OFENSIVA MAGISTRATILOR #REZISTENTI – Asociatia „Initiativa pentru Justitie” va ataca in instanta decretele prin care presedintele Klaus Iohannis le-a numit la sefia PICCJ si DIICOT pe procuroarele Gabriela Scutea si Giorgiana Hosu, in ciuda avizelor negative de la CSM: „Ignorarea recomandarilor repetate ale Comisiei Europene, ale GRECO si ale Comisiei de la Venetia”. Si Forumul Judecatorilor din Romania a tabarat pe Werner pe aceeasi tema (Comunicatele)

Scris de: V.B.

23.02.2020 11:26
Vizualizari: 3555

Presedintele Klaus Iohannis (foto) si-a facut dusmani chiar in randurile #rezistentilor, care pana mai alaltaieri ii erau aliati impotriva „Ciumei rosii”. Ne referim mai precis la doua asociatii de magistrati-activisti, care au casunat pe Werner din cauza ca acesta le-a numit pe procuroarele Gabriela Scutea si Giorgiana Hosu la conducerea Parchetului General, respectiv a DIICOT in ciuda avizelor negative emise de catre Sectia pentru procurori din CSM. Astfel, sustin cele doua ONG-uri, Werner a ignorat „recomandarile repetate ale Comisiei Europene, ale GRECO si ale Comisiei de la Venetia”. Adica exact ceea ce pretindea pana mai alaltaieri Iohannis de la adversarii politici.


 

In primul rand, Asociatia „Initiativa pentru Justitie” – fondata de celebrul procuror militar Bogdan Pirlog – a anuntat vineri, 21 februarie 2020, ca va ataca in instanta decretele prin care Werner le-a numit pe Scutea si Hosu. Tot vineri, Forumul Judecatorilor din Romania – asociatie condusa de judecatorul Dragos Calin de la Curtea de Apel Bucuresti – a tabarat si ea cu acuzatii pe Klaus Iohannis, dar fara sa precizeze daca il va da sau nu in judecata pe politician. In schimb, FJR il ia la suturi nu doar pe Iohannis, ci si pe ministrul demis al Justitiei, Catalin Predoiu, din cauza ca acesta i-a tinut isonul primului om in stat pe tema marilor


Iata mai intai comunicatul AIJ:


Avand in vedere decretele de numire in cele mai inalte functii din ierarhia Ministerului Public, semnate de catre Presedintele Romaniei la data de 20.02.2020, cu ignorarea recomandarilor repetate ale Comisiei Europene, ale GRECO si ale Comisiei de la Venetia, Asociatia 'Initiativa pentru Justitie', asociatie profesionala a procurorilor, doreste sa reafirme atat principiul fundamental al independentei magistratilor, ca premisa a statului de drept, cat si rolul primordial al Consiliului Superior al Magistraturii de garant al independentei justitiei.

Asociatia 'Initiativa pentru Justitie' subliniaza ca aceste numiri sunt rezultatul unei proceduri constant criticate de catre organismele internationale mentionate si reprezinta un atac la adresa statului de drept.

Fidela principiilor care ghideaza activitatea magistratilor si sustinand obligativitatea respectarii de catre Statul Roman a recomandarilor MCV, Asociatia 'Initiativa pentru Justitie' a hotarat sa promoveze actiune la instanta de contencios administrativ, cu solicitarea de anulare a actelor de numire in functiile de procuror general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si procuror-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, cu nesocotirea avizelor negative emise de Consiliul Superior al Magistraturii.

In final, avand in vedere informatiile false aparute in spatiul public referitoare la pretinsa participare a doamnei procuror Gabriela Scutea la intalniri cu inalti oficiali europeni, cu ocazia protestelor magistratilor romani de la Bruxelles din 4 aprilie 2019, proteste generate de modificarile aduse legilor justitiei, Asociatia 'Initiativa pentru Justitie' precizeaza ca la intalnirea cu dl Frans Timmermans, comisar european, dna procuror Gabriela Scutea nu a participat, iar pretinsa intalnire cu dl Antonio Tajani, parlamentar european, nu a avut loc”.


Prezentam si comunicatul FJR:


Asociatia Forumul Judecatorilor din Romania a luat act cu stupefactie de ultimele evolutii publice din Romania referitoare la sistemul judiciar.

Pe de o parte, declaratiile si intentiile Ministrului Justitiei, dezvaluite cu ocazia audierilor in comisiile parlamentare reunite ale Camerei Deputatilor si Senatului in vederea investirii noului Guvern, de a temporiza orice modificari aduse ”legilor justitiei”, sub paravanul unei iminente campanii electorale, sunt inacceptabile si dovedesc ca la nivelul Guvernului, ca, de altfel, si al Parlamentului, nu exista nicio intentie reala de a pune in aplicare recomandarile tuturor entitatilor internationale relevante (Comisia de la Venetia, GRECO, Consiliul Consultativ al Judecatorilor Europeni Consiliul Consultativ al Procurorilor Europeni, Comisia Europeana) care arata, in esenta, ca in Romania statul de drept functioneaza sub parametrii minimi acceptati intr-o democratie consolidata.

De altfel, referindu-se la 'prevederi din legile justitiei care prezinta caracter de urgenta' in vederea modificarii, ministrul demis si nou desemnat a aratat nonsalant ca 'CSM nu a semnalat Ministerului Justitiei, dar exista o preocupare pentru modificarea unor prevederi din legile justitiei care prezinta caracter de urgenta pentru eliminarea unor blocaje. Nu cunosc la aceasta ora care sunt aceste prevederi, insa raman deschis pentru consultari'.

Aceste afirmatii caracterizeaza pe deplin lipsa oricarei vointe politice de a realiza reformele absolut necesare pentru functionarea sistemului judiciar, in acord cu standardele europene. In schimb, asistam aproape zilnic la atacuri publice virulente la adresa magistratilor romani, stigmatizandu-i pentru veniturile lor sau transformandu-i in subiect de dezbateri pentru electoratul mai putin informat, iar demersurile ministerului justitiei sunt lipsite de orice fel de efecte juridice, avand insa potential de imagine electorala sau chiar de afectare a independentei sistemului judiciar (a se vedea celebrul 'Memorandum' vizand SIIJ, urmat de propunerea proiectului pentru desfiintarea SIIJ, simultan cu instituirea unor asa-zise garantii pentru impiedicarea abuzurilor impotriva magistratilor, considerate de toti observatorii independenti drept superimunitati acordate unei categorii profesionale).

In plus, sustinerile Ministrului Justitiei in sensul ca avizele negative emise de Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii in cadrul procedurii de numire a procurorilor in pozitii de top management ar constitui 'o tendinta de arogare de facto a unei prerogative care tine de plin drept de Ministerul Justitiei, respectiv prerogativa propunerii pentru functia in cauza' dovedesc o ignorare flagranta a recomandarilor din ultimele rapoarte MCV, care in mod expres au subliniat ca ponderea CSM – Sectia pentru procurori in procedura de numire a procurorilor de rang inalt (iar nu a executivului) trebuie sa fie una determinanta, rolul Sectiei pentru procurori neputand fi unul decorativ, pur formal.

Pe de alta parte, inactivitatii Guvernului in domeniu i se adauga aceea a Parlamentului Romaniei, care nu a realizat niciun fel de progres in legiferarea necesara pentru desfiintarea Sectiei de investigare a infractiunilor din justitie, revizuirea sistemului de numire si revocare a procurorilor-sefi si limitarea rolul ministrului justitiei in aceste proceduri, simultan cu cresterea atributiilor Consiliului Superior al Magistraturii, abrogarea limitarilor cu privire la libertatea de exprimare, materializate in obligatia de abtinere a magistratilor de la 'manifestarea sau exprimarea defaimatoare in raport cu celelalte puteri ale statului', revizuirea normelor privind raspunderea materiala a magistratilor, cat timp acestea ignora garantiile minime pentru independenta justitiei, sau reorganizarea Inspectiei Judiciare, prin reconsiderarea rolului si a atributiilor inspectorului-sef, inclusiv abrogarea O.U.G. nr. 77/2018.

Acestei enumerari de autoritati constitutionale i se alatura si Presedintele Romaniei, care a nesocotit in mod evident rapoartele Comisiei Europene emise in cadrul MCV referitoare la respectarea avizelor negative ale Consiliului Superior al Magistraturii – Sectia pentru procurori cu privire la numirea in posturi de conducere a procurorilor de rang inalt, pana la instituirea unui nou cadru legislativ in conformitate cu recomandarea de punere in practica a unui sistem robust si independent de numire a procurorilor de rang inalt, pe baza unor criterii clare si transparente, cu sprijinul Comisiei de la Venetia.

Recomandarile si cerintele care figureaza in rapoartele intocmite de Comisia Europeana, in temeiul articolului 2 din Decizia 2006/928, vizeaza atingerea obiectivelor de referinta. Indeplinirea acestor obiective de referinta reprezinta o obligatie de rezultat din partea Romaniei, iar rapoartele MCV sunt construite in jurul acestor obiective pe care Romania trebuie sa le atinga, facand corp comun cu decizia, presupunand obligatii si angajamente concrete si precise. Prin urmare, recomandarile formulate de Comisie in vederea atingerii obiectivelor de referinta, in baza principiului cooperarii loiale, prevazut de art. 4 par.3 din Tratatul privind Uniunea Europeana, trebuie luate in considerare de autoritatile romane, tocmai in scopul realizarii obiectivelor de referinta stabilite in Anexa Deciziei 2006/928/CE si abtinerii de la orice masura de natura a le incalca sau a pune in pericol realizarea lor.

In acest context, nu poate fi ignorat previzibilul esec fata de indeplinirea conditionalitatilor necesare accederii la spatiul Schengen – recunoscut ca spatiu de libertate, securitate si justitie, in cadrul caruia se pune accent, in mod esential, pe capacitatea de control al frontierelor externe – prin actiuni sau inactiuni ce anuleaza eforturile autoritatilor romane de a respecta partenerii europeni, desfasurate constant in ultimii ani. In plus, facem referire la noul regim de conditionalitate pentru acordarea de fonduri europene, ce va fi introdus pentru a corecta deficientele evidente generalizate in ceea ce priveste buna guvernanta a statelor membre cu privire la respectarea statului de drept, Romania fiind in pericol sa piarda sume imense.

Toate aceste actiuni sau inactiuni ale puterilor executiva si legislativa vor afecta puternic pe toti cetatenii romani, raspunderea apartinand exclusiv factorilor politici”.

Comentarii

# VIKY date 23 February 2020 13:14 +12

Aviz hitleristului: "Cine sapa groapa altuia, cade in ea". Aviz #rezistentilor: cand veti realiza (daca aveti cu ce) ca ati fost folositi cobai pe scena politica a hitleristului, va fi prea tarziu. Sper sa va treziti macar in ceasul al 12-lea, sa va alaturati magistratilor onesti din tara pentru a scoate justitia de sub cisma hitleristului. Lui ii pasa de justitie, cum imi pasa mie de disparitia dinozaurilor. El isi face jocurile politice cu ajutorul vostru, iar cand isi va atinge scopul, veti fi luati la "pachet",afisand ranjetul de pe "talpa groasa", fara sa clipeasca.

# nae din dealul feleacului date 23 February 2020 16:14 +3

V-ati trezit si voi ,dragii mosului,ca de adormiti sinteti de mult!Sa va fie rusine pentru un sfert de secol de somnolenta.

# iobagi date 24 February 2020 06:53 +3

Domnule, cum poate un popor ca asta chior, sa nu vada ca neamtul este cel mai mare pericol pentru tara, din ultimii 150 ani!? Atata nesimtire, rautate si lipsa de caracter ca la acest specimen, eu n-am vazut. Mincinos fara pereche, nesimtitor la nevoile oamenilor, hot cronic(vezi casele furate), cum dreacu a ajuns presedinte este o mare enigma pe care numai istoria o va deslusi, dar va fi prea tarziu. Tara a pierdut deja 20 de ani, cu doi tradatori, iar inalta poarta se freaca in palme ca au pus mana pe toate bogatiile tarii astia. Vai de noi si de copiii nostri!

# Procurorul date 24 February 2020 09:59 +2

Nu-i rău. Au început să se încaiere slugile occidentului decadent. Nu-mi vin în minte decât versurile marelui Eminescu: ”Ce a scos din voi Apusul, când nimic nu e de scos?” Doamne ajută !

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

ATENTIE

Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate.

Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii