CAT PLATIM CU ADEVARAT PENTRU CURATENIE? – Firma aleasa de Clotilde Armand sa curete Sectorul 1 in “starea de alerta” strange gunoiul pe bani mai multi. Romprest ii da calculele peste cap lui Armand: “Cum se poate ca valoarea lunara a contractului sa fie de 6,5 milioane lei, cand valoarea contractului pentru 20 de zile este de 12,9 milioane lei? Suspenda oare starea de alerta toate prevederile legale aplicabile in materia procedurilor de achizitie pentru servicii de utilitate publica?”

Scris de: Elena DUMITRACHE

04.08.2021 16:21
Vizualizari: 3985

Primarita Sectorului 1 Clotilde Armand (foto) s-a laudat deunazi ca a reusit sa reduca pretul pentru serviciile de salubrizare prin incheierea unui contract cu societatea RER Ecologic Service Bucuresti Rebu SA. Si da l-a redus, dar numai daca ne uitam la cateva dintre serviciile oferite si nu la intregul contract. Halucinant este ca joaca cu cifrele se face public, cu contractul la vedere, pe care, spera Armand, sa nu il citeasca nimeni in detaliu.


 

Numai ca...


Romprest Service SA, compania de salubritate pe care Clotilde Armand o vrea scoasa din Sectorul 1, pe motiv ca ar practica preturi prea mari pentru serviciile de salubrizare demonteaza intreaga constructie matematica pe care primarita Sectorului 1 a creionat-o pentru a demonstra ca Romprest este prea scump.

Intrebarea esentiala pe care compania Romprest SA o adreseaza public primaritei Clotilde Armand, dupa expunerea unor grafice si date extrem de elocvente si relevante, este simpla: "Cum se poate ca valoarea lunara a contractului sa fie de 6,5 milioane lei, cand valoarea contractului pentru 20 de zile este de 12,9 milioane lei?”. Aceasta in conditiile in care pretul serviciilor prestate de Romprest totalizeaza 6,855,030 lei fara TVA, deci cu 808,942 lei fara TVA mai putin decat RER Ecologic Service Bucuresti Rebu SA.


Platim mai scump cu 808,942 lei


La aceasta cifra a ajuns Romprest Service SA dupa ce a constatat ca in expunerea grafica a primaritei Clotilde Armand se regasesc doar preturile percepute de RER Ecologic Service Bucuresti Rebu SA pentru unele servicii de salubrizare stradala si pentru unele servicii menajere, care reprezinta alte categorie si au cu totul alte costuri! Cu alte cuvinte, o expunere partiala a unor cifre, prin omiterea de la prezentarea publica (pe Facebook, unde altfel) a sumelor referitoare la salubrizarea menajera pe care  Clotilde Armand a inclus-o in contractul incheiat cu RER Ecologic Service Bucuresti Rebu SA, credem noi, posibil prin incalcarea cadrului trasat de Prefectul Capitalei la momentul instituirii starii de alerta in Sectorul 1. Basca, tarifele nu sunt fudamentate pentru aceste servicii! In timp ce la Romprest curatenia menajera este inclusa in pretul serviciilor de curatenie stradala, in contractul publicat de Primaria Sectorului 1 salubrizarea menajera este taxata distinct de compania RER Ecologic Service Bucuresti Rebu SA la valoarea de 3.185.801,25 lei, fara TVA.


Contractul lui Armand cu RER Ecologic Service Bucuresti Rebu SA = 12,9 milioane lei


Conchizand, conform graficului existent in contractul incheiat de Primaria Sectorului 1 cu compania RER Ecologic Service Bucuresti Rebu SA salubrizarea stradala este efectuata pentru suma de 7.664.006,75 in vreme ce salubrizarea menajera (discutabila din punct de vedere al dispozitiilor Prefectului Capitalei) este taxata cu 3.185.801,25 lei.

Rezulta astfel un pret al serviciilor prestate la o valoare totala de 10.849.808 lei, la care se adauga TVA-ul de 2.061.463,52, reiesind o valoare totala de 12.911.271,52 lei cu TVA (vezi facsimil).


In ce priveste graficul prezentat de primarita Armand, acesta este in fapt o imbinare a celor doua categorii de servicii cu unele dintre seriviciile prestate de RER Ecologic Service Bucuresti Rebu SA (vezi facsimil).

Importanta acestor date este colosala mai ales daca tinem cont de fireasca intrebare pusa de Romprest Service SA in comunicatul de presa din 4 august 2021: "Suspenda oare starea de alerta toate prevederile legale aplicabile in materia procedurilor de achizitie pentru servicii de utilitate publica? Si daca da, pe ce perioada se pot aplica aceste suspendari?"


Redam in continuare comunicatul Romprest SA:


"In urma aparitiei in spatiul public a unei comparatii pe doua coloane, intitulate “Cat platim pentru curatenie?”, pe baza unei analize pe care emitentii materialului o fac asupra executarii serviciului public de salubrizare in Sectorul 1, analizand valori “atribuite” prestatiilor Romprest si Rebu, ne vedem nevoiti sa facem cateva precizari de ordin general:


In primul rand, “platim” este o formulare nefericita in cazul Romprest, fiind de fapt nereala, deci o minciuna


Asta pentru ca serviciile prestate de catre Romprest in luna August 2020 NU AU FOST PLATITE NICI PANA IN PREZENT, facturile afente acestor servicii aflandu-se in executare silita, respectiv validare de poprire (datorita refuzului Trezoreriei de a popri sumele in contul de indisponibilizare, conform hotararilor instantelor de judecata).


De asemenea, nici catre REBU nu “platim”, pentru ca aceste servicii sunt ESTIMATE pe baza unor cantitati inventate, care oricum nu reies din nicio documentatie Anexa la Contract. Asta lasand la o parte natura serviciilor contractate, care exced obiectului Contractului si implicit cadrului legal si institutional care a fost clar trasat in Acordul Prefectului pentru declararea starii de alerta. Acord care a facut posibila aceasta achizitie de servicii temporare (?!) de salubrizare.


Tabelele colorate pe doua coloane pot face deliciul retelelor de socializare, dar nu pot reflecta niciodata integral circumstantele si conditiile de derulare ale unui contract de utilitate publica, mai ales atunci cand sunt voit ignorate datele obiective si relevante care stau la baza oricarei analize.


Evident, atunci cand intentionezi sa faci o comparatie, aceasta trebuie facuta intre niste termeni comparabili.


Asa dupa cum v-am obisnuit si in spiritul unei totale transparente, pentru o corecta si completa informare, va prezentam o analiza reala asupra valorii prestatiei Romprest, pe baza cantitatilor de servicii real prestate in cursul lunii august 2020, raportat la durata de 20 de zile, in comparatie cu o valoare estimata a serviciilor care au fost contractate pentru o perioada de timp similara cu Rebu.


Sigur ca analiza este mai ampla, nu se poate realiza pe doua coloane reprezentand valori care nu se stie de unde au aparut.


Dar, relevant pentru cei interesati este, fara indoiala, rezultatul acestei comparatii, pe care il sintetizam mai jos:

1. Valoarea prestatiilor

- Valoarea totala a serviciilor prestate de Romprest in luna august 2020, raportata la 20 de zile, este de 6,855,030 lei fara TVA.

- Valoarea estimata a serviciilor contractate de Rebu pentru o perioada de 20 de zile este de 7,663,972 lei fara TVA;

Diferenta este in valoare de 808,942 LEI fara TVA, in plus in noul contract temporar (!) de salubrizare.


In limbajul retelelor de socializare, “platim” mai scump cu 808,942 LEI fara TVA.

Foarte important este insa modul in care se alege sa se faca comunicarea, pe care nu il vom califica noi aici si acum.


Noi adresam doar intrebarea cea mai evidenta:

Cum se poate ca Valoarea lunara a contractului sa fie de 6,5 milioane lei, cand Valoarea contractului pentru 20 de zile este de 12,9 milioane lei?”

2. Tarifele


Tarifele la care a fost semnat contractul pentru servicii temporare de salubrizare sunt mai mici decat tarifele Romprest pentru activitatile de salubrizare stradala din contractul de delegare. Stim acum exact cu cat, unele cu 10% altele cu 15% mai mici. Stim, insa, si ca structura de tarife a contractului temporar este diferita de cea a contractului de delegare.


Era de asteptat, din toate punctele de vedere. Oricine poate intelege ratiunile pentru care un tarif pentru o prestatie temporara nu va fi niciodata egal cu un tarif pentru un contract de delegare, care are la baza investitii in baze si flota operationala, in dotari, echipamente, etc. Plus ca, tarifele Romprest sunt publice, si era deci foarte facil sa se ajunga cu o fundamentare sub valoarea lor.

Ceea ce este de neinteles, este cum se face ca, desi tarifele se fundamenteaza strict pe baza cerintelor din caietele de sarcini si pe baza elementelor de cost alocate activitatilor pentru care se calculeaza, in cazul de fata se remarca faptul ca valoarea tarifelor reprezinta procente “rotunde” din tarifele Romprest, respectiv 85,0% si 90,0%.


Ne intrebam daca starea de alerta - instituita pe baza unei urgente care nu poate fi demonstrata si care este negata de altfel de insasi semnarea acestui contract in data de 2 august, cata vreme starea de alerta a intrat in vigoare incepand cu data de 24 iulie - permite ca fundamentarea sa se faca direct intr-o coloana dintr-un tabel, aplicand procente.


Suspenda oare starea de alerta toate prevederile legale aplicabile in materia procedurilor de achizitie pentru servicii de utilitate publica? Si daca da, pe ce perioada se pot aplica aceste suspendari?


Pericolul este ca provizoratul are mai mereu tendinta sa devina permanenta. Sa fim atenti.


Prezentam, pentru conformitate, analiza avand la baza, pe de o parte, valorile reale ale prestatiilor Romprest din luna august 2020, raportate la 20 zile, in format complet (cuprinzand tarife de prestatie si cantitati conform contract de delegare) si pe cealalta parte valorile prestatiilor din contractul temporar de salubrizare semnat cu Rebu pentru 20 de zile (asa cum a fost publicat pe site-ul Primariei Sector 1).


Pentru cei care apreciaza o analiza concisa, dar corecta, am inteles sa extragem intr-un tabel o comparatie succinta si elecventa, menita sa demonstreze afirmatiile mincinoase prezentate de catre primar in spatiul public".

 


* Cititi aici integral contractul incheiat de Clotilde Armand cu RER Ecologic Service Bucuresti Rebu SA

Comentarii

# Leo date 4 August 2021 18:18 +40

Nu am terminat inca cu plosnitza franceza ? Fratilor isi bate joc de noi asta. Suntem disperati , unii fara apa calda, afara plin de sobolani si capuse , gunoaiele au inceput sa puta infernal ! Anticipate !!! :eek:

# Gilu date 4 August 2021 20:29 +25

Si ce daca ! E foarte buna pentru Sectorul 1! Ce Tudorache ! Ce Firea ! Nu ne trebuie.. .Vrem 4 ani , fara " Ciuma rosie"! Doar șobolani, gunoaie,tantari...mai nou serpi; poate ăștia ne scapă de șobolani. Copaci căzuți,neridicați.Cu cat mai rau,cu atât mai bine,spunea Lenin( ca tot vorbim de neomarxisti).

# Ioana M. date 4 August 2021 21:17 +24

Pai daca era cineva de la PeeeSeeeDeee era incatusat si dus la DNA pt abuz in serviciu.Justitia face politica ??? Nu e impartiala ???

# Luci date 4 August 2021 22:46 +39

Nu sunt bucureștean, dar ma bucur pentru toți din sectorul 1. Sunteti pe invers total, astia din București, cum dracu sa o votezi pe o franțuzoaică, cum naiba sa il votezi pe ala de e primar general, chiar nu va uitați in ce hal arata??? E o chestie de bun simt, ajung intr-o funcție, ma îngrijesc, ma tund, ma bărbieresc in fiecare zi, așa ar fi normal. Mare, mare păcat ca nu mai este armata obligatorie, acolo toți învățam ceva, macar bunul simt...

# Ciociolina date 5 August 2021 15:41 +41

Sectorul 1 , o meritati pe martzafoaie caci e mi usor sa stai in fotoliu ca un basinos sau la table in fat blocului , deca ts ate duci dreacu` s-o iei pe frantzuzoica la intrebari ! E ok ,stati in sobolani, plosnite, capuse , serpi , unii fara apa calda .... o meritati ! :-)

# Bratianu date 5 August 2021 23:38 +27

Fleoscaita asta de la #******t, va face sa scada drastic si votuirle pentru PNL ; pariu ? :eek:

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

ATENTIE

Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate.

Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii