28 March 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

MEA CULPA CU RANJETUL PE FATA – In 1986, Augustin Lazar s-a opus eliberarii lui Iulius Filip pentru aceleasi motive retinute la refuzul din 1985, acuzand ca a purtat discutii dusmanoase la adresa RSR si a injurat organele de partid si de stat, desi intre timp dizidentul avusese “comportament corespunzator”. Lazar a iesit sa spuna cat regreta ca a nenorocit dizidentii anticomunisti de la Aiud si s-a aparat ca el doar a aplicat o lege stramba. Cu ranjet zeflemitor, a anuntat ca nu demisioneaza

Scris de: George TARATA | pdf | print

9 April 2019 16:59
Vizualizari: 9809

Hidos ce s-a intamplat marti, 9 aprilie 2019, la sediul PICCJ. Dupa zile intregi in care nu a gasit de cuviinta sa isi ceara scuze dizidentului anticomunist Iulius Filip si altor detinuti politici pe care i-a tinut in infernul de la inchisoarea Aiud, Procurorul General Augustin Lazar (foto) a iesit in conferinta de presa ca sa ne spuna cat de mult ar regreta ca i-a nenorocit pe luptatorii impotriva regimului Ceausescu inchisi la temuta puscarie. Nu si-a cerut scuze insa direct dizidentui Iulius Filip pe care l-a tinut in infernul de la Aiud, ci a vorbit la modul general despre dramele si suferintele traite de luptatorii anticomunisti. Cat despre o eventuala demisie, cu un zambet zeflemitor, Lazar ne-a anuntat ca nici nu se pune problema.


Argumentele invocate de Augustin Lazar le prezentam la finalul articolului, unde publicam declaratia de presa pe care Procurorul General a sustinut-o si care a fost postata pe site-ul Ministerului Public. Pe scurt, Lazar a sustinut ca nu a facut altceva decat sa aplice legea, desi aceasta era una cu probleme de etica, si ca rolul sau ca presedinte al Comisiei de propuneri pentru punerea in libertate condtionata a Penitenciarului Aiud era doar acela de a verifica daca a fost indeplinita fractia minima obligatorie din pedeapsa pentru eliberare si inexistenta rapoartelor de sanctionare disciplinara. Acelasi Lazar se apara sustinand ca nu Comisia pe care o conducea dispunea punerea in libertate a detinutilor, ci instanta, dar omite sa precizeze ca la instanta care discuta posibila punere in libertate era trimis procesul verbal al Comisiei de liberari conditionate in care se recomanda mentinerea in detentie.

Reevaluare de ochii lumii

Asa cum spuneam, argumentele lui Lazar le puteti citi la finalul articolului. Pana atunci, Lumea Justitiei ridica o alta problema la care actualul Procuror General ar trebui sa raspunda. De fapt, in editia de astazi vom prezenta un detaliu extrem de important care arata in opinia noastra ca tot ceea ce se intampla in Comisia de liberari conditionate condusa de Lazar nu era altceva decat o mascarada, punerea in libertate a dizidentilor anticomunisti fiind pur si simplu o utopie. Si ca de fapt, asa cum multi istorici si oameni care au indurat calvarul inchisorilor comuniste au explicat, ordinul de la partid si Securitate era ca detinutii politici sa isi faca integral pedeapsa.

Dupa cum se stie, Comisia condusa de Augustin Lazar a refuzat in doua randuri liberarea conditionata a dizidentului anticomunist Iulius Filip. S-a intamplat prima data in 1985, iar a doua oara in 1986. De ambele dati insa motivele pentru care Filip a fost tinut in infernul de la Aiud au fost identice, desi intre timp dizidentul avusese un comportament corespunzator, aspect pe care, atentie, chiar Comisia lui Augustin Lazar il recunoaste. Sa le luam pe rand.

In 9 iulie 1985, Comisia de propuneri pentru punerea in libertate conditionata a decis ca dizidentul anticomunist Iulius Filip nu poate fi eliberat, pe motiv ca “nu a dat dovezi temeinice de indreptare”. Argumentele aduse pentru aceasta decizie au fost urmatoarele (vezi facsimil 1 si 2):

-a purtat discutii dusmanoase la adresa RSR;

-a redactat mai multe materiale scrisori si memorii cu continut dusmanos pe care le-a difuzat, atat cunoscutilor cat si unor organe oficiale;

-a fost pedepsit de 5 ori cu izolare, totalizand 42 de zile de izolare pentru injurii aduse la adresa organelor de partid si de stat;

-nu a respectat regulile de ordine interioara;

-a avut atitudini necuviincioase fata de cadrele peniteciarului;

-a incalcat regulile pu privire la sortarea corespondentei;

-a executat 12 luni din pedeapsa in regim restrictiv.

Peste un an de zile, mai exact, in 8 iulie 1986, situatia dizidentului Iulius Filip a intrat din nou in discutia Comisiei conduse de Augustin Lazar. Si de aceasta data detinutul politic a fost respins. Ce nu s-a spus pana acum in spatiul public este ca motivele refuzului de a-l elibera pe Filip in 1986 au fost identice cu cele din 1985. Cu alte cuvinte, Iulius Filip a fost pedepsit de doua ori pentru aceleasi fapte pe care le-ar fi comis.

In acest sens, in procesul verbal din 1986 se mentioneaza ca Iulius Filip nu poate fi eliberat intrucat (vezi facsimil 3 si 4):

-nu a dat dovezi temeinice de indreptare;

-a purtat discutii dusmanoase la adresa RSR;

-a redactat mai multe materiale scrisori si memorii cu continut dusmanos pe care le-a difuzat, atat cunoscutilor cat si unor organe oficiale;

-a fost pedepsit de 5 ori cu izolare, totalizand 42 de zile de izolare pentru injurii aduse la adresa organelor de partid si de stat;

-nu a respectat regulile de ordine interioara;

-a avut atitudini necuviincioase fata de cadrele peniteciarului;

-a incalcat regulile pu privire la sortarea corespondentei;

-a executat 12 luni din pedeapsa in regim restrictiv.

Deci, acelasi motive pentru care lui Filip i se respinsese prima eliberare au fost retinute de Comisia prezidata de Augustin Lazar si la al doilea refuz. Or, ne intrebam: nu era oare normal sa se tina cont nu doar de sanctiunile pentru care i se mai refuzase in trecut eliberarea conditionata, ci de modul in care se comportase Iulius Filip intre prima si a doua comisie de liberare conditionata?

Filip tinut in infern desi avusese comportament corespunzator

In ceea ce priveste acest din urma aspect, al comportamentului lui Iulius Filip, exista doua probleme in procesul verbal din 1986 semnat de Augustin Lazar. De fapt doua elemente care vin sa confirme faptul ca analizele privind posibilitatea eliberarii conditionare nu erau altceva decat niste mascarade, soarta detinutului politic fiind pecetluita, nimeni neavand vreun gand sa-l puna in libertate inainte de ispasirea totala a pedepsei.

Cel mai important este ca Iulius Filip a fost tinut in infern a doua oara, in 1986, desi, de la primul refuz de liberare conditionata, el avusese un comportament corespunzator. Acest lucru reiese culmea chiar din procesul verbal prin care actualul Procuror General al Romaniei Augustin Lazar si ceilalti membri ai Comisiei au hotarat tinerea in puscaria de la Aiud a dizidentului anticomunist (vezi facsimil 5). Astfel, in procesul verbal se mentioneaza urmatoarele: “Ultima data a fost pedepsit in august 1985. De atunci a avut comportare corespunzatoare.

Asadar, Comisia condusa de Augustin Lazar recunoaste ca dizidentul Iulius Filip a avut comportament corespunzator, insa cu toate aceasta a decis sa ii refuze liberarea conditionata si sa il tina in continuare dupa gratii.

Unii ar putea invoca faptul ca hotararea a fost luata din cauza pedepsei care i-ar fi fost aplicata lui Iulius Filip in august 1985, deci la o luna dupa ce ii fusese respinsa prima eliberare. Si aici insa este o mare problema. Asta intrucat cateva randuri mai jos de paragraful in care se precizeaza ca “ultima data a fost pedepsit in august 1985”, se arata ca: In timpul amanarii (n.r. - iulie 1985-iulie 1986): nu a fost pedepsit”. De altfel, in concluziile in care se explica de ce Filip nu poate fi eliberat nu se mai indica existenta vreunei sanctiuni, ci faptul ca nu prezinta garantia unei depline reeducari. O reeducare ce se dorea probabil de catre Comisia lui Lazar a fi una in acord cu ideologia comunista.

Iata asadar in ce batjocura se analiza posibilitatea liberarii conditionate a detinutilor politici!

Sa recapitulam:

-In 1986, Comisia pentru propuneri de liberari conditionate condusa de actualul Procuror General al Romaniei Augustin Lazar s-a opus eliberarii dizidentului anticomunist Iulius Filip fix pentru aceleasi motive ca in 1985;

-Filip a fost tinut in infernul de la Aiud desi insasi Comisia lui Augustin Lazar recunoaste ca a avut comportament corespunzator;

-In procesul verbal din 1986, Comisia prezidata de Lazar pretinde ca Iulius Filip a fost pedespsit in perioada dintre primul refuz de liberare si al doilea refuz, insa cateva randuri mai jos mentioneaza ca acelasi Iulius Filip nu a fost pedepsit in aceeasi perioada.


Apararea lui taica Lazar

In final, iata declaratia de presa sustinuta de Procurorul General Augustin Lazar:

Buna ziua!

Ne intalnim pentru a doua zi consecutiv, va multumesc pentru prezenta, pe care o apreciez ca fiind o dovada de interes fata de activitatea Ministerului Public.

Astazi doresc sa clarific cateva aspecte referitoare la primii ani ai carierei mele de procuror. Consider ca am aceasta datorie fata de opinia publica si fata de colegii mei procurori. De asemenea, fac acest lucru din respect fata de adevar, valoare care mi-a ghidat intotdeauna pasii in viata si in profesie.

In ultimele zile, cateva institutii de presa mi-au atribuit fapte pe care nu le-am facut, mi-au pus etichete de natura a ma decredibiliza ca om, ca magistrat, ca roman.

In acest context, doresc sa fac urmatoarele precizari: Nu am fost si nu sunt ofiter/subofiter/agent/colaborator al fostei Securitatii sau al vreunui serviciu de informatii. Acest lucru este demonstrat de verificarile concretizate in adeverintele Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii din datele de 18 iunie 2009, 14 februarie 2019, 27 februarie 2019, acte publice care pot fi consultate pe site-ul acestei institutii.

In perioada 1982 - 1989, am indeplinit functia de procuror stagiar, respectiv, procuror criminalist, la Procuratura Alba Iulia, fara a exercita vreo functie de conducere. Am lucrat mereu in cadrul legal, iar activitatea mea principala a constat in investigarea infractiunilor de violenta. Nu am instrumentat dosare penale vizand fapte impotriva regimului comunist.

Episodul la care fac referire unele institutii de presa, respectiv calitatea de presedinte al Comisiei de propuneri pentru liberare din cadrul Penitenciarului Aiud, a fost prezentat in mod deformat si tendentios, cu ignorarea explicatiilor pe care le-am dat. Din acest motiv, sunt obligat sa reiau precizarea conform careia atributia acestei comisii nu era de a dispune punerea in libertate a unor condamnati. Aceasta era, ca si acum, atributul exclusiv al instantei de judecata. Comisia avea doar rolul de a verifica indeplinirea criteriilor tehnice: realizarea unei fractii minime obligatorii din pedeapsa si inexistenta rapoartelor de sanctionare disciplinara.

Important de precizat ca legea aflata in vigoare la data respectiva avea aceleasi prevederi pentru toate categoriile de detinuti. Institutia liberarii conditionate este reglementata relativ similar si in prezent, cu mentiunea ca acum verificarile sunt efectuate de catre judecator.

Aceste atacuri nefondate la adresa mea sunt, in mod evident, determinate de depunerea candidaturii pentru un al doilea mandat de procuror general. Atacurile mi-au dat insa prilejul de a reflecta asupra parcursului post 1989 al Ministerului Public.

Rememorand dosarele importante solutionate de catre institutie de-a lungul timpului, precum si analizele pozitive ale activitatii procurorilor din rapoartele Comisiei Europene, am ajuns la o concluzie pe care doresc sa o exprim public.

Imediat dupa Revolutie, justitia in general si procurorii in special au facut pasi rapizi spre modernizare institutionala si profesionalizare la cele mai inalte standarde impuse de o societate democratica. Practicile anterioare anului 1990 - dintre care unele discutabile, bazate pe o etica deficitara impusa de legislatia vremii - au fost abadonate chiar din primii ani de democratie.

Acest fapt este demonstrat, in primul rand, de solutionarea dosarelor istorice, care au contribuit la stabilirea adevarului referitor la regimul comunist si la Revolutia din decembrie 1989.

Regretatul procuror general Sorin Moisescu a avut intentia, in urma cu 21 de ani, sa exprime public o delimitare a institutiei fata de unele practici ale fostei procuraturi a Romaniei.

Ar fi fost vorba, desigur, de o declaratie de principiu, pentru ca, in anul 1998, Ministerul Public era deja o institutie moderna.

Anul acesta marcam 30 de ani de la prabusirea comunismului in Romania si cred ca este momentul unei delimitari explicite, categorice si neechivoce.

Prin urmare, in calitate de conducator al Ministerului Public, doresc sa prezint scuze institutionale pentru unele practici discutabile de dinainte de 1989, instituite prin lege, dar caracterizate printr-o componenta etica deficitara.

Personal, doresc sa imi exprim regretul pentru dramele si suferintele traite de luptatorii anticomunisti, carora le datoram faptul ca astazi traim intr-o tara democratica, membra a Uniunii Europene.

Va multumesc pentru atentie!”.

Comentarii

# mishteaux date 9 April 2019 17:03 +15

"Lazarica spune ca "politicii" erau judecati militar, si ca dosarele de eliberare conditionata ii veneau lui amestecate: "politici" cu de "drept comun" de ce separarea initiala la pedepsire ? ... adica "politicii" judecati cu tribunal militar si ne-judecarea la fel de cu tribunal militar a "politicilor" in comisie ? Lazarica nu si-a facut bine apararea ! E ilogic si chiar MINCINOS ce spune ! Cum poate fi cineva: unui "politic" judecat militar si condamnat la 5 ani (sa zicem) dupa 3 ani ... un procuror NEMILITAR (ca Lazarica) ... scuipa in "supa" tribunalului militar adica desi n-avand drept, ne fiind procuror militar sa participe la procesul initial (!) poate ca procuror (dupa chiar spusele lui MINCINOASE) ... reduce sau nu ca sef-de-comisie ... modifica hotararea initiala a unui tribunal militar ? Lazarica-i chiar crede pe unii prrosti si asta-i va dauna ! "

# DODI date 9 April 2019 18:55 +8

Tractoristul este prea prost ca să poată concepe că pe lumea asta sunt oameni mai deștepți decât el. Și că printre aceștia sunt și mulți români. El se compară cu ciolanis, slujirea, coliva și garcea și din acestă cauză crede că toată România este formată numai din tâmpiți. Dacă s-ar uita în oglindă l-ar vedea pe cel mai mare prost al țării așezat statornic între fesele lui ciolanis și ambii ascultând orbește de zicerile SRI. Dar prostia, un element comun al celor doi, îi face să creadă că așezarea între fesele celor din SRI este singura acțiune benefică și că fără ei societatea românească s-ar prăbuși. Din contră, fără ei societatea noastră ar prospera pentru s-ar elibera de niște troglodiți, de niște pietre de moară care nu fac altceva decât să pună frână bunului mers la justiției și implicit al societății românești.

# Anamaria date 9 April 2019 19:57 +7

Să luăm "LECȚII de morală şi drept" de la sekurişti şi torționari e ca şi cum am lua lecții de chirurgie estetică de la criminali-mutilatori în serie... Poporu'e luat "de prost"? HAI JOS cu javrele şi toți securiştii trecuți şi prezenți şi acoperiții protejați de sekuriştii în frunte cu duşmanul POLI-TRUC. În această Neodictatură vopsită în"Stat De Drept" Situația e gravă, însă prostia e mai mult decât o boală! Deja a devenit"DROGUL PERFECT" De aceea AICI e țara crimelor,nedreptăților şi aberațiilor LEGISLATIVE absolute! Făcute chiar de cei care ar trebui să apere legea. Țara NU are nevoie de "anticorupție" şi"antimafie" făptuită chiar de MAFIOȚI LEGIONARI ci de o *LEGE de lustrație pt.trecut şi antitrădare pt.prezent*...alfel chiar şi nevinovații şi geniile vor muri în puşcării continuu iar adevărații criminali,torționari, securişti,justițiari fățarnici şi mafioți vor sta  la butoane ca PARAZIȚII ucigători ce vor produce jaful şi nedreptarea pănă la exterminarea şi dispariția țării!

# nu conteaza date 10 April 2019 12:34 +1

Da, draga mea! Tara e condusa de securisti, asa ca de la ei vei/vom lua lectiile! Pentru ca asa s-a decis in 25.12.1989, de altii si a fost acceptat de noi! "A man has no better friend or worst enemy than himself". Si ne-am dovedit a fi cei mai nenoriciti dusmani... ai nostri! Suntem si ramanem asa, pana cand vom intelege ca ura pe vecin sau para impotriva lui, NU e cea care sa ne asigure NOUA progresul! lazar a lucrat cu securitatea comunista? SIGUR!!! Nici n-ajungea procuror fara asta! Nu mai trebuia sa fie procuror, ACUM! Nu e de condamnat el. Nu a facut raport de eliberare, pentru ca NU AVEA VOIE. Dar nu trebuia sa fie procuror AZI. Norica de exemplu, a inteles si am tot respectul pentru fosta mea colega de scoala! Ne stim de mici si mereu a avut un bun simt de exceptie si cinste ei, si-l pastreaza si azi! Nu e cazul la lazar...

# nu conteaza date 10 April 2019 11:38 0

lazar, a facut ce trebuia sa faca pe vremea aia. Daca nu facea ce a facut, in final ajungea langa detinutii pe care ii controla! Ce sa-i reprosezi? Ca nu s-a facut strungar si s-a facut procuror, pe vremea aia? Nu asta e problema! Problema reala e ca un procuror de atunci, NU AR MAI FI TREBUIT SA AIBA VOIE sa fie procuror si pe vremea asta! Si aici, iarasi, NU e vina lui! Pana la urma, a facut ce era mai bine pentru el si familia lui! Asa facem cu totii, de fapt, chiar daca o recunoastem sau nu!

# nu conteaza date 10 April 2019 11:53 0

Vorbiti tampenii!! Nu existau pe vremea aia "condamnati politici" sau "detinuti politici"! Au fost catalogati asa, DUPA 1991! Legal, pana si in 1990 si pana pe la jumatatea anului 1991, cei de care vorbiti, erau considerati "de drept comun"! Chiar credeti ca Ceausescu era tampit sa recunoasca deschis ca prigoneste pe cineva, pe baze politice??? Romania avea clauza natiunii favorizate de la multi, inclusiv de la americani! Cum sa-i dea americanii romaniei clauza, daca OFICIAL ar fi fost recunoscuta prigoana politica? Rog putoii care s-au nascut dupa 1989 sau care atunci erau la nivel de gradinita, sa se abtina de la a comenta! Parintii lor, erau membri PCR, fie ca voiau sau nu! Asta nu ne face pe toti cei care am trait pe vremea aia, nici comunisti, nici tortionari! Majoritatea adultilor de azi, e fosmata din "ceausei", cei nascuti in urma decretelor lui Ceausescu pentru marirea po******tiei tarii. Asta ii face pe ei, parintii vostri, comunisti?

# nu conteaza date 10 April 2019 12:04 -1

Am terminat facultatea cu gradul de capitan (sef promotie la Academia Tehnica Militara-Aviatie). La fel ca Mitica Prunariu. Ca sa avansam, a trebuit sa acceptam ca de la UTC sa mergem la PCR. Nu mai puteam la peste 25 de ani, sa mai fim in UTC! Si daca nu mergeam in PCR, ramaneam capitani pe viata (sau mai jos, daca ne-ar mai fi tinut in armata!). Chiar credeti ca lazar a facut altceva? Norica Nicolai, Tudorel Toader, multi altii, au fost procurori pe vremea aia! Ca n-au avut de-a face cu puscariile comuniste, NU e meritul lor! Asa a fost sa fie. lazar, era un ciubucar si un golan pe vremea aia! Dar in nici un caz nu era tortionar! NU AVEA CE CAUTA IN FUNCTIA ACTUALA! De vina sunt cei care l-au pus si l-au sustinut (si-l sustin), nu el! AIA merita sa se duca dracului!

# nu conteaza date 10 April 2019 12:50 0

mishteax, cat de idiot poate fi cineva care sa creada ca pe vremea lui Ceausescu existau OFICIAL, condamnati politic? Teoretic, pe vremea aia, drepturile si libertatile individuale, erau respectate AICI si NU in occident! Sigur ca existau condamnati politic! Doar ca acele condamnari, erau mascate ca fiind de drept comun! Pe de alta parte, fie militari, fie civili, daca erau condamnati la inchisoare, mergeau in acelasi loc! Ca pe unii ii condamnau instantele militare si pe altii, cele civile, n-are importanta, tot acolo ajungeau! Fireste, "politicii", desi erau condamnati pe chestii penale de drept comun, aveau "beneficiul" unei atentii deosebite din partea securitatii! Si tot normal, procurorii care-i supravegheau, erau controlati de securitate! Chiar si numiti de securisti! Cazul lui lazar, de exemplu! lazar are dreptate, nu el lua decizia de eliberare ci o instanta. Dar... instanta aia, nu avea cum sa ia o hotarare daca el nu trimitea nimic spre ea!!!!!

# gelu date 10 April 2019 14:44 +2

Inainte de 89 Securitatea racola elevi din ultimii ani de liceu care devenau ofiteri acoperiti ce aveau intrarea asigurata in institutiile de invatamant superior si care dupa absolvire ajungeau sa ocupe posturile cheie din randul judecatorilor, procurorilor. Si cum Arhiva Securitatii n-a fost deschisa in totalitate dupa caderea comunismului, numele acestor judecatori si procurori au ramas secrete iar acoperitii procurori si judecatori au ramas in continuare in sitemul justiciar punand in practica directivele securistilor din centrala chiar daca Securitatea s-a vopsit la repezeala in SRI. Justitia fiind folosita de Securitate in epoca de aur pentru trimiterea la inchisoare a persoanelor ce se opuneau oranduirii socialiste iar in epoca de dupa caderea lui Ceausescu de inlaturarea tuturor acelora aflati la varful vietii politice-economice si sociale care prezentau vreun pericol pentru afacerile si intersele sefilor si sefutilor SRI. SRI devenind astfel stat in stat.

# mishteaux date 9 April 2019 17:05 +3

"... s-ar putea sa iasa la iveala (=iese sigur !) - Faptul ca detinutilor condamnati de-un TRIBUNAL MILITAR precum cei "politici", exact cum "explica" LAZAR, tot de-un procuror MILITAR (=securist !) trebuia sa li se decida ... eliberarea conditionata ! ----------------------------------------------------------------------------------------------------- E trist ca LAZAR va fi prins (i se pregateste "ceva") a 2-oua oara cu minciuna ! macar de nu decalara el insusi oficial prrostia asta; i s-a-ntins chiar de "colegi" o capcana ... si-a cazut in groapa-sapata-altora ! [desi ... a fost avertizat !]"

# cineva din ceata date 9 April 2019 17:07 +3

Daca Lazar va fi prins cu minciuna, oficiala, a 2-oua oara = si-a patat pe vecie renumele de jurist JUST ! :-*

# unul din lumea cea mare date 9 April 2019 17:20 +7

sint de facut 2 comentarii(macar din partea mea) primul,ca sa se inteleaga discursul naucitor,sforaitor si aiuritor de mincinos,trebuie sa vedeti un film artistic de EXCEPTIE,shawshank redemption,tradus in romaneste,inchisoarea ingerilor.al 2 lea comentariu.cel mai indrituit dintre toti comentatorii de televiziune ca sa faca un talk show pe tema LAZAR TRACTORISTUL MINCINOS SI TORTIONAR, este tavi hoandra.de ce?pentru ca el a fost legat cu catusele de calorifer,pentru ca este ardelean si prieten cu plavanul satului ajuns plavanul din capul statului si pentru ca el a fost cel care a facut cele mai bune discutii referitor la crimele lui pruna cind detinutii s/au revoltat in puscarii.(iti sugerez nea hoandra sa reiei subiectul care/i si generos si omenos .cred ca/i de mare actualitate sa scoti la iveala crimele comise de pruna impreuna cu directorul inchisorii iasi,mai ales ca tortionarul lazar vine tot pe mina acestei criminale care a zis ca drepturile omului sint un lux,cum de altfel s/

# Ttt date 9 April 2019 17:24 -14

Doar mie mi se pare că îi făcută în Photoshop a 3 și a 4 poza Numai spun

# dilidili date 9 April 2019 18:03 -11

dar ce numai femeile urate sa fie fotosopate?se poa si docomentele'.. :sad:

# Liviu date 10 April 2019 08:31 +1

Ti se pare ca a contestat cineva veridicitatea lor?Insasi stapanul tau Lazar a recunoscut ,Dar e simplu sa arunci indoiala.Dute pe dite-ul rezist si elucubreaza acolo.Mars.

# avocatul diavolului date 10 April 2019 09:01 -3

nu va suparati, in uniunea europeana, motivele de respingere a "libertatii conditionate" a detinutilor sunt aceleasi, sunt folosite aceleasi cuvinte. Inclusiv "discutiile dusmanoase" fata de "regim au fost luate in considerare, urmarite, au fost motive pentru anchete, pentru motivarea de sentite - in UE. Morti, batai, suspecte in penitenciarele UE ? ...subiecte interzise in tomberonul UE. .Dom'le, da cand a fost numit Lazar asta procuror general de ce n-ati iesit cu toate povestile astea ? numai el a respins eliberari conditionate, da comandantii de penitenciare, gardienii, C-istii, nu aveau nici un rol ? astora de ce nu le cautati in arhive ? un pic de coerenta nu ?

# tot eu date 10 April 2019 20:42 0

care da minusuri al deranjeaza adevarul. nu cunosteti nimic din istoria tarilor din ue, puneti botul la toate vrajelile de aici si din alte directii, cititi presa de dincolo

# Edelweiss - vă_muitor de daboli date 10 April 2019 21:45 +2

Ba nu, advo(că)cățelule! Minus pe această pagină înseamnă, necondiționat, că ejti BOW și că se impune să mergi să cânți la altă masă. Pe ziare com ai încercat?

# imun/teanu date 9 April 2019 17:25 +1

Acum cateva zile am fost "taiat". Intrebarea esentiala era: la comisie, unde era "seful"!, dl. actual procuror general venea in tzivil sau uniforma? Sa nu fi dat niciun dizident ochii cu el, toate "verdictele" dandu-le doar pe "ne-ve"?! /verdicte prin care dosarele nu mai ajungeau si la judecatori /ca pe ei dadea vina.

# zn-zn*!* date 9 April 2019 17:56 +5

Ultima info. pt. tovu L0aza-ru: are niste recomandari si referate piperate :-x , venite de Sus :-* , in numele celor osanditi pe nedrept, ca s-o ia vale pe tobogan, drept in groapa cu rahat(fierbinte) :D , sectorul de suflete meschine :cry: de sub talpa iadului: https://www.youtube.com/watch?v=Qd-oIG******ueQ si pentru interventii cu iz rau mirositoare :-x : https://www.youtube.com/watch?v=1vsigDDkr0E ...adica ce-i l lui, e pus deoparte, unde tot de dracu' da*!* :cry:

# Edelweiss - zicălaș de ocări și sudălmi date 9 April 2019 18:03 +12

Așa e, lazăre! Nu ești ofiţer, subofiţer, colaborator al fostei Securităţi… Ești O SCURSURĂ SECURISTOIDĂ! Ești un gunoi infam, fără conștiință, fără scrupüle, fără demnitate. Ești o urdoare kaghebistă, cu coloana vertebrală din gumilastic, arcuită sub forma grafică a Clopotului lui Gauss. Ești un android NKVD-ist fără pic de omenie, un OM DE TINICHEA a cărui cea mai ridicată temperatură afectivă este cea a bateriei de BIOS! Ești un limax gestapovist a cărui urmă transformatoare asupra lumii, al cărui aport etic întru evoluția societății înspre binele conceptual constau doar în dârele de mucus fetid și toxic lăsate în urma ta, în biografia ta, în destinele celor nevinovați. EȘTI UN NIMENI, lazăre! Ești O NULITATE, RIDICATĂ LA PUTERE, CARE RĂMÂNE CEEA CE ESTE: O NULITATE!

# Edelweiss - cadet în 89, după 30 de ani deținut la Găești date 9 April 2019 18:05 +5

Nu doar disidentul Iulius Filip a fost amânat în mod nelegal de la liberarea condiționată din anul 1985! Practica infamă a Torționarilor de rit neo-securist, de a le da „termen” deținuților „incomozi” continuă și în prezent. Ea este o practică arhi-generalizată în toate penitenciarele țării. Vrea careva să vadă cum arată, încă de la PRIMA ANALIZĂ ÎN COMISIE, un proces-verbal de amânare „la termen”, dispus de comisia penitenciarului Găești în octombrie 2017? Iacătă: https://tazmaniandemoon.blogspot.com/2019/04/cum-arata-un-proces-verbal-de-amanare.html

# Baran Gheorghe date 9 April 2019 18:18 +2

A ales să fie procuror dovedind , arătând și continuând să i convinga pe marii vremurilor ca are toate cele sa acceadă. Nu am nimic nici cu comuniștii nici cu regimurile, doresc doar sa scot în evidență liberul arbitru. A ales, sa culeagă!!!!

# UN_OM date 9 April 2019 18:19 +2

Bazandu-se pe sprijinul taciturnului se crede invincibil, sa-si prezinte public mapa profesionala, despre bun-simt sau moralitate nu poate fi vorba !

# Pintea date 9 April 2019 18:21 +5

A băgat oameni la pușcarie in trecut, ii bagă si azi. Asta nu mai tine de vreo oranduire sociala, tine de caracterul lui de tortionar! Probabil ca regimul trecut a gasit in el, unelata perfecta! Nu vedeti ca si azi procedeaza la fel?? Nu vedeti ca si azi comite aceleasi abuzuri?? El si kovesi daca nu ar avea spatele asigurat, nu s-ar mai fâțâi peste tot cu atata obraznicie! Ieri a iesit cu dosarul revolutiei, crezand ca distrage atentia, dar mai mult a atras-o! Daca PSD ar fi mai ferm si daca toti impotentii care stau pe la tv gen Codrin Stefanescu ar trimite in fiecare zi la Bruxelles, la ambasade, scrisori, informari depsre ce face ăsta - care este de fapt revocat, dar nu pleaca, atunci poate nu am mai fi considerati niste mămăligi! Pe cand asa, stam si ne minunam, PSD mai bâiguie cate ceva si sare, culmea, la gatul lui Tudorel Toader care a facut ceva ce n-a facut tot partidul in 3 ani! Asa partid, asa popor!

# manu date 9 April 2019 19:57 +5

Este halucinant ca psd vrea sa-l dea afara pe singurul care a facut ceva, Tudorel Toader. Culmea ca cei care-l scuipa sint securistul cazanciuc, varul lui ponta, care n-a facut nimic cat a fost ministru, dragnea, iodache, nicolicea cand presa ii intreba de kovesi spuneau ca nu-i treaba lor, justitia. Tudorel a venit le-a facut treaba si jivinele spun acum ca n-a facut mare lucru ca oricum kovesi pleca. vedem cum pleca, cam cum pleaca acum lazar.

# "PSD ARE SACII PLINI" daca-l vor schimba pe Tudorel ? date 9 April 2019 23:45 +4

Nimeni nu a luptat impotriva Statului Paralel asa cum a facut-o ministrul Tudorel Toader. SE PARE CA PSD NU MAI VREA LA GUVERNARE IN URMATOAREA PERIOADA - e greu sa cladesti viitorul tarii pe termen lung..., semeni niste iluzii despre bunastare pe termen scurt... si dupa ce ai adunat tot patrimoniul romanilor intr-un buzunar (fie el si fond de investitii)... opresti pentru tine ceva... apoi instrainezi (te imprumuti garantand cu ) restul de pana la 49% din actiunile fondului "cui trebue.. contra comisioane", dupa care, mergi linistit sa savurezi pe termen lung dividendele iar pe termen scurt... halca de contracte adjudecate ce urmeaza sa fie implementate de catre "FOND"... din banii imprumutati !?? Sau... poate ca ministrul Tudorel Toader vrea sa plece... ca sa nu fie parte din "scenariul de mai sus" ? Asa s-ar explica si neintelegerile existente cu ministrul finantelor - care armonizeaza legislatia pentru preluarea actiunilor statului la "Fondul Salvarii.. (nu neaparat) Nationale?

# Gilu date 9 April 2019 20:49 +3

Gusti , du - te mosule acasa , ca esti terminat ! Nu uita sa- ti schimbi nadragii ! Prietenii tai , stiu de ce ...

# Bita date 9 April 2019 23:06 0

Ce nasimtit,mai are tupeul acest TORTIONAR sa iese si sane tina ei acum lectii de ETICA COMUNISTA,pai unde santem d-lor acest REGIM a fost pana in "89"nu va-ti dat seama ca acest ANIMAL nu sa trezit la realitate.NU,nu se mai poate,acest TORTIONAR trebue scos in afara legii,pus in mainile JUSTITIEI,si sa-si primeasca pedeapsa care o merita,si sa-si petreaca restul vietii acolo unde a tinut el incarcarati OAMENI NEVINOVATI,si sa i se confiste toate bunurile materiale,caci au fost gastigate calcand in piciore destinele multor OAMENI NEVINOVATI.

# Zgubilici date 9 April 2019 23:19 +3

Chiar ca nu avem memorie!!! Pai e de notorietate ca toti cei admisi la dpept pana in 1990, faceau armata la ...securitate si dupa facultate deveneau ofiteri in rezerva la aceiasi specializare!!! Chiar si persoanele de sex femimin care absolveau facultatea de drept!!!, deci cum nu era ofiter al fostei securitati??? Sa ne arate livretul sau draga luju te rog sa ceri aceste precizari de la actualul sri si vom intelege cu totii, mai ales ca asa dupa cum stii desigur, toti ofiterii in rezerva erau obligati sa participe la stagii de pregatire anuala....sigur invatau manevre de infanterie

# Clarus date 9 April 2019 23:54 +2

Este clar si evident ca tara asta a fost, este si va fi condusa de fosta, actuala si viitoarea securitate! Sa acceptam adevarul absolut, ca nu se mai poate face nimic, ca 89 a fost doar un eveniment regizat si gestionat de vechea securitate, pentru ca progeniturile acesteia sa ne conduca inca, la 30 de ani dupa acel an 89. Rămâi cu bine dar ADIO, dragă Romainie, cu tot cu Eminescu tău care-ți dorea altceva. Sar vezi ce critici îmi iau! Tovarase Lazar, itir doresc o bătrânețe în chinuri!

# Clarus date 9 April 2019 23:54 +1

Este clar si evident ca tara asta a fost, este si va fi condusa de fosta, actuala si viitoarea securitate! Sa acceptam adevarul absolut, ca nu se mai poate face nimic, ca 89 a fost doar un eveniment regizat si gestionat de vechea securitate, pentru ca progeniturile acesteia sa ne conduca inca, la 30 de ani dupa acel an 89. Rămâi cu bine dar ADIO, dragă Romainie, cu tot cu Eminescu tău care-ți dorea altceva. Sar vezi ce critici îmi iau! Tovarase Lazar, itir doresc o bătrânețe în chinuri!

# Tortionarul nesimtit trebuie sa fie bagat la beci ! date 10 April 2019 00:00 0

Impreuna cu bisnitarul de case si traficanta de copii ; este ca zic bine mai Georgeta draghe? Primiti-l cu oua , cand il vedeti ! :-*

# Salvamar date 10 April 2019 04:16 +1

Nu ati inteles nimic? Nu Lazar scris Procesele verbale ci niste GREFIERI...daca nu ar fi tragic, ai muri de ras.... vesnicul ”GREFIER” din activitatea lui lazar...Un grefier a pus clasarea lui Iohannis la dosarul lui, niste grefieri scriau procesele verbale la Aiud, iar el era un mielusel nevinovat. Individul asta nici nu realizeaza cat de PENIBIL este...Dupa zisele lui Lazar, functia de procuror este numai de scrib care semneaza ce scriu grefierii...

# SaakasBilly date 10 April 2019 05:38 +2

Un asa aparat imens de represiune cum era justitia si se'curitatea pe vremea satrapului bolshevic ,nu putea sa se evapore fara urme ,mai ales ca asa zisul "comunism" nu a fost "infrant" de imperialisti ci inglobat in structurile lor si folosit acum in scopurile lor imperialiste !! Nu numai ca a ramas intact tot aparatul dar sunt multe investitii uriase si au aparut foarte multe cadre noi ,care sunt de o rapacitate si agresivitate infioratoare ,pentru ca in tehnica acestor cadre puterile imperiale straine au mai plusat !! Pentru oameni care au fost victime inocente ca acest om, care a suferit pentru o poezie, nu pot avea nici macar compasiune ,pentru ca situatia mea a fost identica ,trasa la indigo !! Si eu credeam in naivitatea mea ca oroare in opozitie cu umanitatea va fi invinsa ,insa niciodata in realitate nu se intampla asa !! Noi am avut o lovitura de stat ,pentru ca asa o cereau interesele imperialiste ,si a fost inlaturata o familie de la varf cu clica restransa a ei !! Atat .

# justiție independentă date 10 April 2019 09:45 +4

Un nemernic sinistru cocoțat într-o funcție majoră din statul de drept pe care-l clamează permanent, pus acolo de personajul politic ce a bătut toate recordurile în materie de număr al dosarelor penale deschise pe numele său. Individul cunoscut și sub porecla de ,,tractorist,, ne minte cu mare seninătate când spune că el a respectat legea vremii. Eu consider că a încălcat acea lege, pentru că dacă ar fi respectat-o ar fi trebuit să elibereze acei deținuți după ce ar fi constatat îndeplinirea condițiilor de eliberare condiționată, care, după cum rezultă din acte, respectivele condiții erau îndeplinite. Individul, chiar dacă rânjea tâmp, afișa o teamă pentru ce va urma, pentru că revocarea sa merge mai departe și , în mod sigur, va pleca precum Kovesi. Doamne-ajută!

# O faclie de paste date 10 April 2019 10:05 +2

Si oua multe.. Asta il asteapta. Nesimtit, infatuat, si cum mult mai bine il descrie Nistorescu, un cacanar.. Pe ei pe mama lor..

# Homoroceanu Adrian Camil date 10 April 2019 12:06 +2

Tupeul impostorului (A.L.)actor te oripileaza.Si cealalta impostoare,(C.T.)reprezentanta puterii judecatoresti (tot azi incercata)legata de scaunul asezat de Iohannis sub fundul cu dosare, joaca tare pt .a schimba verdictul (ce ar trebui sa fie similar cu decizia data pt complet de 5 judecatori)utilizand smecheria din dosarul FLOTA,adica lipsa de la dosar a ordinului de delegare datde fostul procur.sef I Amarie,procur.sef adjGheorghe Suhan a delegarii de a confirma rechizitorii nedepusela dosar din cauza mainii criminale infiltrate in P.N.A.asociate av.inculpatului T.Basescu si mafiei ICCJ,confirma L.Justitiei in baza interviului luat procur adj alPNA H.Miclescu ,pt ca sa se trimita inapoi dosarul restituit inapoila PNA, pretext de inchidere a dosarul prin decizia complet de 9 judecatori aICCJ nr.313/05.12.2005 transformat in complet de 5 judecatori.salvandu sepelanga seful piratilor si 80 de mateoloti complici.Presiuni de amanare face Iohannis ,PMP.USR,CE..C Tarcea12.05.

# Retardanis date 10 April 2019 18:41 0

Sigur o sa-l vedem pe tractorist disparandu-i ranjetul precum prietenul sau portocala. A primit asigurari de la statul paralel ca nu va raspunde pentru ororile facutel si de aceea are asa ranjet. Dar, prostovanul uita ce au patit ritzi, gabriel sandu, portocala, bica, udrea etc. Singura scapare onorabila pentru el ar fi sa-i denunte pe cei care ii dau ordine, dar cred ca individul nu are onoare.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 27.03.2024 – Oamenii s-au dus peste „Baronul Lamborghini” (Video)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva