28 March 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

MCV-ul este un act ce atenteaza la suveranitatea nationala a Romaniei

Scris de: Av. Silvia USCOV | pdf | print

19 May 2021 11:07
Vizualizari: 4254

Dupa cum puteti citi mai jos, Germania a decis sa nu ia in considerare o decizie a CJUE intr-un domeniu de competenta exclusiva a UE, iar noi am executa fara impotrivire o decizie a CJUE intr-un domeniu de competenta partajata, in care chiar MCV-ul, din punctul meu de vedere, nu mai este aplicabil, depasind nu doar spatiul temporal, dar putandu-se pune in discutie proportionalitatea acestui act al UE?


 

Consider ca CCR ar putea sa nu ia in considerare MCV-ul, iar la CJUE/Tribunalul UE s-ar putea pune in discutie depasirea limitei temporale, indeplinirea obiectivelor si depasirea proportionalitatii mecanismului pentru inlaturarea lui.

Suprematie, suprematie, dar cu sanse egale si pentru Romania!

Daca un stat membru ar putea invoca cu usurinta autoritatea de a decide, prin propriile sale instante, cu privire la validitatea actelor UE, acest lucru ar putea submina prioritatea de aplicare acordata legislatiei UE si ar putea pune in pericol aplicarea uniforma a acesteia. Cu toate acestea, daca statele membre s-ar abtine complet de la efectuarea oricarui tip de revizuire ultra vires, acestea ar acorda organelor UE autoritate exclusiva asupra tratatelor chiar si in cazurile in care UE adopta o interpretare juridica care ar echivala cu o modificare a tratatului sau o extindere a competentele sale. Desi cazurile in care institutiile UE isi depasesc competentele sunt in mod exceptional posibile, este de asteptat ca aceste cazuri sa ramana rare din cauza garantiilor institutionale si procedurale consacrate de legislatia UE. Cu toate acestea, acolo unde se intampla, perspectiva constitutionala ar putea sa nu se potriveasca perfect cu perspectiva legislatiei UE, dat fiind ca, chiar si in temeiul Tratatului de la Lisabona, statele membre raman 'stapanii tratatelor' si UE nu a evoluat intr-un stat federal. In principiu, anumite tensiuni sunt astfel inerente proiectarii Uniunii Europene; acestea trebuie rezolvate intr-o maniera cooperanta, in concordanta cu spiritul integrarii europene si atenuate prin respect si intelegere reciproca. Aceasta reflecta natura Uniunii Europene, care se bazeaza pe cooperarea pe mai multe niveluri a statelor suverane, a constitutiilor, a administratiilor si a instantelor. (...)

Art. 38 (1) prima teza GG (nota: GG inseamna Constitutia Germaniei) coroborat cu responsabilitatea organelor constitutionale in ceea ce priveste integrarea europeana (Integrationsverantwortung) protejeaza cetatenii cu drept de vot nu numai impotriva transferului de puteri suverane dincolo de zonele deschise integrarii, ci impiedica si punerea in aplicare a actelor institutiilor, organelor, oficiilor si agentiilor din Uniunea Europeana care au un efect echivalent si cel putin de facto echivaleaza cu un transfer de competente cu incalcarea Legii fundamentale. Responsabilitatea cu privire la integrarea europeana (Integrationsverantwortung) impune organelor constitutionale sa protejeze si sa promoveze drepturile individului.

In cazul in care actele institutiilor, organismelor, oficiilor si agentiilor Uniunii Europene dau nastere unor efecte care influenteaza identitatea constitutionala a Germaniei consacrata la art. 1 si art. 20 GG depasesc limitele statalitatii deschise stabilite de legea fundamentala”.

Este vorba despre decizia CC germane pe care o puteti citi in extenso aici: https://www.bundesverfassungsgericht.de/.../rs20200505...

Ce spunea Von der Leyen:

Ca reactie la hotararea Curtii Constitutionale germane din 5 mai 2020 referitoare la Programul de achizitii din sectorul public (PSPP), presedintele Comisiei a subliniat urmatoarele intr-o declaratie din 10 mai 2020: 'Comisia Europeana sustine trei principii de baza: ca politica monetara a Uniunii este o chestiune de competenta exclusiva; faptul ca legislatia CE are prioritate asupra dreptului national si ca hotararile Curtii Europene de Justitie sunt obligatorii pentru toate instantele nationale. Ultimul cuvant despre legislatia CE este rostit intotdeauna in Luxemburg. Nicaieri. Sarcina Comisiei Europene este de a proteja buna functionare a sistemului euro si a sistemului juridic al Uniunii. Acum analizam in detaliu hotararea Curtii Constitutionale germane. si vom analiza posibilii pasi urmatori, care pot include optiunea procedurilor de incalcare a dreptului comunitar'”.

Articolul 17 din Tratatul privind Uniunea Europeana acorda Comisiei, in calitate de supraveghetor al tratatelor, competenta de a asigura aplicarea si punerea in aplicare a legislatiei CE in toate statele membre. In acest context, Comisia poate deschide proceduri privind incalcarea dreptului comunitar daca considera ca un stat membru nu si-a indeplinit o obligatie in temeiul tratatelor. Curtea de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) a recunoscut ca Comisia dispune de o larga marja de discretie cu privire la initierea procedurilor de incalcare a dreptului unional.

in acest stadiu, Comisia nu a decis daca va deschide proceduri de incalcare a dreptului unional.

Puteti gasi raspunsul aici: https://www.europarl.europa.eu/.../P-9-2020-004295-ASW_EN...

Comentarii

# maxtor date 27 May 2021 00:22 0

"domeniu monitorizat"-asa explica basedia luata in guritza la rifai in emisiune.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 27.03.2024 – Oamenii s-au dus peste „Baronul Lamborghini” (Video)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva