29 March 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

SUSPICIUNI DE FRAUDARE A VOTULUI LA BAROUL BUCURESTI – Avocatul Alexandru Paun cere explicatii Baroului Bucuresti despre "implicarea consultantului tehnic" in alegeri: "Datele pe care vi le solicit vin ca urmare a afirmatiilor prezentate in spatiul public, inclusiv de catre dl. Friedmann, existand suspiciuni cu privire la corectitudinea reala a procesului de votare, numarare si implicit rezultatele votului". Baroul Bucuresti a tiparit buletine de vot complete pentru electorii din Baroul Ilfov!

Scris de: E.D. | pdf | print

10 May 2019 17:18
Vizualizari: 6538

Cutuma ca la prima Adunare generala pentru alegerea organelor de conducere nu se intruneste cvorumul le creeaza deja mari probleme membrilor actualei conduceri a Baroului Bucuresti. Avocatul Alexandru Paun (foto) din Baroul Bucuresti – candidat la functia de consilier in cadrul Consiliului Baroului Bucuresti contesta maniera in care s-a desfasurat prima convocare din 4 mai 2019 de la Sala Palatului si reclama faptul ca aceasta poate fi considerata ca fiind o tentativa de preparare a voturilor pentru cea de-a doua convocare, programata pentru data de 19 mai 2019. Oricat de fantastica ar parea, luarea de pozitie a avocatului Alexandru Paun nu este deloc neintemeiata si nici singulara, existand deja mai multe voci in Baroul Bucuresti care critica maniera in care actuala conducere a inteles sa organizeze numaratoarea "electronica" a voturilor si numaratoarea fizica a buletinelor de vot pentru cel de-al doilea tur al alegerilor. Aceasta nu este insa singura problema reclamata in alegerile din 19 mai 2019: tiparirea de buletine complete de vot pentru electorii din Baroul Ilfov si implicarea unui "consultant tehnic" in numararea voturilor reprezinta alte probleme ridicate de avocatul Alexandru Paun si aduse in atentia conducerii Baroului Bucuresti.


Concret, printr-o petitie formulata la inceputul acestei saptamani, avocatul Alexandru Paun le cere decanului Baroului Bucuresti Ion Dragne, membrilor Consiliului Baroului Bucuresti, precum si membrilor Comisiei de organizare si votare si celor ai Comisiei de solutionare a contestatiilor sa faca publice informatiile cu privire la maniera in care s-a decis, dar si cum va fi organizata numaratoarea electronica a voturilor si numaratoarea fizica a buletinelor de vot pentru cel de-al doilea tur al alegerilor. In acelasi timp, Paun le solicita organelor de conducere ale Baroului Bucuresti sa transparentizeze modalitatea in care s-a decis ca societatea INTRA CONNECT S.R.L. sa se ocupe de aceasta chestiune.

Conform petitiei publicate pe site-ul avocatpaunalexandru.ro, cererea avocatului Paun este intemeiata si pe afirmatiile prezentate in spatiul public de catre unul dintre actualii consilieri ai Baroului Bucuresti, avocatul Iosif Nicolescu-Friedmann, care a semnalat modul de aplicare a regulamentului de vot. Afirmatiile facute in spatiul public de unii colegi avocati arata, in opinia avocatului Alexandru Paun, ca exista "suspiciuni cu privire la corectitudinea reala a procesului de votare, numarare si implicit rezultatele votului" in legatura cu modalitatea in care Baroul Bucuresti a inteles organizarea Adunarii generale. 

In acest context, avocatul Alexandru Paun a cerut conducerii Baroului Bucuresti sa precizeze care este "numarul de angajati ai consultantului contractati pentru numararea voturilor, impreuna cu dovezile angajarii - contracte de munca, acreditari, certificari si calificari ale acestora", cine a decis contractarea acestui consultant si nu a altuia, Paun cerand si comunicarea actului decizional prin care a fost desemnat acest consultant, in vederea eliminarii oricaror suspiciuni de conflicte de interese. Aceasta din urma cerinta are la baza posibilitatea ca unii dintre avocatii care candideaza pentru functia de consilier si-ar fi putut exprima votul pentru alegerea acestui consultant, desi s-ar fi impus sa se abtina de la vot, atat timp cat exista posibilitatea ca persoana care a decis prin vot acordarea contractului catre respectivul consultant sa fie la randu-i candidat.

Totodata, potrivit petitiei avocatului Alexandru Paun, pentru a „spulbera orice suspiciuni” si pentru a asigura transparenta procedurii de votare de la Adunarea generala din 19 mai 2019, conducerii Baroului Bucuresti ii revine obligatia sa explice in concret prevederea cuprinsa la capitolul VIII art. 16 al Regulamentului Anexa la Hotararea Consiliului Baroului Bucuresti nr. 6/26.02.2019, care prevede ca "numararea voturilor si a buletinelor de vot va fi realizata prin implicarea unui consultant tehnic". In opinia avocatului Paun, aceasta “implicare” este vaga si face posibila atacarea si anularea procedurii de catre orice persoana interesata, "pe motiv ca fie Comisia, fie consultantul au depasit limitele atributiilor lor regulamentare, atat timp cat delimitarea acestora nu este neta".

Baroul Ilfov voteaza la Baroul Bucuresti?

Pe de alta parte, o chestiune – consideram noi – extrem de arzatoare atinsa de avocatul Alexandru Paun se refer la motivul pentru care ar fi fost tiparite deja buletine complete de vot pentru electorii din Baroul Ilfov, stiut fiind ca acestia nu voteaza organele de conducere ale Baroului Bucuresti. Conform petitiei depuse la Baroul Bucuresti de avocatul Alexandru Paun, buletinele au fost deja inmanate integral, astfel ca se impune ca Baroul Bucuresti sa precizeze cate dintre voturile exprimate la convocarea din 4 mai 2019 au fost exprimate de electorii din Baroul Ilfov. Cerere este formulata de avocatul Paun „spre a analiza impactul potential al unei fraude de acest tip asupra votului din 19.05.2018”.

In finalul cererii sale, avocatul Alexandru Paun solicita conducerii Baroului Bucuresti sa i se permita ca, impreuna cu alti avocati, sa participe personal la intreaga procedura de votare din 19 mai 2019: „Solicit a participa la intreaga procedura de votare personal, de la momentul inceperii si pana la momentul finalizarii votului, impreuna cu un observator pentru fiecare urna de vot, observatorii fiind avocati votanti sau candidati ce subscriu unor alegeri corecte la data de 19.05.2019”.

Publicam in continuare Petita formulata de avocatul Alexandru Paun si inregistrata la Baroul Bucuresti in data de 6 mai 2019:

"Stimate domnule Decan al Baroului Bucuresti,

Stimati membri ai Consiliului Baroului Bucuresti,

Stimati membri ai Comisiei de organizare si votare si ai Comisiei de solutionare a contestatiilor,

Subsemnatul, Alexandru A. Paun, avocat in cadrul Baroului Bucuresti din data de 15.01.2003, identificat prin card 4000-410-020-719, in calitate de avocat candidat la demnitatea de Consilier, va solicit a avea bunavointa de a furniza urmatoarele informatii cu privire la modul in care s-a decis si va avea loc la 19.05.2019, numaratoarea electronica a voturilor si numaratoarea fizica a buletinelor de vot, precum si de ce maniera a fost selectata in acest scop societatea INTRA CONNECT S.R.L.

Datele, informatiile si clarificarile pe care vi le solicit, vin ca urmare a afirmatiilor prezentate in spatiul public, inclusiv de catre dl. Consilier Friedmann, cu privire la modul de aplicare a regulamentului de vot, existand suspiciuni cu privire la corectitudinea reala a procesului de votare, numarare si implicit rezultatele votului.

Tema principala a campaniei mele electorale, este recastigarea Prestigiului avocatului.

Consider ca prestigiul acestui corp profesional este temeiul cel mai bun al statului de drept in societatea iliberala care este azi Romania. In respectul prestigiului nostru, va rog sa va dati concursul cu buna credinta la spulberarea oricaror suspiciuni si la transparentizarea totala a procedurii de votare, avand asigurarea mea ca scopul prezentului demers este exclusiv acela de a inlatura orice afirmatie, zvon, posibilitate, reala sau pretinsa, cu privire la fraudarea votului, deoarece o asemenea ipoteza submineaza solidaritatea profesionala, legitimitatea celor ce vor fi alesi, imaginea personala a organizatorilor alegerilor, viitorul real al acestei profesii care este realmente in pericol de disolutie ca urmare a pauperizarii fortate, nesustinerii de catre organele de conducere a dreptului fundamental la aparare concret exercitat, utilizarii dublului standard si altor motive pentru care de altfel candidez.

Consider ca atat Dvs. cat si eu, ca avocati, avem ca prima menire sa ne ingrijim de legalitatea activitatilor proprii, a emiterii de acte privind activitatile cu specific electoral dar si a supravegherii acestor activitati cu maxima atentie si interes, spre a asigura egalitatea de arme si rezultate a caror legitimitate sa fie demonstrata cu mijloace transparente, publice si dincolo de orice dubiu.

Solicitarile mele sunt expuse in mod succint si punctual in cele ce urmeaza:

1. Din capitolul VIII art. 16 al Regulamentului Anexa la HCBB 6/26.02.2019 rezulta ca numararea voturilor va fi realizata prin implicarea unui consultant tehnic. Va rog sa definiti notiunea de “implicare”, in procedeul concret de numarare a voturilor raportat la distinctia intre a numara “voturi” si buletine de vot.

Notiunea este vaga si face posibila atacarea si anularea procedurii de catre orice persoana interesata, pe motiv ca fie Comisia, fie consultantul, au depasit limitele atributiilor lor regulamentare, atat timp cat delimitarea acestora nu este neta.

2. Data fiind ultilizarea acestei notiuni de implicare, utilizata de catre redactorul regulamentului, solicit comunicarea publica prin postarea pe site a contractului cu acest consultant tehnic. Atributiile contractuale, este necesar a se suprapune limitelor stabilite prin Regulament, spre a cunoaste sfera de de atribuiuni si a defini astfel, corectitudinea procesului de votare, conformitatea prestatiei consultantului tehnic, totalitatea atributiunilor acestuia si gradul de indeplinire in concret si mai ales, justa cheltuire a sumelor alocate implementarii si realizarii unei numaratori electronice.

3. Numararea voturilor de la cap. XIII art. 33 al Regulamentului Anexa la HCBB 6/26.02.2019, se refera la numararea buletinelor de vot de catre consultant sau la numerotarea buletinor de vot ulterior numararii de catre alte persoane a acestora in sensul Anexei 1 la Regulamentului Anexa la HCBB 6/26.02.2019?

In cazul in care atat numararea cat si numerotarea se fac de catre consultant (ceea ce apare ca firesc) nu se ridica nicio problema, fiind vorba de o terminologie diferita utilizata in Anexa 1 la etapa 2, din Regulamentului Anexa la HCBB 6/26.02.2019 pentru una si aceeasi operatiune efectiv realizata, dar in caz contrar, se pune problema ca voturile parcurg un filtru uman suplimentar neregulamentar, care poate interveni prin alterare, distrugere, adaugire spre a directiona procesul de votare in interesul unui anume candidat.

Cine este indrituit sa decida intr-un sens sau altul din punct de vedere Statutar si regulamentar si care este forul unde poate fi contestata o atare decizie, din moment ce suntem in fata unei posibile erori de aplicare a unui act necontestat, Regulament.

4. Solicit respectuos a mi se transmite o copie a contractului cu unitatea de imprimare a buletinelor de vot pentru ambele date (04.05.2019 si 19.05.2019), precum si actul Baroului de desemnare al acestei unitati si decidentii alegerii (avocatii ce au luat decizia cu respectarea atributiilor statutare ale demnitatilor/functiilor detinute). Ce anume inseamna “dovada facturii emise”, de la cap XVII punctul 54 din Regulament in mod concret, precum si o copie certificata a celor doua documente astfel intitulate, propriu-zise.

Totodata solicit a fi informat daca numarul de buletine tiparite presupune si o rezerva excedentara de buletine necesara unor accidente si care fac obiectul altor documente interne decat cele prezentate public.

5. Solicit a fi informat cu privire la motivul tiparirii de buletine complete de vot pentru electorii din Baroul Ilfov in conditiile in care acestia nu voteaza organele de conducere ale Baroului Bucuresti. Subliniez ca am observat ca, buletinele de vot au fost integral inmanate acestora motiv pentru care va rog sa transmiteti cate voturi au fost exprimate la 04.05.2019 de catre electori din Baroul Ilfov, spre a analiza impactul potential al unei fraude de acest tip asupra votului din 19.05.2018.

6. Solicit a fi informat cate pixuri, cate mape plastic au fost achizitionate pentru a facilita acest tip de vot, cu prezentarea contractului de achizitie si a pretului platit, precum si daca urmare votului din 04.05.2018 acestea au fost integral recuperate in vederea refolosirii ori nu, iar daca nu, cine se face vinovat de acesta pierdere si care sunt demersurile initiate spre a recupera prejudiciul.

7. Solicit a participa la intreaga procedura de votare personal, de la momentul inceperii si pana la momentul finalizarii votului, impreuna cu un observator pentru fiecare urna de vot, observatorii fiind avocati votanti sau candidati ce subscriu unor alegeri corecte la data de 19.05.2019. Acest drept fiind regulamentar este consacrat de art. 71 din cap. XIX al Regulamentului Anexa la HCBB 6/26.02.2019.

8. Va rog a transmite, in masura in care exista, care este metoda de numarare a voturilor (standard, denumire, chei de verificare, marje de eroare) electronic cu precizarea modului de selectie a acestei metode in detrimentul altora, analizei de piata si selectarii furnizorului serviciului propriu zis, precum si experientei anterioare a acestuia in domeniul votului electronic, inclusiv capacitatea logistica – scannere , etc. impreuna cu acreditarile si certificarile echipamentelor ce exclud interventii, modificari ajustari sau chiar mecanisme deghizate de alterare a procedurilor tehnice de numarare electronica a voturilor. Totodata solicit sa mentionati ce tip de format de document este generat prin scanarea unui calup de voturi (50) , cum este acesta salvat si stocat cu garantia autenticitatii documentului electronic, cum se pastreaza identitatea calupului scanat cu cel material spre a se putea solutiona contestatiile prin compararea inscrisului electronic cu cel material, cum se sterge/salveaza/adauga documentul scanat spre a se centraliza documentelor eletcronice ce reprezinta baza reala a rezultatelor votului. Scanarea precedenta se sterege sau nu la realizarea unei noi scanari.

In mod normal aceasta procedura este descrisa in documentul de achizitia, iar aceasta trebuia sa fie publica si sa poata fi contestata, deoarece face parte din procesul electoral final si este cea mai importanta componenta, potrivit adagiului sovietic, important este cine (in cazul de fata ce) numara voturile.

9. Va rog a transmite, care este numarul de angajati ai consultantului contractati pentru numararea voturilor, impreuna cu dovezile angajarii - contracte de munca, acreditari, certificari si calificari ale acestora in scopul derularii activitatii pe care ati decis, a o contracta.

10. Cine a decis contractarea acestui consultant si nu a altuia, precum si comunicarea actului decizional de la nivelul Baroului Bucuresti, spre a verifica daca au existat conflicte de interese, deoarece la acest moment exista afirmatii publice potrivit carora dintre consilierii in functie care candideaza, la alegerea acestui consultant au existat persoane ce nu s-au abtinut de la vot, asadar se gasesc in situatia in care acordarea contractului a depins catre una si aceeasi persoana ce candideaza.

11. Solicit a fi informat si a se transmite documentele ce au stat la baza validari candidaturii tuturor celor ce au avut inregistrate datorii catre Baroul Bucuresti, fie ca acestea sunt esalonate ori neesalonate, deoarece au aparut informatii, date, documente, potrivit carora cel putin urmatorii:

Tanasescu Mihai Alexandru

Flavia Teodosiu

Olaru Mihaela

au eludat respectarea regulamentului cu ajutorul functionarilor si decidentilor din cadrul Baroului. Aceste informatii sunt de interes public si in lipsa unor demisii de onoare, ori infirmari, confirmari in timp util, nu voi aprecia ca fiind neelegant a face public acest aspect in cadrul campaniei electorale, atacand persoanele de moralitate indoielnica ce urmaresc ocuparea unor functii pe care nu le respecta ei insisi.

12. Solicit a preciza ce inseamna “a decide in consecinta” din Anexa 1 la Regulament, in conditiile in care etapa 4 mentioneaza notiunea de abatere majora doar exemplificativ, iar beneficiarul nu este comisia decidenta regulamentar. Rog a se preciza in clar, cine este considerat a fi beneficiarul, care este documentul, actul care-i confera aceasta calitate si unde este definita. Voturile cu neconformitati grave, unde se pastreaza material si cum sunt separate, deoarece la un numar extrem de mare se vor ridica probleme de alterare a unor voturi valabile prin interventie (ipoteza votarii organizat pe urne diferite de catre competitori diferiti), iar daca neconformitatile sunt similare ca modus operandi, poate fi contestat rezultatul de ansamblu.

13. Solicit a se preciza in scris rezultatele testarii din 04.05.2019 (simularea procedurii de numarare) deoarece au valoare de sondaj cu privire la intentia de vot, constituind avantaj in competitia electorala si nu este firesc aceasta informatie sa fie la dispozitia numai a unora dintre competitori si nu la dispozitia tuturor.

14. In cazul buletinelor de vot ce contin mai putine persoane votate decat maximum-ul admis, solicit a fi informat cum se securizeaza acestea spre a nu fi adaugite din moment ce se utilizeaza un singur tip de pix pus la dispozitie suprinzator de barou, gratuit, iar pe buletinul de vot nu exista o cheie unde votantul poate cifra ca a votat doar 1, 3 , 12 candidati la respectiva demnitate.

Aceasta maniera de votare a ridicat suspiciuni multor colegi si mie insumi.

15. Care estre procedura in cazul in care pe un buletin de vot se observa instrumente scripturale diverse, e.g. culori diferite, deoarece dupa regulament acest vot este valabil.

16. Membrii comisiilor sau consultantului sunt verificati spre a nu avea asupra lor instrumente scripturale de niciun fel cu exceptia celor ce servesc la numaratoare, acestea fiind diferite (in sensul identificabil diferite) de orice instrument de vot?

In speranta ca in pofida complexitatii solicitarilor mele, veti da curs in cel mai scurt timp lamuririi acestora integral, va rog sa primiti asigurarea deosebitei mele consideratii fata de persoanele Dvs. si fata de toti colegii avocati care muncesc efectiv spre a asigura un cadru democratic profesiei, sacrificand timpul propriu, priceperea intelegerea si nu de putine ori experienta pentru binele comun, totodata primiti asigurarea faptului ca mare parte din problemele aici ridicate au fost semnalate de persoane ce doresc sa ma voteze si au solicitat lamuriri si explicatii, pe care seriozitatea profesiei si a candidaturii mele nu le poate lasa fara un raspuns.

Cu deosebita consideratie,

Av. Alexandru Paun"

*Cititi aici mai multe informatii despre actiunea avocatului Alexandru Paun

Comentarii

# mos ene date 10 May 2019 18:54 +5

frauda e in singele securistilor care pastoresc unbr. nu va prefaceti ca nu stiti. stiti toti si sunteti complici, e pretul platit pentru roba. asa ca nu mai invocati frauda. aveti acte de infiintare? sau asta nu e frauda. :-*

# E clar ca lumina zilei, dle. Paun date 11 May 2019 06:15 +2

Ar trebui ca toti inculpatii sa refuze asistenta juridica din oficiu, pana nu se intra in legalitate !

# fraudati-va unii pe altii date 11 May 2019 14:27 0

pana vine dictatura cea mare și puscariile cele multe.

# rahat pe bat date 11 May 2019 19:56 0

Frauda si coruptia este bagata pana in maduva oaselor lor. Ce credeti cum anume se castigau functiile de decani? (mai demult) (mahnita stie...) dar, speram cu totii ca in scurt timp vom asista la o ploaie de inculpari la adresa lor.+ socoteala cu banii de la asa zisa ,,CAA''

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 28.03.2024 – Bomba cu fas a lui Kovesi

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva