18 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

PARANOIA USR A TRECUT DE SENAT – Ahtiati dupa catuse, parlamentarii USR au cerut majorarea pedepselor in starea de urgenta pentru mita, trafic si cumparare de influenta, delapidare, abuz in serviciu, uzurparea functiei si deturnarea de fonduri. Ce sa vedeti: proiectul USR a fost votat in unanimitate de toti cei 131 senatori prezenti. Culmea ironiei: seful USR Dan Barna nu si-a pus semnatura pe proiect (Documente)

Scris de: Valentin BUSUIOC | pdf | print

11 June 2020 18:41
Vizualizari: 4796

Zicala „Drumul spre Iad este pavat cu cele mai bune intentii” isi gaseste o data in plus confirmarea – de data aceasta, chiar in Parlamentul Romaniei. Miercuri, 10 iunie 2020, Senatul a votat in unanimitate proiectul prin care 12 deputati si 9 senatori USR vor sa inaspreasca pedepsele pentru mai multe infractiuni din Codul penal, pe timpul starii de urgenta sau de asediu. Ca un facut, toate acestea sunt infractiuni de coruptie si de serviciu – adica exact liniile de propaganda ale activistilor #rezist. Si nici macar nu vorbim despre fapte cu un ridicat pericol social – cum sunt, de exemplu, cele comise cu violenta.



Este vorba despre sporirea cu o patrime a sanctiunilor pentru urmatoarele articole din Codul penal:

- art. 289: luarea de mita;

- art. 290: darea de mita;

- art. 291: traficul de influenta;

- art. 292: cumpararea de influenta;

- art. 295: delapidarea;

- art. 297: abuzul in serviciu;

- art. 298: neglijenta in serviciu;

- art. 300: uzurparea functiei;

- art. 301: folosirea functiei pentru favorizarea unor persoane;

- art. 307: deturnarea de fonduri.

Ca si cum nu ar fi fost de ajuns, acestora li se adauga toate infractiunile de coruptie si de serviciu savarsite cu intentie prevazute de Legea nr. 78/2000, adauga USR-istii.


Totusi, ironia sortii face ca initiativa de act normativ sa nu beneficieze de semnatura presedintelui USR, deputatul Dan Barna (foto) – altminteri, el insusi un autodeclarat luptator inflacarat impotriva coruptiei.


Iata mai intai lista initiatorilor:


- senatori: Allen Coliban, Silvia-Monica Dinica, Nicoleta-Ramona Dinu, George-Edward Dirca, Nicu Falcoi, Cristian Ghica, Remus Mihai Gotiu, Radu-Mihai Mihail, Florina-Raluca Presada;

- deputati: Mihai-Catalin Botez, Cosette-Paula Chichirau, Lavinia-Corina Cosma (fosta Abu-Amra), Silviu Dehelean, Vlad-Emanuel Durus, Stelian-Cristian Ion, Cristina-Ionela Iurisniti, Nicolae-Daniel Popescu, Adrian-Claudiu Prisnel, Dan-Razvan Radulescu, Cristian-Gabriel Seidler, Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu.


Prezentam forma initiala a proiectului (vezi facsimil 1):


Dupa articolul 30 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 22 din 21 ianuarie 1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 453/2004, se introduce un nou articol, art. 31, cu urmatorul cuprins:

'In cazul infractiunilor prevazute la art. 289-292, art. 295, art. 297, art, 298, art. 300, art. 301 si art. 307 din Codul penal, precum si in cazul infractiunilor savarsite cu intentie prevazute in Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie, daca sunt savarsite pe timpul starii de asediu sau a starii de urgenta, limitele speciale ale pedepsei se majoreaza cu o patrime'.

 


Parlamentarii Uniunii Salvati Romania incearca sa-i dea o aura justitiara propriului proiect, pretextand ca inasprirea pedepselor ii va descuraja pe guvernanti (indiferent de culoarea lor politica) sa faca mismasuri sub paravanul starii de urgenta sau de asediu. Totusi, USR-istii nu sufla un cuvant despre riscul ca sporirea amenintarii cu catusele sa blocheze si mai tare deciziile pe circuitul birocratic, din cauza ca functionarii din lantul decizional vor fi si mai timorati decat sunt in prezent si deci vor avea si mai mari retineri in a semna documentele necesare pentru deblocarea proiectelor de investitii.

Inainte sa va prezentam expunerea de motive a USR-istilor, trebuie sa remarcam ca proiectul lor a trecut prin Senat si cu voturile celor din PSD si ALDE, care pana acum au militat in sens contrar – si anume: impotriva conducerii Romaniei intr-o maniera stalinista, cu zornait de catuse. Dupa cum spuneam, initiativa de act normativ a fost votata in unanimitate de catre toti cei 131 de senatori prezenti (din totalul de 135 din actuala legislatura), neexistand nicio impotrivire si nicio abtinere (vezi facsimil 2). De aprobare s-a bucurat proiectul si din partea Comisiei juridice din Senat, care i-a intocmit raport de admitere, amendamentele adoptate in comisie tinand strict de forma, iar nu de fond.


Redam expunerea de motive:


Potrivit art. 1 din Ordonanta de urgenta nr. 1/1999 privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta, acestea privesc situatii de criza ce impun masuri exceptionale care se instituie in cazuri determinate de aparitia unor pericole grave la adresa apararii tarii si securitatii nationale, a democratiei constitutionale ori pentru prevenirea, limitarea sau inlaturarea urmarilor unor dezastre.

Masurile exceptionale specifice starilor de asediu si de urgenta presupun, in considerarea necesitatii gestionarii rapide si corespunzatoare a situatiilor de criza aparute, o semnificativa concentrare a puterii in mainile decidentilor. In acelasi timp, climatul de incertitudine si dezordinea specifica acestor perioade fac ca atentia publicului fata de modul cum sunt gestionate resursele publice sa scada, crescand astfel riscul ca unii actori cu functii de putere in stat sa foloseasca contextul exceptional aparut in propriul interes.

In acest context, in care factorii decizionali trebuie sa dea dovada de inalta responsabilitate si de solidaritate, consideram ca garantiile impotriva abuzurilor trebuie intarite, pentru a nu se ajunge in situatia ca unele persoane care savarsesc fapte penale de coruptie sau de serviciu sa beneficieze de pedepse calibrate pentru timpuri normale, desi faptele lor au fost facilitate tocmai din cauza evenimentelor cu potential dramatic care au impus declararea starii de asediu sau a starii de urgenta.

Astfel, consideram ca o masura care poate avea un puternic efect disuasiv este agravarea raspunderii penale pentru cei care comit astfel de infractiuni pe durata starii de asediu sau a starii de urgenta”.

 


* Cititi aici raportul de admitere emis de Comisia juridica a Senatului

Comentarii

# Baran Gheorghe date 11 June 2020 18:56 +6

Foarte bine !!! Unde e unanimitate e perfect! Credeti dumneavoastra ca patrimea poate infrange violenta fizica si omorul? Astea nu pot fi limitate nici cu pedeapsa la moarte. Furtul si abuzul da , trebuie sa aibe circumstante.

# mda date 12 June 2020 08:47 +4

Barna nu a semnat ca stie el ce stie despre "deturnarea fondurilor europene" prin firma lui in complicitate cu sora lui!

# afiliatul date 12 June 2020 10:08 0

Hazliu!!! Culmea ironiei: Ei nu vreu si voi vreti!Lumea .....cui?

# mitica date 12 June 2020 14:38 +1

Barna si-o face cu mana lui! In cazul deturnarii fondurilor europene prin firma lui in complicitate cu sora lui,Barna nu mai primeste cinci ani de puscarie ,primeste zece! Doamne ajuta!

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 17.04.2024 – Inculpat de DNA, abandonat de PNL

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva