AVIZ AVOCATILOR - UNBR a publicat proiectul de modificare si completare a Statutului profesiei de avocat! Vedeti care sunt noile reglementari si ce risca un avocat care refuza sa indeplineasca activitatea de curator dupa ce a fost numit sau care a fost inlocuit din aceasta calitate din motive imputabile acestuia (Proiectul)

Scris de: Elena DUMITRACHE

22.12.2013 12:12
Vizualizari: 6876

A aparut mult asteptatul proiect de modificare si completare a Statutului profesiei de avocat! Uniunea Nationala a Barourilor din Romania, condusa de avocatul Gheorghe Florea (foto), a publicat Hotararea nr. 852 din 14 decembrie 2013 a Consiliului UNBR, privind modificarea si completarea Statutului profesiei de avocat, adoptat prin Hotarârea Consiliului Uniunii Nationale a Barourilor din România nr. 64/2011, publicata in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 898 din 19 decembrie 2011, in care sunt cuprinse noile prevederi sub care isi vor desfasura activitatea avocatii inscrisi in UNBR.

Proiectul de modificare si completare a Statutului profesiei de avocat a fost intocmit de Comisia desemnata in sedinta Consiliului UNBR din data de 29 iunie 2013, tinandu-se cont de intrarea in vigoare a Noului cod de procedura civila, dar si de practica organelor profesiei de avocat.


Conform Hotararii, "proiectul s-a intocmit cu respectarea Rezolutiei Congresului avocatilor din 15-16 iunie 2012 privind directiile de actiune ale Consiliului pentru realizarea politicilor profesionale pentru imbunatatirea organizarii si exercitarii profesiei de avocat astfel incât sa se tina seama de caracterul de interes public al profesiei de avocat, ce decurge din integrarea acesteia in sistemul judiciar ca profesie conexa".

Astfel, pe langa modificarile “de nuanta” care s-au adus Statutului profesiei de avocat, au existat si anumite articole sau aliniate care au fost abrogate. Printre acestea se numara si alin 2. al art. 66 - "Au dreptul sa participe la sedintele adunarii generale avocatii care sunt inscrisi in tabloul avocatilor cu drept de exercitare a profesiei si nu se afla in situatii ce atrag incompatibilitatea ori suspendarea dreptului de exercitiu al profesiei".

A fost abrogat si alin. 3 al art. 185, care prevedea ca in cazul unor neintelegeri dintre avocati privind formele de exercitare a profesiei, solutionarea se va face de catre oficiul de arbitrare in mod gratuit. Cel mai probabil, nefiind specificata o alta modalitate, solutionarea coflictelor s-ar putea face contra cost sau de catre Consiliu.

Pe de alta parte, au fost introduse noi aliniate si articole. Conform noilor prevederi, s-a pus un accent deosebit pe activitatea de curator.

Potrivit Hotararii in care sunt prezentate modificarile si completarile la Statutul profesiei de avocat, dupa art. 91 se introduce Subsectiunea a 21-a, cu titlul „Activitatea de curator special”, care va avea urmatorul cuprins:

Art. 91-1

(1)Avocatul poate indeplini activitatea de curator special, in conditiile legii. In cadrul activitatii judiciare, in indeplinirea acestei sarcini, avocatul are toate drepturile si obligatiile reprezentatului legal.

(2)Dispozitiile art.108-119 din prezentul statut se aplica in mod corespunzator si avocatului care indeplineste functia de curator special.

(3)Fiecare barou organizeaza un Registru al avocatilor care pot fi desemnati de instantele judecatorești, in condițiile legii, in calitate de curatori speciali, in care sunt inregistrati toti avocatii care au consimțit sa indeplineasca activitatea de curator special. U.N.B.R. centralizeaza registrele barourilor si tine evidenta Registrului national al avocatilor care pot fi desemnati de instantele judecatoresti, in conditiile legii, in calitate de curatori speciali. Dispozitiile art.161-162 din prezentul statut se aplica in mod corespunzator.

(4)Avocatului desemnat i se va comunica de catre decan instiintarea de numire precum si copia incheierii prin care a fost numit curator special. Dispozitiile art. 153 alin. (1) si (2) din prezentul statut se aplica in mod corespunzator.

(5)Plata remuneratiei pentru activitatea de curatela care se suporta din bugetul statului se efectueaza numai prin barou. Sumele destinate platii remuneratiilor pentru activitatea de curatela, stabilite prin incheierea instantei, se vireaza intr-un cont distinct deschis de fiecare barou. Baroul va comunica instantei detaliile contului bancar aflat la dispozitia sa in vederea platii sumelor stabilite prin incheiere cu titlul de remuneratie a curatorului special. Dispozitiile art. 85 alin. (3) din Lege se aplica in mod corespunzator. Respectarea de catre barouri a destinatiei acestor fonduri este supusa si controlului U.N.B.R..

Noutatea in reglementarea activitatii de curator este data de lit. d) de la alin. 4 art. 162, unde sunt stabilite motivele pentru care Consiliul Baroului poate refuza inscrierea in registru sau radierea din registru de asistenta juridica a unui avocat. Mai exact, lit. d) stabileste ca daca avocatul ”a refuzat sa indeplineasca activitatea de curator dupa ce a fost numit sau a fost inlocuit din aceasta calitate din motive imputabile acestuia.”, poate fi radiat din registrul de asistenta juridica sau ii poate fi refuzata inscrierea in registru.

Comisia Permanenta a UNBR are obligatia sa apere reputatia profesionala a avocatului

In acelasi document a mai fost introdus si art. 88-1, care stabileste urmatoarele: “La cererea avocatului, Comisia Permanenta a U.N.B.R. are obligatia sa apere reputatia profesionala a acestuia, daca cercetarile intreprinse si propunerile inaintate de consiliul baroului din care face parte avocatul fundamenteaza acest demers.

*Cititi aici Hotararea 852/14.12.2013 privind modificarea si completarea Statutului profesiei de avocat

Comentarii

# BERCEA MONDIAL; e manevra lu frații miei ::::,, date 22 December 2013 13:15 +2

Cum poți în mod legal să inițiezi amendarea unei legi, HG, statut dacă , UNBR nu este încă înființată ?????. în prezent în sensul legii nr. 51  - UNBR este doar ,,MOȘTENITOARE DE DREPT,, a unei entități desființate prin legea nr. 3/1948. Cum poți să fii plătit pentru anumite servicii inclusiv ,,curatelăă, de la bugetul de stat dacă nu faci dovada înființării. Acest proiect este riscant.

# silentio date 22 December 2013 15:59 +1

Degeaba tot bateti saua sa priceapa Florea, Guvernul, CSM, Ministerul Justitiei si altii! Florea isi vede de treaba si actioneaza ...asta pentru ca nimeni nu il contreaa legal! Una e sa ceri niste documente in cadrul unei plangeri si alta e sa probezi inexistenta de jure a celor reclamate! Parca era unul care avea halucinatii-don Quijote....Dar cel putin ala avea curaj si tipa in gura mare ce il durea si mai dadea si cu lancea aia tocita....Insa Bota sta in carapace si se mira de ce mai inventeaza Florea si cum de acesta este bagat in seama de CSM si alte foruri....Iti spunem noi, d-le Bota :PENTRU CA EL ESTE VIZIBIL SI BATE LA USI, INTRA PE GEAM SAU PE COS....nu sta pe net sa contreze pe avi, polo sau alti asemenea tolombei....

# oarecare date 22 December 2013 17:41 -1

Bota si-a facut milioane de euro pe spinarea voastra, conform unui alt mare \" afacerist \" : cand in tara asta sunt atatia fraieri de prostit, de ce sa nu profit cand ei ma roaga sa le iau banii ? Rad si curcile de prostia voastra ! 

# Gigi BECALIROSU date 23 December 2013 12:50 +1

...foarte frumos punctat Bercea !  Felicitari Silentio! ... dar pe cand cu sentinta celor 3 UNBR - isti F.B.B.?

# ABERAȚIE date 22 December 2013 13:19 0

ADICĂ NEA FLORICĂ CERE Plata remuneratiei pentru activitatea de curatela din bugetul statului ?????? ALO adică noi pensionarii și toții români să plătim lui nea Florică bani pentru ,,CURATELĂ,, ? Acest om visează numai zeciuieli.

# nu vă agitați date 22 December 2013 13:20 +2

În BUGETUL ANULUI 2014 AU FOST ,,PRINSE,, ASEMENEA CHELTUIELI ?

# roxana panaite date 22 December 2013 16:29 0

Dincolo de agitatia aceasta de prost gust dintre diferitele barouri, ar trebui sa reflectam profund cum vom petrece anul 2014, deoarece s-a asigurat in proportie de 95 % logistica post declansatoare a exigibilitatii liniilor de credit. Cu alte cuvinte, foarte curand (cam de prin vara cand pleaca tot omu\' in concediu), toti cu credite si linii de credit se vor trezi acasa cu : incetarea contractelor, declararea sumelor ca fiind exigibile, executari silite, ... etc. . In afara faptului ca vor fi curatati, distinsul stat roman a facut ceva ca sa ii si protejeze ???

# avocat BB 52 date 22 December 2013 16:54 +3

Acest Statut si leg. 51/1995-sunt nule de drept intrucat ele incalca legislatia europeana si Constitutia care arata in art. 11;20 si 148 ca in cazul in care legislatia interna este in contradictie cu cea a U.E se aplica cea a U.E. fara a se mai tine seama de legislatia Romaniei. Statutul este nul ptr. ca acesta a adaugat anumite prevederi peste legislatia in domeniu inclusiv peste Constitutie.

# oarecare date 22 December 2013 18:18 -1

Nu mai aburi pe cei care va cred legali, CEDO a spus-o FFF clar : http://www.scj.ro/strasbourg/BOTA-romania%20RO.htm

# 992 date 22 December 2013 18:42 +2

\"oarecare\", nu mai dezinforma, aia e forma trunchiata. Fa bine si citeste-o pe aia de pe website-ul ECHR, ipocritule.

# avocat date 22 December 2013 17:11 0

Care prevederi,spune-ne in concret.

# avocat BB 52-PTR. OARECARE date 22 December 2013 18:59 -1

Oarecare este o EA. Este o diversionista de la noi de la BOTA. Este din Craiova. Sa ii fie rusine JAPITEI. Daca te intrebi de unde te cunosc? Ei bine te cunosc JAPITO

# hh date 22 December 2013 19:13 +1

te inseli il urmaresc demult pe avi avi alias oarecare alias avocat traditional. el se lauda ca a avut initiative legislative, tatic ambasador , mamica profesoara de sex etc.latul in jurul lui se stringe, este din bucuresti. dupa analfabetismul gramatical, nu stie sa foloseasca doi de ii banuiesc cam cine-i podoaba. haideti sa-l studiem mai atent si sigur va pica boul.

# Avocat - Popa Nicolae - Baroul Tulcea date 22 December 2013 19:09 0

Art.14 din Decretul -Lege nr.90/28.02.1990 M.Of.nr.32 este motivul pentru care o analiza pozitiva a barourilor infiintate legal de catre dl. Bota Pompiliu se impune de indata intrucat \"Asociatia\" in fiinta este singura ce respecta art.1 alin.5 din Constitutia Romaniei combinat cu art.80 din Legea nr.26/2000.Astfel, trebuie sa se porneasca de la luarea in considerare situatia in care se afla astazi titularul moral al competentei atunci cand isi propune adoptarea unei decizii in raporturile procedurale sau/si procesuale cu toate institutiile persoane fizice,persoane juridice publice sau private.Controlul Parlamentului exercitat in cadrele legale trebuie sa vada daca barourile\"clasice\"sau\"traditionale\"au trecut sau nu usor peste aceste limite de infiintare legala a persoanei Juridice,cat timp niciun articol din Legea nr.51/1995 nu reglementeaza procedura infiintarii in comparatie cu art.6,art.7 si art.8 din Legea nr.26/2000 care este tot generala,centralizatoare,abstracta si impersonala. 

# flocea cutumiaru date 22 December 2013 20:35 +1

Asa, tataie, nu te lasa pana nu-i pui in genunchi pe platitorii de zeciuieli si multe alte biruri. Pune-i la pamant. Apropos, l-a vazut cineva pe taica flocea facand pe \"avocatul\" in vreun dosar la vreo instanta????

# oarecare date 23 December 2013 15:09 -1

Nu conteaza daca legea avocaturii e buna sau nu, s-a nascut Bota, precum a descoperit pana acum apa calda si gaura de la covrig, sa vezi ce lege a avocaturii infiinteaza, de sta pisica in coada !!! Pe bune, nea Pompi, de ce nu faci mata o lege cu acte de infiintare cu tot, nu ca astea inexistente de jure din 48 incoace ? Hai ca poti, da-i naibii de fraieri care vin sa ceara sa li se aplice legea mata doar pentru ei, mai scoti niste milioane, sa moara de foame grevistii, ca doar de ei faci misto cand te suna si intreaba cum mai stati cu recunoasterea prin instante !!!

# bai rahat traditional date 23 December 2013 15:21 0

mars potaie stalinista in cotet si nu te mai da oarecare, rahat imputit de bosorog coclit!nu vezi ca puti pe unde iti lasi urma?javra turbata, mars sclerozatule ca tu nici avocat traditional nu esti. nu vezi spurcaciune ca pina si colegii tai il urasc pe taicatu spiritual florica?? cretinule, cred ca si colegii tai ti-ar trage una peste ochi putoare !!

# Avocat - Popa Nicolae - Baroul Tulcea date 25 December 2013 18:40 0

Orice organ inferior nu poate primi prorogare sa devina competen a rezolva cauze penale dupa bunul plac,calcand competenta prev. de art.28 indice 1 c.pr.pen.,adica persoane inscrise legal intr-un barou conform art.25 din Legea nr.51/1995 sunt exceptate de a fi acuzate de savarsirea vreunei infractiuni - acolo enuntate - nici nu poat avea loc urmariri penale cand necesitatea schimbarii incadrarii rezulta din examinarea continutului faptelor din actul de urmarire penala:\"netrimitere in judecata\"mai inainte de a dministrare a tuturor probelor in cadrul cercetarii judecatoresti,si cand se constata ca instanta nu era competenta sa judece inca din momentul sesizarii sale pentru motive de incompatibilitate cum e cazul meu urmarit de Parchetul de pe langa C.Ap.C-ta conform art.126,coroborat cu art.16 alin.2, raportat la art.1 alin.3,5din Constitutie etc..Instantei ii revenea obligatia sa rezolve\"chestuni prealabile\"(art.44 alin.2 si 3 c.pr.pen. si art.13 C.pen.)ce depindea solutionarea cauzei.

# Avocat definitiv - Popa Nicolae - Baroul Tulcea date 4 January 2014 18:42 0

Stutele profesiilor libere adoptate prin reglementari legale nu schimba caracterul de izvor de drept pentru orice entitate, persoana juridica de interes public legal infiintatat(ex.U.N.B.R.2004);se aplica de un numar nedefinit de ori si obligatoriu tuturor categoriilor profesionale la care se refera.Or,ca orice sursa de drept au caracter general,abstract,centralizator si impersonal.Potrivit art.14 din Decretul-Lege nr.90/28.02.1990 M.Of.nr.32,\"clasicilor\",in abstract lipseste sursa de drept autonoma,respectiv statutul personal,actul constitutiv al\"barourilor\"clasice\"sau\"traditionale\"subsidiar normei anteroir enuntata,conform art.1 alin.1 din Legea nr.51/1995 expresia\"ale satutului profesiei\"nu caracterizeaza pozitia obiectiva a unui grup profesional si/sau al indivizilor in concret pe baza caruia se organizeaza si creeaza coeziunea intr-un cadrul adecvat intaririi autonomiei pentru a functiona intr-un stat de drept democratic potrivit art.1 alin.5,raportat la art.16 din Constitutie.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

ATENTIE

Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate.

Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii