29 March 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

GHEATA A FOST SPARTA – Avocatul Alexandru Dinel a atacat la Curtea de Apel Pitesti prevederile din HG 932/2021 care interzic accesul la diverse evenimente si locuri publice romanilor nevaccinati, netestati si netrecuti prin COVID-19: „Segregare pe considerente medicale. Cetatenii nu mai sunt prezumati sanatosi, nevinovati si de buna-credinta. Drepturile si libertatile, care pareau inviolabile pana nu demult, sunt incalcate repetat, cinic, cu nonsalanta de catre Guvern” (Actiunea)

Scris de: Valentin BUSUIOC | pdf | print

22 September 2021 18:36
Vizualizari: 7092

Guvernul Romaniei – in frunte cu premierul Florin Citu (foto 2) – comite o uriasa incalcare a drepturilor si libertatilor fundamentale cand le interzice romanilor nevaccinati, netestati si netrecuti prin COVID-19 accesul la diferite evenimente si in diverse localuri. Revoltat de aceste abuzuri, avocatul Alexandru Dinel (foto 1) din Baroul Bucuresti a atacat marti, 22 septembrie 2021, la Curtea de Apel Pitesti o serie de pasaje din Hotararea de Guvern nr. 932/2021 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 10 septembrie 2021, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.



In esenta, avocatul reclama faptul ca regimul PNL introduce restrictii ale unor drepturi si libertati fundamentale nu prin lege (asa cum impune art. 53 din Constitutie), ci printr-o norma infralegala – respectiv o hotarare de Guvern. De asemenea, cabinetul Citu ii discrimineaza grav pe romanii nevaccinati, incalcand astfel OG nr. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare. De altfel, nicaieri in Legea 55/2020 nu exista prevederi care sa permita asemenea discriminari, adauga Alexandru Dinel. In plus, obligativitatea testarii repetate nu reprezinta nimic altceva decat o constrangere mascata in sensul vaccinarii, cata vreme acele teste nu sunt deloc ieftine. Iar vaccinurile sunt departe de a fi complet sigure, puncteaza Dinel.


Precedentul Kapcza-Marin


Inainte de a va lasa sa cititi principalul pasaj din actiune, mentionam ca avocatul Dinel invoca sentinta nr. 166/2021 din dosarul nr. 350/33/2021, prin care judecatorul Radu Rares Dusa de la Curtea de Apel Cluj a admis in parte actiunea avocatilor Mikolt Kapcza si Gabriel Marin si a anulat acele prevederi din Hotararea de Guvern nr. 531/2021 (privind cea mai recenta prelungire a starii de alerta, cu incepere din 13 mai 2021) care le permit romanilor accesul la evenimente publice (spectacole, meciuri etc.), dar si private (nunti, botezuri s.a.) doar daca prezinta certificatul de vaccinare sau un test COVID negativ (click aici pentru a citi).

Din pacate, Inalta Curte de Casatie si Justitie nu se grabeste cu solutionarea recursului, stabilind primul termen abia pentru data de 7 aprilie 2022.


Iata mai intai pasajele din HG 932/2021 atacate la CA Pitesti in dosarul nr. 1303/46/2021:


- Anexa nr. 2, art. 4:


(1) In conditiile art. 5 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, este permisa participarea la una dintre activitatile prevazute in anexa nr. 3 art. 1 pct. 3, 4, 5^1, 8^1, 10-12^1 numai persoanelor care se afla in una dintre urmatoarele situatii:

a) sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

b) prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore;

c) prezinta rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore;

d) se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu SARS-CoV-2.

(2) In conditiile art. 5 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, este permisa participarea la una dintre activitatile prevazute in anexa nr. 3 art. 1 pct. 5 si 13 numai persoanelor care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

(3) Persoanele fizice sunt obligate sa faca dovada situatiilor prevazute la alin. (1) si (2) prin intermediul certificatelor digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 68/2021 privind adoptarea unor masuri pentru punerea in aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea si acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pentru a facilita libera circulatie pe durata pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare.

(4) In cazul persoanelor fizice provenite din state ale caror autoritati nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada situatiilor prevazute la alin. (1) si (2) se face prin intermediul unui document, pe suport hartie sau in format electronic, care sa ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infectia cu virusul SARS-CoV-2”;


- Anexa nr. 3, art. 1, punctele 3, 4, 5, 5/1, 8/1, 10, 11, 12, 12/1, 13, 20, 21, 22, 23, 23/1, 24, 27, 27/1, 30, 30/1, 33/1:


In conditiile art. 5 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri:

3. in spatiile inchise sau deschise, competitiile sportive se pot desfasura pe teritoriul Romaniei cu participarea spectatorilor pana la 50% din capacitatea maxima a spatiului, cu asigurarea unei distante de minimum 1 metru intre persoane, daca incidenta cumulata la 14 zile in judet/localitate este mai mare de 2/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 43 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;

4. in spatiile inchise sau deschise, competitiile sportive se pot desfasura pe teritoriul Romaniei cu participarea spectatorilor pana la 75% din capacitatea maxima a spatiului, cu asigurarea unei distante de minimum 1 metru intre persoane, daca incidenta cumulata la 14 zile in judet/localitate este mai mica sau egala cu 2/1.000 de locuitori. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 43 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;

5. in spatiile inchise sau deschise, competitiile sportive se pot desfasura pe teritoriul Romaniei cu participarea spectatorilor pana la capacitatea maxima a spatiului. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 43 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;

5^1. in spatiile inchise sau deschise, competitiile sportive se pot desfasura pe teritoriul Romaniei cu participarea spectatorilor pana la 30% din capacitatea maxima a spatiului, cu asigurarea unei distante de minimum 1 metru intre persoane si cu purtarea mastii de protectie, daca incidenta cumulata la 14 zile in judet/localitate este mai mare de 3/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 6/1.000 de locuitori. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 43 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;

8^1. in conditiile pct. 7, organizarea si desfasurarea activitatii in cadrul cinematografelor, institutiilor de spectacole si/sau concerte sunt permise cu participarea publicului pana la 50% din capacitatea maxima a spatiului si cu purtarea mastii de protectie, daca incidenta cumulata la 14 zile in judet/localitate este mai mare de 3/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 6/1.000 de locuitori. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 44 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;

10. in conditiile pct. 7, la nivelul judetelor/localitatilor unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 6/1.000 de locuitori, organizarea si desfasurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai daca ocupantii unui autovehicul sunt membrii aceleiasi familii sau reprezinta grupuri de pana la 4 persoane. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 44 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare. Activitatile sunt interzise la nivelul judetelor/localitatilor unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 6/1.000 de locuitori;

11. in conditiile pct. 7, la nivelul judetelor/localitatilor unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, organizarea si desfasurarea in aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice si private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori si cu purtarea mastii de protectie. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 44 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare. Activitatile sunt interzise la nivelul judetelor/localitatilor unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 6/1.000 de locuitori;

12. in conditiile pct. 7, la nivelul judetelor/localitatilor unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 2/1.000 de locuitori, organizarea si desfasurarea in aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice si private sau a altor evenimente culturale sunt permise cu participarea a cel mult 75.000 de spectatori si cu purtarea mastii de protectie. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 44 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;

12^1. in conditiile pct. 7, la nivelul judetelor/localitatilor unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 6/1.000 de locuitori, organizarea si desfasurarea in aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice si private sau a altor evenimente culturale sunt permise cu participarea a cel mult 1.000 de spectatori si cu purtarea mastii de protectie. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 44 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;

13. in conditiile pct. 7, la nivelul judetelor/localitatilor, organizarea si desfasurarea in aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice si private sau a altor evenimente culturale sunt permise cu un numar mai mare de 2.500 de spectatori. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

20. se permite organizarea de evenimente private (nunti, botezuri) cu un numar de participanti de maximum 400 de persoane in interior si cu asigurarea unei suprafete de minimum 2 mp pentru fiecare persoana in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 2/1.000 de locuitori. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2;

21. se permite organizarea de evenimente private (nunti, botezuri) cu un numar de participanti de maximum 300 de persoane in interior si cu asigurarea unei suprafete de minimum 2 mp pentru fiecare persoana in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2;

22. se permite organizarea de evenimente private (nunti, botezuri) pana la capacitatea maxima a spatiului in exterior in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafete de minimum 2 mp pentru fiecare persoana, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore sau se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2;

23. se permite organizarea de evenimente private (nunti, botezuri), cum ar fi, fara a se limita la acestea, in saloane, camine culturale, restaurante, baruri, cafenele, sali/corturi de evenimente, pana la capacitatea maxima a spatiului in interior in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafete de minimum 2 mp pentru fiecare persoana, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

23^1. se permite organizarea de evenimente private (nunti, botezuri) cu un numar de participanti de maximum 200 de persoane in interior si cu asigurarea unei suprafete de minimum 2 mp pentru fiecare persoana in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 6/1.000 de locuitori. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2. Activitatile sunt interzise la nivelul judetelor/localitatilor unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 6/1.000 de locuitori;

24. se permite organizarea de evenimente private aferente meselor festive, cum ar fi, fara a se limita la acestea, in saloane, camine culturale, restaurante, baruri, cafenele, sali/corturi de evenimente, pana la capacitatea maxima a spatiului in exterior sau in interior in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafete de minimum 2 mp pentru fiecare persoana, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

27. se permite organizarea de cursuri de instruire si workshopuri pentru adulti, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finantate din fonduri europene, cu un numar de participanti mai mare de 250 de persoane in interior si mai mare de 300 de persoane in exterior, cu asigurarea unei suprafete de minimum 2 mp pentru fiecare persoana, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

27^1. se permite organizarea de cursuri de instruire si workshopuri pentru adulti, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finantate din fonduri europene, cu un numar de participanti de maximum 150 de persoane in interior si de maximum 200 de persoane in exterior, cu asigurarea unei suprafete de minimum 2 mp pentru fiecare persoana, cu purtarea mastii de protectie si cu respectarea normelor de sanatate publica stabilite prin ordinul ministrului sanatatii, daca incidenta cumulata la 14 zile in judet/localitate este mai mare de 3/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 6/1.000 de locuitori. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2;

30. se permite organizarea de conferinte cu un numar de participanti mai mare de 300 de persoane in interior, cu asigurarea unei suprafete de 2 mp pentru fiecare persoana, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARSCoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

30^1. se permite organizarea de conferinte cu un numar de participanti de maximum 150 de persoane in interior, cu asigurarea unei suprafete de minimum 2 mp pentru fiecare persoana, cu purtarea mastii de protectie si cu respectarea normelor de sanatate publica stabilite in ordinul ministrului sanatatii, daca incidenta cumulata la 14 zile in judet/localitate este mai mare de 3/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 6/1.000 de locuitori. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2;

33^1. se permite, in conditiile Legii nr. 60/1991, republicata, organizarea de mitinguri si demonstratii cu un numar de participanti de maximum 100 de persoane, daca incidenta cumulata la 14 zile in judet/localitate este mai mare de 3/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 6/1.000 de locuitori. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2, si cu respectarea urmatoarelor masuri:

a) purtarea mastii de protectie, astfel incat sa acopere nasul si gura, de catre toti participantii;

b) dezinfectarea obligatorie a mainilor, pentru toate persoanele care sosesc in spatiul in care se desfasoara mitingul sau demonstratia;

c) mentinerea distantei fizice de minimum 1 metru intre participanti si asigurarea unei suprafete de minimum 4 mp/persoana, acolo unde este posibil;

d) dezinfectarea mainilor persoanelor care distribuie eventuale materiale pe perioada desfasurarii mitingului sau a demonstratiei;

e) aplicarea regulilor de igiena colectiva si individuala pentru prevenirea contaminarii si limitarea raspandirii virusului SARSCoV-2”;


- Anexa nr. 3, art. 6, punctele 3, 4, 8, 9 si 10:


In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri:

3. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfasoara activitati de preparare, comercializare si consum al produselor alimentare si/sau bauturilor alcoolice si nealcoolice, de tipul restaurantelor si cafenelelor, in interiorul cladirilor, precum si la terase este permisa pana la 50% din capacitatea maxima a spatiului in intervalul orar 5,00-2,00 in judetele/ localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 6/1.000 de locuitori. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2;

4. masurile prevazute la pct. 1-3 se aplica si operatorilor economici care desfasoara activitati in spatiile publice inchise care au un acoperis, plafon sau tavan si care sunt delimitate de cel putin 2 pereti, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

8. activitatea in baruri, cluburi si discoteci este permisa fara a depasi 70% din capacitatea maxima a spatiului in intervalul orar 5,00-2,00 in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare. Activitatile sunt interzise la nivelul judetelor/localitatilor unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 6/1.000 de locuitori;

9. activitatea in baruri, cluburi si discoteci este permisa pana la capacitatea maxima a spatiului in intervalul orar 5,00-2,00 in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 2/1.000 de locuitori, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

10. activitatea in baruri, cluburi si discoteci este permisa fara a depasi 30% din capacitatea maxima a spatiului in intervalul orar 5,00-2,00 in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 6/1.000 de locuitori, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare”.


- Anexa nr. 3, art. 9 pct. 4, 4/1, 5/1, 10/1, 13/1, 14, 15, 15/1:


In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri:

4. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfasoara activitatea in spatii inchise in domeniul salilor de sport si/sau fitness este permisa pana la capacitatea maxima a spatiului in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafete de minimum 4 mp pentru fiecare persoana, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARSCoV2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

4^1. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfasoara activitatea in spatii inchise in domeniul salilor de sport si/sau fitness este permisa fara a depasi 50% din capacitatea maxima a spatiului in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 4/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 6/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafete de minimum 7 mp pentru fiecare persoana. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2;

5^1. activitatea cu publicul a operatorilor economici licentiati in domeniul jocurilor de noroc este permisa pana la 50% din capacitatea maxima a spatiului in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 6/1.000 de locuitori. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2;

10^1. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfasoara activitati de administrare a piscinelor interioare este permisa fara a depasi 50% din capacitatea maxima a spatiului in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 6/1.000 de locuitori. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARSCoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2;

13^1. activitatea operatorilor economici care administreaza locuri de joaca pentru copii in spatii inchise este permisa fara a depasi 50% din capacitatea maxima a spatiului si in intervalul orar 5,00-24,00 in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 6/1.000 de locuitori. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2;

14. activitatea operatorilor economici care administreaza sali de jocuri este permisa fara a depasi 70% din capacitatea maxima a spatiului in intervalul orar 5,00-2,00 in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 3/1.000 de locuitori, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

15. activitatea operatorilor economici care administreaza sali de jocuri este permisa pana la capacitatea maxima a spatiului in intervalul orar 5,00-2,00 in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mica sau egala cu 2/1.000 de locuitori, daca toate persoanele sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

15^1. activitatea operatorilor economici care administreaza sali de jocuri este permisa fara a depasi 50% din capacitatea maxima a spatiului in intervalul orar 5,00-2,00 in judetele/localitatile unde incidenta cumulata la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori si mai mica sau egala cu 6/1.000 de locuitori. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2”.


Redam cel mai important fragment din actiunea avocatului Alexandru Dinel:


C. Situatia de fapt:

Prin Hotararea atacata, Paratul a stabilit o serie de restrictii si limitari in privinta unor drepturi fundamentale, in mod discriminatoriu, respectiv pe considerente ce tin de vaccinare, cu variantele alternative (iar acestea nu fata de toate activitatile ingradite si care oricum nu pot avea o aplicabilitate practica, asa cum voi dezvolta) ale testarii si trecerii prin boala.

Mai exact, asa cum se poate observa din Anexele Hotararii atacate, Guvernul Romaniei a considerat oportun sa stabileasca, in lipsa oricarui cadru legal care sa-i permita asemenea actiuni, interdictia persoanelor care nu sunt vaccinate, nu fac dovada unui test RT-PCR sau antigen rapid ori a trecerii prin boala (dar nu mai mult de a 180-a zi) sa participe la o multitudine de activitati profesionale, socio-culturale, sportive si nu numai (in privinta anumitor activitati, doar daca se depaseste pragul de incidenta – 2, 3 sau 4/1000 – a infectarilor cu virusul SARS-Cov-2, iar fata de altele chiar si fara a fi depasit un anume prag).

D. Anularea Hotararii, avand in vedere urmatoarele argumente:

1. Incalcarea principiului ierarhiei actelor normative, nerespectarea prevederilor art. 16 alin. (1), art. 53 din Constitutia Romaniei si a dispozitiilor art. 1 alin. (2) lit. e) din Ordonanta nr. 137/2000:

In primul rand, este important de precizat ca, prin Hotararea atacata, Guvernul Romaniei nu a stabilit ce ar putea face persoanele vaccinate in baza certificatului / pasaportului Covid / verde, ci a decis ce nu (mai) au dreptul sa faca cei nevaccinati.

Pornind de la aceasta situatie-premisa si in contextul in care prin Hotarare se invoca prevederile art. 5 alin. (2) si (3) din Legea nr. 55/2020, precizez ca nicaieri in continutul acestor dispozitii nu se regaseste vreo mentiune cu privire la vaccinare / testare / trecere prin boala (evident, nici in vreun alt act emis de Parlamentul Romaniei). Pe cale de consecinta, sintagmele:

i) „masuri de protectie a vietii si pentru limitarea efectelor tipului de risc produs asupra sanatatii persoanelor” – art. 5 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 55/2020; respectiv

ii) „restrangerea sau interzicerea organizarii si desfasurarii unor mitinguri, demonstratii, procesiuni, concerte sau a altor tipuri de intruniri, in spatii deschise, precum si a unor intruniri de natura activitatilor culturale, stiintifice, artistice, religioase, sportive sau de divertisment, in spatii inchise” – art. 5 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 55/2020,

vizeaza exclusiv masuri consacrate la nivelul acestei legi, dar care nu pot fi aplicate diferentiat, pentru simplul argument ca nu exista asemenea reglementari.

Asadar, cata vreme acest act normativ nu cuprinde vreo dispozitie care sa statueze ca masurile adoptate in baza Legii nr. 55/2020 urmeaza sa fie aplicate distinct, pe criterii ce tin de vaccinarea / testarea / trecerea prin boala a cetatenilor, este indiscutabil ca nici Hotararea atacata – emisa in virtutea Legii nr. 55/2020 – nu poate sa aiba o atare reglementare. Dimpotriva, chiar Legea nr. 55/2020, in preambulul sau, evidentiaza ca:

(...) este necesara adoptarea de catre Parlamentul Romaniei, prin lege, a unor masuri restrictive, cu caracter esentialmente temporar si, dupa caz, gradual, proportionale cu nivelul de gravitate prognozat sau manifestat al acesteia, necesare pentru prevenirea si inlaturarea amenintarilor iminente la adresa drepturilor conventionale, unionale si constitutionale la viata, integritate fizica si sanatate ale persoanelor, in mod nediscriminatoriu, si fara a aduce atingere existentei altor drepturi sau libertati fundamentale” (s.n.).

Or, intr-o asemenea situatie, consider ca este nerespectat principiul ierarhiei actelor normative, consacrat prin dispozitiile Legii nr. 24/2000 si prin care se statueaza foarte clar ca prevederile unei legi nu pot fi modificate / completate / contrazise de acte normative cu putere inferioara. In concret, in conformitate cu art. 4 din Legea nr. 24/2000, intitulat generic „ierarhia actelor normative”:

(1) Actele normative se elaboreaza in functie de ierarhia lor, de categoria acestora si de autoritatea publica competenta sa le adopte.

(2) Categoriile de acte normative si normele de competenta privind adoptarea acestora sunt stabilite prin Constitutia Romaniei, republicata, si prin celelalte legi.

(3) Actele normative date in executarea legilor, ordonantelor sau a hotararilor Guvernului se emit in limitele si potrivit normelor care le ordona”.

Cu riscul de a ma repeta, Hotararea, desi este data in executarea Legii nr. 55/2020, nu doar ca depaseste limitele acestei norme, dar le si incalca (reamintesc: textul Legii nr. 55/2020 statueaza ca prevederile sale urmeaza a fi aplicate in mod nediscriminatoriu).

Pe cale de consecinta, suntem in prezenta unui act administrativ cu caracter normativ care restrange drepturi si libertati pe un criteriu discriminatoriu (in functie de vaccinare / testare / trecere prin boala), fara a avea la baza un act al Parlamentului Romaniei. Or, in acord cu imperativele constitutionale stabilite prin art. 16 alin. (1) si art. 53 alin. (1), potrivit carora:

Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari” – art. 16 alin. (1);

Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor (...).” – art. 53 alin. (1),

apreciez ca limitarea dreptului de a lua parte, in conditii de egalitate, la activitati profesionale, culturale, sportive etc., in modalitatea descrisa prin Hotararea atacata, genereaza nelegalitatea sa.

Aceasta cu atat mai mult cu cat, prin Ordonanta nr. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, se stabileste foarte clar ca principiul egalitatii intre cetateni, al excluderii privilegiilor si discriminarii sunt garantate inclusiv in privinta exercitarii acestor drepturi.

2. Inexistenta unei legi privind obligativitatea vaccinarii si dezvoltarea argumentului privind natura discriminatorie a Hotararii:

Exceptand cele deja invocate, consider important sa punctez prin aceasta sectiune separata, chiar daca si aceasta teza este subsumata acelorasi incalcari, si urmatoarele.

In Romania vaccinarea nu este obligatorie (inca), nefiind adoptata o lege in acest sens. Pornind de la aceasta premisa si luand in considerare argumentele ce preced, se desprinde concluzia ca Hotararea are un puternic caracter discriminatoriu, avand consecinta excluderii persoanelor nevaccinate de la activitatile profesionale, social-culturale, sportive etc. Aceasta deoarece, chiar daca se incearca mascarea dicriminarii pe baza de vaccinare, prin aceea ca sunt valabile (doar in anumite situatii) si variantele prezentarii:

(i) testului RT-PCR si a testului antigen rapid certificate de un laborator autorizat; respectiv

(ii) dovezii medicale in privinta aflarii in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu SARS-COV-2,

este indiscutabil ca si aceste ipoteze conduc tot la cazul in care persoanele care doresc sa participe la activitatile cuprinse in Hotarare sa fie nevoite sa se vaccineze.

In concret fata de asa-zisele variante alternative, precizez ca, la momentul adoptarii Hotararii, salariul mediu net in Romania este de aproximativ 3.500 de lei (fara a mai aduce in discutie venitul minim pe economie). Or, efectuarea unui test RT-PCR ori a unui test antigen rapid in cadrul unui laborator medical care sa certifice exactitatea rezultatului testului implica sume de intre 100-400 de lei/test, astfel incat cele mai multe persoane nu vor avea posibilitatea financiara sa efectueze acest test si, pe cale de consecinta imediata si logica, vor fi nevoite sa recurga la vaccin (care este „gratuit”) pentru a putea participa la aceste activitati. De altfel, chiar si daca am admite prin absurd ca ar fi o proportie mare de persoane in Romania care si-ar permite luxul testarii, nimeni nu va accepta sa suporte asemenea costuri pentru a merge la workshopuri, teatru, cinematograf, sali de fitness, evenimente sportive, concerte, restaurant etc., din moment ce in cele mai multe randuri pretul testarii ar fi mai mare decat al evenimentului propriu-zis. La un simplul calcul matematic, pentru a beneficia de aceleasi drepturi precum cele ale unui vaccinat pe parcursul unei luni calendaristice, subsemnatul ar trebui sa achit suma de cel putin 1.500 de lei pentru teste antigen (cate un test de 100 de lei la fiecare 2 zile din cele 30 ale unei luni); daca am discuta de teste RT-PCR, suma ar fi aproape dubla.

De asemenea, in ceea ce priveste ipoteza vindecarii oficiale, respectiv a dovezii medicale care sa ateste trecerea prin boala, aceasta nu poate asigura decat o perioada de 6 luni de libertate si drepturi cetatenesti. Astfel, limitarea acestei categorii de persoane (care ar putea prezenta o asemenea dovada) strict in privinta perioadei dintre a 15-a si a 180-a zi, iar nu prin raportare la existenta unor anticorpi, atesta aceeasi concluzie – si anume: ca persoanele vor fi nevoite sa se vaccineze dupa ce vor depasi cele 6 luni de la infectare pentru a evita segregarea impusa de Guvernul Romaniei.

Pe de alta parte, este de necontestat (dovedit printr-o multitudine de studii si sondaje, chiar si asumat public de catre specialistii din domeniu care propun asemenea masuri) ca sunt foarte multe persoane care au trecut prin boala fara sa aiba o dovada clara in acest sens (cu titlu de exemplu: nu au avut simptome care sa impuna verificarea si obtinerea documentului care sa ateste trecerea prin boala), astfel incat si aceste persoane vor trebui sa se vaccineze pentru a nu-si vedea libertatile restranse de catre Parat.

Asadar, fara a intra in discutii legate de beneficiile vaccinarii, reiterez ca aceasta nu este obligatorie, iar foarte multe persoane (pe baza convingerilor religioase, din cauza starii de sanatate sau din oricare alte motive personale) nu pot / doresc sa recurga la masura vaccinarii, astfel incat, asa cum am mentionat mai sus, ar ajunge in situatia de a li se ingradi dreptul de a lua parte, in conditii de egalitate, la activitati profesionale, culturale, sportive etc.

De altfel, chiar daca nu a existat o afirmatie similara din partea reprezentantilor autoritatilor din Romania, faptul ca pasaportul Covid nu reprezinta altceva decat o metoda de a forta cetatenii sa se vaccineze este evidentiat de catre Ministrul israelian al Sanatatii, care a afirmat (cel mai probabil, fara a cunoaste ca microfoanele functioneaza) ca:

Nu exista nicio justificare medicala sau epidemiologica pentru pasaportul Covid, acesta este menit doar sa exercite presiuni asupra celor nevaccinati pentru a se vaccina”.

Mai mult decat atat, desi vaccinarea ar trebui sa fie o masura [menita] sa contribuie la cresterea imunitatii persoanelor, teza este contrazisa de nenumarate studii si realitati faptice (a se vedea situatia din Israel: campioana in domeniul vaccinarii, dar cazurile de infectare nu au scazut), astfel incat prezentarea dovezii privind vaccinarea nu poate garanta ca persoana in cauza nu este infectata. De altfel, faptul ca si vaccinatii se pot infecta si, implicit, transmite virusul este dovedit de foarte multe studii (in cadrul carora se precizeaza faptul ca este incidenta „aceeasi incarcatura virala” intre un vaccinat si nevaccinat). Cu titlu de exemplu, Directorul Oxford Vaccine Group, Sir Andew Pollard, a declarat in fata Parlamentului britanic ca, intrucat vaccinurile anti-Covid nu opresc complet raspandirea coronvarisului, ideea atingerii imunitatii in masa a devenit „mitica”. Mai exact, potrivit acestuia:

Cred ca ne aflam intr-o situatie in care, din cauza acestei variante (n.n. Delta), imunitatea in masa nu mai este o posibilitate, deoarece ea poate infecta si indivizii vaccinati. Suspectez ca virusul va veni data viitoare cu o varianta care posibil va fi si mai buna in a transmite in randul populatiilor vaccinate, acesta reprezentand asadar inca un motiv sa nu construim o campanie de vaccinare in jurul imunitatii in masa”.

Pe de alta parte, nici testele de tipul RT-PCR nu pot garanta ca persoanele care ar prezenta o atare dovada nu ar fi purtatoare al virusului SARS COV2 (sau invers). In acest context, este important de precizat ca Centrul pentru Controlul si Prevenirea Bolilor (CDC) din SUA a anuntat, in luna iulie a acestui an, ca va retrage cererea de autorizare pentru utilizare in cazuri de urgenta a testului RT-PCR in scopul detectarii SARS-CoV-2.

Concluzionand pe acest subiect, in lipsa oricaror prevederi legale care sa permita asemenea limitari, aceasta Hotarare dezavantajeaza si discrimineaza persoanele nevaccinate (la momentul redactarii prezentei fiind majoritatea populatiei tarii), fiind astfel incalcate flagrant nu doar prevederile constitutionale, dar si dispozitiile Ordonantei nr. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea oricaror forme de discriminare, care statueaza expres ca „principiul egalitatii intre cetateni, al excluderii privilegiilor si discriminarii sunt garantate in special in exercitarea urmatoarelor drepturi: (…) dreptul la munca, la libera alegere a ocupatiei, la conditii de munca echitabile si satisfacatoare, la protectia impotriva somajului, la un salariu egal pentru munca egala, la o remuneratie echitabila si satisfacatoare; (…) dreptul la educatie si la pregatire profesionala; dreptul de a lua parte, in conditii de egalitate, la activitati culturale si sportive”.

Fac precizarea ca trimiterea inclusiv la dreptul la libera alegere a ocupatiei vizeaza teza interesului public legitim, respectiv situatiile angajatilor care sunt afectati direct de aceste restrictii (prestand activitate in aceste domenii) si care vor fi fortati fie sa se vaccineze, fie sa nu mai munceasca in domeniul respectiv (am aratat, dincolo de orice echivoc, ca varianta testarii continue este lipsita de aplicabilitate practica, din moment ce costurile ar trebui sa fie suportate de catre angajati, iar trecerea prin boala nu poate reprezenta o optiune propriu-zisa).

Or, luand in considerare ca prin Hotarare se stabilesc masuri discriminatorii si care aduc atingere existentei altor drepturi si libertati fundamentale, incalcandu-se flagrant principiului egalitatii de tratament juridic pentru situatii identice sau comparabile, apare drept evidenta incalcarea dispozitiilor evocate si, totodata, nelegalitatea Hotararii.

Nu in ultimul rand, consider util sa punctez ca acest certificat / pasaport Covid / verde in functie de care Guvernul Romaniei apreciaza ca cetatenii acestei tari ar trebuie sa fie tratati discriminatoriu are la baza Regulamentul UE nr. 2021/953. Or, prin chiar acest act al Uniunii Europene se evidentiaza urmatoarele:

a) pct. 14 din Regulament – „acesta nu trebui inteles ca o facilitare sau ca o incurajare a adoptarii de restrictii privind libera circulatie sau de restrictii ale altor drepturi fundamentale”;

b) pct. 36 din Regulament – „este necesar sa se previna discriminarea directa sau indirecta impotriva persoanelor care nu sunt vaccinate, de exemplu din motive medicale sau deoarece acestea nu fac parte din grupul-tinta pentru care vaccinul impotriva COVID-19 este administrat (...) sau deoarece nu au avut inca posibilitatea sa fie vaccinate sau au ales sa nu se vaccineze. (...) In plus, prezentul regulament nu poate fi interpretat ca instituind un drept sau o obligatie de a fi vaccinat”.

Prin urmare, apreciez ca suntem in prezenta unei forme de segregare pe considerente medicale, in care cetatenii nu mai sunt prezumati a fi sanatosi, nevinovati si de buna-credinta, iar drepturile si libertatile, care pareau a fi inviolabile nu cu foarte mult timp in urma, sunt incalcate cu nonsalanta, cinism si in mod repetat de catre Guvernul Romaniei, fiind suficiente argumente in raport de care se impune anularea Hotararii atacate.


* Cititi aici intreaga actiune

Comentarii

# Sabin Costin date 23 September 2021 00:07 -2

Tare! ,,lipsa de interes'' ar zice-n cor cei care mai si pricep cate ceva. Da' tre' ca poporul sa fie convins ca ramane ,,asa cum s-a stabilit'' si-i necesar si circul cu ,,atacarea in instanta''. Adica daca ar fi fost pe bune treaba ,,avocatu'' trebuia mai intai sa adune dovezi ca a vrut sa intre undeva si nu i s-a permis. Apoi sa ceara in instanta sa oblige pe cei care nu l-au acceptat sa-l accepte si apoi sa atace si ,,hotararea buclucasa''. Chiar si asa ,,decidentii'' ar fi gasit o chichita sa-l trimita la plimbare pe ,,indraznetul nealiniat''.

# VIKY date 23 September 2021 07:57 +13

Nu va pierdeti timpul cu INjustitia din Colonie. Cine mai crede in mafia din justitie, in GuWerner, in mass media, si in "specialistii" asa zis medici?. Sunteti mani******ti, mintiti, batjocoriti si calcati in picioare de de o sleacta nazista. "Campania" mascata agresiva de vaccinare obligatorie trebuie sa va dea mult de gandit si sa va puneti intrebari. De ce se anunta zilnic decese ce "covid" ale tinerilor, fara sa se spuna daca au fost sau nu vaccinate?. Aceste persoane daca nu erau vaccinate, se repeta pe toate canalele pana va intra in cap ca cele nevaccinate mor, dar va anunta moartea lor fara sa scoata un cuvant de vaccin. Trebuie sa fii idiot sa crezi ca aceste persoane nu au fost injectate. Ele au murit dupa vaccin, nu de asa zis covid. TREZITI-VA!.

# VIKY date 23 September 2021 11:14 +9

Ati auzit ceva de anchetele celor decedati dupa vaccinare? .Chiar azi dimineata au anuntat moartea unui jandarm din Satu Mare de 32 de ani, si a unui tanar de 25 de ani. De ce nu au urlat TV-urile "independente" ca nu au fost vaccinati?. Din ora in ora va anunta APOCALIPSA: "nu mai sunt locuri la terapie intensiva", "au murit 130", "spitalele sunt pline", "vaccinarea este singura solutie"...Face cineva anchete in spitale sa vada cati sunt internati, ce boli au (ca doar si barmanii din restaurante, dupa scanare stiu de ce boli suferi), cati sunt vaccinati, cati mor in spital dupa vaccin (nu este secret, ca doar se vaccineaza in direct si "autoritatile"). Nu va puneti intrebari de ce din toata tara doar unele spitale anunta APOCALIPSA fara nici un pat liber la ATI si pe sectii?. Simplu, urmariti cine sunt managerii acestor spitale, sunt chiar "specialistii" trompete ale sistemului nazist: Mahler, Marinescu, Dorobat. Mai nou trompetele Imbri si Musta si-au "inghitit" limba.

# VIKY date 23 September 2021 12:00 +8

De ce nu este sezizata Curtea Constitutionala cu privire la cuvantul EXPERIMENT, care este nici mai mult, nici mai putin:" Procedeu de cercetare în știință, constând în provocarea intenționată a unor fenomene, pentru a le studia în anumite condiții; experiență". Avocatul Poporului trebuie sa fie bine informata cu privire la clauzele conctractelor cu firmele producatoare, care nu isi asuma NICI-O responsabilitate cu privire la reactiile adverse, recomandand statului studii limitate si monitorizarea intepatilor pana in decembrie 2023. Po******tia nu a fost informata ca este experiment, nici de reactiile adverse pe termen scurt si lung. Nici statul nu are NICI-O responsabilitate, deoarece turma s-a dus la "abator" fara minime informatii si cunostinte, semnand pe propria raspundere ca isi pun la dispozitie viata experimentelor naziste. Vorba lui Rockefeller: "Pe prosti nu trebuie sa ii convingi, ei vor fi primii eliminati".

# VIKY date 23 September 2021 13:48 +7

www.app-romania.ro.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 28.03.2024 – Bomba cu fas a lui Kovesi

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva