:Cum au dedus procurorii ca este vorba despre un omor si nu despre lovituri cauzatoare de moarte?Clasic:i-a dat o palma,a cazut ,s-a lovit cu capul de canatul usii si a murit,decedand fara viata.ce s-a intamplat dupa aceea,dpdv al calificarii este alta chestiune prob lematica.deci 174,175 iri 183?Aceasta este intrebarea interogativa si intrebatoare.

# DOREL date 17 March 2013 19:35 +4

Corect, raspunsul este foarte simplu: Marius Iacob i-a constrans pe tinerii procurori (altfel, f. valorosi) sa preia aceasta incadrare ! Si, b): Incadrarea de la urm. penala e o propunere care poate si trebuie sa fie discutata in proces. Pana la urma este, totusi, o chestiune de nuanta ! Parerea mea ...

# Mimi Vasi date 17 March 2013 20:46 +2

De acord, dar astea sunt chestiuni de discutat la 300 Cpp??? Are tot fondul inainte sa arate cat de prost au lucrat iacobii lui Iacob. Desi, sincer ma indoiesc ca va reusi. Sau nu ea va reusi. Ce a scris Vasii aici merge pe la televiziuni de dezbatut, dar nu vor tine intre juristi. Sunt tare curios ce va face cand isi va epuiza toate apararile de televiziune  :D

# unul din lumea cea mare date 17 March 2013 21:05 +3

in sua echivalentul cazului cioaca mi se pare ca este o.j.simpson s/au gasit in ro arma crimei? s/a gasit cadavrul? s/au plantat probe de catre politie? sint multe semne de intrebare......deci prezumptia de nevinovatie ,,s/a gasit,,? in opinia mea de nejurist cred ca/i cam achitare in sua se lucreaza pe baza ,,beyound the shadow of the daulght,,(in cazurile de crima cu pedeapsa capitala) sint indoieli in cazul cioaca? chiar daca nu o sa va convina voua magisatratilor si juristilor eu cred ca o sa fie achitat. mai bine 10 vinovati in libertate decit un nevinovat in inchisoare. despre ,,maiestria procurorilor corupti pot sa amintesc doar cazul tundrea?,, sa mai amintesc? deci nu ma condamnati doar judecati. nu dati cu semne rosii,luati/va timpul sa comentati

# obiectiva date 17 March 2013 21:29 -9

cioaca NU trebuie bagat in inchisoare, ci la spitalul de psihiatrie....cati nevinovati sunt in puscarii, inca unu` nu mai conteaza !

# obiectiva date 17 March 2013 21:34 0

„Dovada faptului ca Ghinescu Elodia este decedata este data de activitatile de cautare desfasurate mai bine de cinci ani, coroborate cu mediatizarea fara precedent a disparitiei acesteia, care nu au dus la identificarea vreunui semn de viata autentic, oricat de neinsemnat”......DOVADA INSEAMNA DOVADA, iacobe, auzisi ??? mai citeste in DEX.......activitatile de cautare sunt CIRCUMSTANTE ivite DUPA omor,...ca doar NU ati asasinat/o voi, cu activitatile de cautare....MEDIATIZAREA ??? NU ai pus si PARANORMALII....dupa ce te uiti la filmul CSI sau Justitie militara, sau orice film american in care vezi cum se cauta PROBE, adica DOVEZI, cum se lucreaza in laboratoare si ce dotare au, noi avem un singur expert in tehnica de inregistrare pe care l/am fugariti in SUA, ii pusesem si lui o inscenare la index, te crucesti cu astia din RO....astia sunt mascarici, clovni....impostori......NU procurori si investigatori....

# andrei date 18 March 2013 13:42 +4

Avem urmatoarea situatie in rechizitoriul lui Cioaca: \"Aruncarea în râpă a obiectelor găsite la 08.10.2007 a fost realizată de inculpat în două tranşe. În sprijinul acestei afirmaţii relatăm succesiunea locaţiilor în care a fost evidenţiat fotografic preşul din baia aferentă dormitorului, cu ocazia cercetărilor la faţa locului efectuate în cauză: în 5 septembrie 2007 era aşezat pe gresia din baie, în 11 septembrie 2007 era în maşina de spălat, impregnat cu o substanţă de culoare închisă, probabil sol, iar în 8 octombrie 2007 este găsit în râpa dintre Poiana Braşov şi Râşnov.\" In dosar exista un proces verbal al CFL din 12.09.2007, care atesta ca respectivul pres a fost \"ridicat in conditii de laborator\" de catre anchetatori. Exista si fotografiile aferente. ACELASI PRES!!! Nu au fost doua la fel. Exista toate pozele din casa la dosar! In realitate, dosarul n-are nici-o legatura cu ceea ce au prezentat procurorii in presa timp de 5 ani. Este un dosar public, verificati!

# Laurenţiu date 18 March 2013 15:36 +1

Cioacă a fost total neinspirat cînd s-a apucat să fugă de răspunderea penală. Dacă se consulta cu un avocat şi se apăra bine, scăpa cu maxim 10 ani din care executa 5-6. Aşa, îşi va petrece viaţa prin tribunale iar de pîrnaie şi de stigmatul de criminal tot nu va scăpa.

# ANA TOROK date 19 March 2013 19:20 +1

CITITI NEAPARAT!!! http://www.cotidianul.ro/procurorii-au-plantat-probele-cheie-din-dosar-in-ripa-din-poiana-brasov-209179/

# alinutza date 7 April 2013 09:05 +1

sunteti tare simpatici. Da s-a gandit vreunul dintre voi sa citeasca rechizitoriul? E la liber din luna ianuarie pe internet. Ia gugaliti nitel si-o sa va treaca dubiile si dilemele urgent. Da deh...asa-i cand pana si justitia se face dupa declaratii ( mai mult sau mai putin corect/complet redate) de la ziar. si uite asa traim noi nu doar intr-o desavarsita guvernare folclorica, dar si in plin folclor judiciar. sper ca nu sunteti juristi practicanti ( avocati, consilieri juridici sau magistrati). In caz contrar vai de capul celor pe care-i reprezentati/cercetati/judecati. PS: Madam Vasii e o urechista smechera de notorietate. Carte nu stie, dar a invatat bine ca si justitia ( ca si guvernarea) in tara noastra se face, in multe cazuri, tot la televizor. Daca traieste destul, va ajunge urmatoarea Paula Iacob a justitiei romane ( personaj la fel de grotesc-ilar)

# alinutza date 7 April 2013 09:11 +1

:) iaca rechizitoriul, cadou: http://www.amosnews.ro/sites/default/files/Rechizitoriu_Cioaca.pdf

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 18.04.2024 – Pensionare la Inalta Curte

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva