25 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

Pensiile de serviciu. De ce nu e bine sa faci legi cand ai capul ca drujba!

Scris de: Adina Anghelescu - STANCU | pdf | print

3 June 2019 16:55
Vizualizari: 17668

Mai, desteptilor de la USR-PLUS, PNL si PMP, si toti cei care sariti repede sa atacati de-a valma, prin taieri, pensiile asa-zis speciale! Si eu sunt suparata ca multi dintre magistrati, mai ales procurorii si judecatorii militari, au niste pensii de te ia cu ameteala, si eu am o sila imensa cand vad pensia lui Augustin Lazar, dar de aici si pana la a da cu drujba in toate categoriile profesionale cu statut special e cale lunga si o maaare diferenta de gandire! Asa ca am a va transmite cateva chestii de care sper sa tineti seama:


In primul rand ca sintagma “pensii speciale” e folosita anapoda si manipulator, pentru ca militarii, personalul navigant din aviatie si magistratii au pensii de serviciu stabilite prin LEGI SPECIALE!

Prin pensii speciale”, voi veniti si induceti populatiei ideea ca toti astia sunt imbuibatii societatii, fara a discuta de vreo conditie deosebita de lucru, de vreun risc al profesiei sau boli profesionale si de predictibilitatea legii la optiunea de a alege o cariera de acest gen. Pensii speciale au, de fapt, doar PARLAMENTARII, care si-au facut, ca nesimtitii (inclusiv ai vostri), recompensa de batranete pentru marea transpiratie din Parlament, unde li s-au incins creierii asa de tare, ca au intrat in scurt-circuit. Pai, daca in creier nu aveti decat drujba, cum sa ganditi altfel? Dar cum puteti face, gandind ca drujba, legi care sa respecte OMUL si Constitutia?

In al doilea rand, va rog sa cititi, domnilor facatori de proiecte de legi-ghilotina (adica sa aprofundati si sa intrebati specialistii daca nu pricepeti), macar Decizia CCR nr.873/2010 referitoare la obiectia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor. Sesizarea a fost facuta atunci de ICCJ, care considera ca legea vizata prevedea, practic, eliminarea pensiei de serviciu a judecatorilor, fara a se tine cont de faptul ca aceasta este inclusa in cariera magistratului, ca reprezinta o compensatie a absentei unor drepturi fundamentale (politice si economice), incompatibilitati si interdictii.

Veti regasi, in cuprinsul acestei decizii a CCR, chestiuni foarte importante legate de conditiile concete ale exercitarii dreptului la pensie, neretroactivitate (asupra careia CCR s-a pronuntat ca fiind constitutional demersul, dar nu si decisiv!) si multe alte aspecte importante de luat in considerare de catre juristii vostri, domnilor de la USR-PLUS, PNL SI PMP!

In sesizarea facuta in 2010 de judecatorii Inaltei Curti se arata, printre altele, urmatoarele: ”Avand in vedere aceste considerente, autorul sesizarii susține ca, in primul rand, legea criticata impune o restrangere cu caracter permanent a exercitiului dreptului la pensie, recalcularea pensiilor de serviciu operand fara vreo limitare temporara, asa cum rezulta din dispozitiile art. 3 si 12, fiind reglementata sub conditie suspensiva. Asadar, legea criticata nu numai ca nu consfinteste caracterul temporar al restrangerii exercitiului dreptului la pensie, ci stabileste explicit o pierdere cu caracter permanent a pensiei de serviciu și, prin urmare, nu are legitimitate constitutionala, in sensul considerentelor Deciziei Curții Constituționale nr. 1.414/2009".

In al treilea rand, caracterul exceptional al restrangerii exercitiului dreptului la pensie nu poate fi sustinut, in conditiile in care legea criticata constituie o a doua masura de restrangere a exercitiului unor drepturi adoptata intr-un interval de aproximativ 6 luni. Astfel, prin Legea 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si instituții publice, rationalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International, invocandu-se aceeasi situatie de criza economica, exercitiul unor drepturi a fost restrans cu caracter temporar.

Or, restrangerea sistematica, repetata, a exercitiului unor drepturi, care tinde sa devina o regula in conduita autoritatii publice, care adopta aceasta masura, iar nu o exceptie, se situeaza in afara cadrului constitutional, pe care il traseaza dispozitiile art. 53 si jurisprudenta Curtii Constitutionale.

In al patrulea rand, diminuarea substantiala a cuantumului pensiilor, determinata de recalcularea acestora impusa prin legea criticata, are drept consecinta nerespectarea conditiei referitoare la caracterul rezonabil si proportional al restrangerii exercitiului dreptului prevazut de art. 47 alin. (2) din Constitutie, caracter de care depinde compatibilitatea restrangerii exercitiului unor drepturi cu Legea fundamentala, in conformitate cu Decizia Curtii Constitutionale nr. 1.414/2009.

Or, diminuarea substantiala a cuantumului pensiilor ca urmare a recalcularii acestora in conditiile legii criticate pune in discutie legitimitatea constitutionala a restrangerii exercitiului dreptului la pensie, prevazut in art. 47 alin. (2) din Constitutie, din punct de vedere al caracterului rezonabil si proportional al masurii de restrangere.

In al cincilea rand, din perspectiva art. 1 din Protocolul nr. 1 si a jurisprudentei Curtii Europene a Drepturilor Omului referitoare la aceste dispozitii, drepturile care decurg din contributiile in cadrul regimurilor de securitate sociala, cum este dreptul la pensie, constituie drepturi patrimoniale, care intra sub protecția art. 1 din Protocol.

Recunoscand marja de apreciere a statelor in materia legislatiei sociale, Curtea Europeana a Drepturilor Omului a subliniat obligația autoritatilor publice de a mentine un just echilibru intre interesul general si imperativele protectiei drepturilor fundamentale ale persoanei, echilibru care nu este mentinut ori de cate ori, prin diminuarea drepturilor patrimoniale, persoana trebuie sa suporte o sarcina excesiva si disproportionata. Intr-o astfel de situatie, exista o incalcare a art. 1 din Protocolul nr. 1 la Conventie, determinata de incalcarea caracterului rezonabil si proportional al diminuarii drepturilor patrimoniale. (Cauza Kjartan Asmundsson contra Islandei, 2004, Cauza Moskal contra Poloniei, 2009)”.

In fine, ca sa nu mai lungesc excesiv subiectul, CCR a admis, in parte, sesizarea, constatand ca sunt neconstitutionale dispozitiile art.1 lit.C din legea criticata, in raport cu prevederile art. 124 alin.(3) si art.132 alin (1) din Constitutie, Curtea constatand ca statutul constitutional al magistratilor - statut dezvoltat prin lege organica si care cuprinde o serie de incompatibilitati si interdictii, precum si responsabilitatile si riscurile pe care le implica exercitarea profesiei - impune acordarea pensiei de serviciu ca o componenta a independentei justitiei, garantie a statului de drept, prevazut de art. 1 alin. (3) din Legea fundamentala.

Daca veti citi bine decizia, veti observa ca in final, CCR dadea mura in gura o solutie prin care pensiile de serviciu ale magistratilor ar putea fi diminuate: “(...) referitor la decalajul urias dintre cea mai mica si cea mai mare pensie platita de stat - avand in vedere ca pensia de serviciu a magistratilor este in cuantum de 80% din baza de calcul reprezentata de indemnizatia de incadrare bruta lunara sau de salariul de baza brut lunar, dupa caz, si sporurile avute in ultima luna de activitate inainte de data pensionarii - se poate analiza de catre legiuitor necesitatea luarii unor masuri pentru evitarea eventualelor practici de acordare nejustificata a unor drepturi salariale suplimentare in ultima luna de activitate inainte de data pensionarii, in scopul maririi substantiale a bazei de calcul a pensiei de serviciu.

Ma gandesc ca aici ar fi o cheie prin care s-ar putea diminua pensile astronomice ale magistratilor!

Caci variata impozitarii progressive e valabila la venituri, nu la pensii, mai ales ca acest tip de impozitare contravine politicilor liberale.

Cat priveste restul categoriilor profesionale care au pensie de serviciu, eu cred ca e cazul ca PNL-istii, USR-istii, PMP-istii si altii cu idei de-astea scoase din putul gandirii, care le calauzesc masurile de ordin politico-economic pe care vor sa le impuna desi nu ei conduc, deocamdata, tara (si nici nu vor sa-si asume aceasta conducere inca!), sa se gandeasca de zece ori inainte sa vrea sa taie! Aici discutam de oameni, nu de calupuri de salam!

Sa trecem la alta categorie cu pensie de serviciu.

Militarii, aviatorii, toti acestia sunt oameni care atunci cand si-au ales o astfel de cariera plina de interdictii, incompatibilitati si riscuri (inclusiv riscul vietii si al sanatatii prin boli profesionale recunoscute ca fiind existente), s-au bazat in alegerea carierei, la inceput, pe legile care guverneaza aceste domenii. Cu alte cuvinte, au gandit asa: ce presupune profesia mea? Spre exemplu, la personalul aeronavigant, presupune sa dai examene in fiecare an (simulator) si daca pici, ramai la sol cu salariul aferent pana treci examenul, inseamna o viata de stres maxim, de asumare a tuturor riscurilor pentru viata ta si a altora (zi de zi), inseamna sa nu iti poti lua concediu cand vrei tu pentru ca e full in perioadele de vacante si atunci trebuie sa fii la mansa si sa ai cel putin doua zboruri pe zi, sa ii duci pe turisti spre all inclusive ca sa se bucure de ceea ce tu vezi doar din avion, inseamna boli cardio-vasculare, inseamna boli ale coloanei, inseamna muuulte, multe restrictii pentru ca nu ai timp sa faci altceva decat zbor, inseamna o decalare perpetua a ceasului biologic (asta spun specialistii, nu eu!), inseamna pasiune si inseamna ca toate acestea la un loc trebuiesc rasplatite corespunzator. Nimeni nu stie calvarul taierilor prin care a trecut, de-a lungul ultimilor zece ani, personalul navigant, dar e usor sa macani si sa te dai mare politican si legiuitor al natiei! Cand se urca intr-un avion, unii dorm, altii se joaca pe laptop-ukri, n-au griji, pentru ca totul e pe mana personalului navigant si habar nu au ca, uneori, aviatorii sunt cei care trec prin clipe extrem de grele la bord si iau decizii majore in fractiuni de secunda pentru ca toti sa ajunga cu bine la sol. Sa nu uitam. La final, pasagerii aplauda, conform cutumei, in semn de respect pentru comandant si copilot. Dar in viata cea de toate zilele, aplauzele se transforma in palme! Date de cine? In primul rand de cei care se fataie toata ziua buna ziua cu avioanele, baa casa, ba in strainataturi.

Si pentru ca tot am evidentiat aici si aceasta categorie profesionala, ma intreb: stie domnul Rares Bogdan, stie alde Dragos Pislaru, stie alde Tomac, cu se se mananca aceasta profesie? Stiu ei ca pensiile personalului navigant sunt la jumate decat cele ale multora dintre magistrati? Stiu ei care sunt diferentele intre a fi personal navigant civil in sistemul bugetar din Romania si a fi personal navigant la campaniile private sau companiile nationale ale altor state? Trancanesc fara sa isi muste limba, iar in capul lor nu au decat o imensa drujba!

Cat despre pensiile militarilor, ce sa mai discutam…Eu zic sa se uite, mai intai, in ochii copiilor ramasi fara tata ai politistului ucis de nemernicul ala de talhar la Timisoara, la altii care au ramas paralizati de la sticle luate in cap, la familiile care isi plang sotul, tatal sau copilul mort in teatrele de operatii… Si pe urma sa impinga proiecte idioate pe agenda Parlamentului in care sa bage la gramada, alaturi de magistrati, toate celelalte categorii profesionale care au pensii de serviciu. Mai, desteptilor, LEGILE SUNT SPECIALE INTRUCAT PRIVESC CONDITII DE MUNCA DEOSEBITE, RISCURI SI INTERDICTII!

PS: Daca tot vor sa taie ceva, atunci ii sfatuiesc pe toti abramburitii ajunsi in Legislativ sa inceapa cu singurele pensii speciale din Romania, care sunt ale lor, ale domnilor parlamentari!

Comentarii

# bravo date 3 June 2019 20:48 +21

doamna, tot respectful. aveti mare curaj sa abordati un astfel de subiect in aceste vremuri pline de spume la gura. Felicitari!

# Mihail date 4 June 2019 16:33 +2

Curajul ar fi sa vorbim deschis si correct despre aceste privilegii financiare pe care le au unele categorii de pensionary, profund discriminatorii fata de alte categorii care lucreaza cu multe riscuri si nu beneficiaza nici macar de sporuri de toxicitate sau de periculozitate, avand si salariul minim pe deasupra.Nu ma intereseaza ce spune CCR despre aceste pensii, pentru ca ele tot privilegii sunt si tot pensii nesimtite sunt. Pilotii si magistratii au salarii foarte mari pentru riscurile pe care si le asuma si sunt rasplatiti in timpul activitatii profesionale cu varf si indesat, plus pensionare la varste foarte tinere in raport cu alte categorii De ce in timpul activitatii nu contribuie pentru pensii mai substantial, contribuie cat cei care au salariul minim aproximativ si restul banilor le raman in buzunarul propriu. Dar ce spuneti de pilotii care se urca beti la bord si pun viata in pericol a tuturor celor din nava ?

# profu date 5 June 2019 23:00 +5

Habar nu ai cate prostii debitezi, nene, cu ura si nestiinta! Si ca sa fii informat, personalul aeronavigant civil, prin legea- cadru platesc 32,3 la suta CAS, adica ptr pensie, lunar. Iar chestia cu bautura o versi aiurea si intoxici lumea cu cretinatati! Nu te- a tinut nimeni sa iti alegi aceadta profesie, dar putini sunt cei care au vocatie pentru asa ceva! Ura si la gara.

# Mihail date 22 June 2019 09:29 -1

Las-o mai usor, nene, cu ura si nestiinta ta. Stiu ce vorbesc !!! Pensiile aviatorilor ar trebui sa fie in jur de 1400 lei, pentru ca numai de atat au contribuit la sistemul de pensii. Crezi ca daca un nemernic mincinos ca tine manipuleaza, adevarul nu este cunoscut. Pentru ce iau aviatorii pensii de 8000-10000 lei, daca nu au contribuit decat pentru aproximativ 1400 lei????? Pentru ca restul de bani se numeste "pensie speciala", adica pensie nesimtita.

# Baran Gheorghe date 5 June 2019 19:22 +2

Salarizarea este stabilită . In functie de salariu este o contribuție la pensie.... argumentarea salariului o inteleg, implicit și explicit contributivitatea la fondul de pensii. PENSIE SPECIALA PENTRU CE? DE CE IT ISTII AU SCUTIRI DE IMPOZIT? Bai, ati luat o razna!!!

# Mihail date 5 June 2019 21:42 +1

Corect ! Dar si in cazul magistratilor si aviatorilor lucrurile stau cam la fel. Adica platesc dari la stat numai pentru o mica parte din salariu. Restul le intra in buzunar fara sa plateasca corespunzator dari la stat ca si IT-istii.

# Kellner Mihai date 3 June 2019 22:28 -1

Stimata doamna, exista Decizie CCR care garantează pensia de serviciu, dar nu garantează cuantumul. O seară plăcută!

# anemona date 4 June 2019 08:11 +5

Stimate domn Kellner sunt mai multe decizii ale Curtii Constitutionale referitoare la pensiile de serviciu.Citeste-le ca sa stii ce vorbesti(ma,rog scrii)! Dupa cum invoci,beneficiarii ar putea avea pensie si de un leu,maine-poimaine!In afara de argumentele doamnei Anghelescu,as pune in discutie si stabilitatea pactului social intervenit intre Stat si cetatean,salariat al lui .Ca orice cetatean si categoriile profesionale incriminate acum,au incheiat conventii de munca cu Statul Roman,conform carora,printre altele li s-au asigurat predictibilitatea si stabilitatea veniturilor,fie ele salarii sau pensii (in,speta,de serviciu).Nu poti ca Stat,la initiativa imbecila a oricarui politruc neavizat,sa vii si ,dupa 25-30 de ani sa ii spui,pardon,s-a hotarat asa,de catre niste capete infierbantate,sa taiem pensiile de serviciu ca nu da bine la electorat(vezi expunerea de motive din proiectul de lege liberala).

# Zgubilici date 3 June 2019 23:01 +9

Fara doar si poate ca aveti dreptate stimata doamna Adina si va sustin deplin demersul din editorial, dar ce te faci atunici cand bravii militari din teatrele de operatiuni au votat aproape cu doua maini, pnl, usr si plus? Grea dilema, nu?

# Ste19ven date 4 June 2019 02:37 +4

Ăia care au votat cu două mâini, sigur-sigur vor fi activi toată viaţa, convinşi fiind că deţin secretul tinereţii-fără-bătrâneţe! Să le urăm 'succesuri', zic... 8)

# anemona date 4 June 2019 08:36 +6

Felicitari pentru articol ,Doamna Adina Anghelescu-Stancu!Intelegeti perfect argumentele acordarii pensiilor de serviciu ,regasite si in Deciziile Curtii Constitutionale ,Conventiile si Tratatele internationale la care Romania a achiesat,jurisprudenta CEDO.Se observa,ca din 6 in 6 luni,cei de la USR PLUS,PNL,PMP,mai depun in Parlament cate un proiect de lege privind taierea pensiilor de serviciu(speciale cum le spun ei).In afara de urletele de desfiintare a PSD,astia au si masuri economice si sociale concrete pe care sa le propuna societatii romanesti?Astia stiu ca si pensiile de serviciu constituie o componenta a independentei materiale,la randul sau,componenta a independentei justitiei pe care zic ca o sustin?De unde vin astia,cei cu ei,de stiu nimic despre totul?Pana pe 19 iunie Senatul ar trebui sa dezbata proiectul de lege depus de cei 4 liberali Sa speram ca Senatul se va pronunta ! Toate avizele la proiectul liberal de eliminare a pensiilor de serviciu sunt negative!

# noe date 4 June 2019 09:21 +3

Da, nu garanteaza cuantumul, cuantumul, ca la toata lumea se stabileste in functie de modul in care se calculeaza asa cum zic legile, inclusiv ceele speciale. Doamna are dreptate cand zice ca ccr a dat printre randuri oentru magistrati o solutie, adic sa nu se mai dea posibilitatea sa faca artificii prin care in ultima luna de serviciu sa le apara tot felul de sporuri de delegare, detasare, etc...e un punct de pornire. In rest, scris f corect.

# Gligor Stefan,fost pilot militar clasa1 ,instr de zbor ... date 4 June 2019 10:39 +11

....pilot civil ATPL ,(Comandant aeronavă-pilot de Linie ) etc,cu misiuni în Tară și străinătate( transport aerian de la Președinti de Stat(e),până la parașutiști),datorită ,,ințelepciunii" conducătorilor noștri vremelnici ei, dar efectele ,,legilor lor, veșnice ,vă întreb de ce am pensia de aprox 1/3 din cea a unui coleg civil ,cu calificări similare ?! Dacă puteți să-mi explicați cinstit ,îmi accept cu stoicism ,soarta și (se pare!) neșansa de a mă fi născut în România ,căruia i-am dăruit :tinerețea ,sănătatea ,drepturi cetățenești ,respectându-mi Jurământul sfânt ,depus pe Steagul Patriei ! AȘTEPT RĂSPUNS ,public pe adresa de email ! AM ONOAREA !

# nae girimea date 4 June 2019 11:42 0

Asadar poporul roman a primit cu executare plata pensioaielor

# Aurel date 4 June 2019 11:55 -1

Crede cineva ca militarii sunt masochisti?Cum sa votezi un partid care de ani de zile isi bate joc de ei?Sa indrepte greselile facute,sa aplice legea fara alte OUG-uri si atunci le va recastiga increderea si vor .com votati!

# Flight date 4 June 2019 12:01 +1

Un coleg civil are intre 11.000 si 13.000. Dvs cat aveti???

# Lucas date 4 June 2019 12:13 +6

DECIZIA NR. 20/2000 A CCR : CURTEA CONSTITUȚIONALĂ REȚINE CĂ INSTITUIREA PENSIEI DE SERVICIU PENTRU CADRELE MILITARE ȘI PENTRU MAGISTRAȚI NU REPREZINTĂ UN PRIVILEGIU, CI ESTE JUSTIFICATĂ ÎN MOD OBIECTIV, EA CONSTITUIND O COMPENSAȚIE PARȚIALĂ A INCONVENIENTELOR CE REZULTĂ DIN RIGOAREA STATUTELOR SPECIALE CĂRORA TREBUIE SĂ LI SE SUPUNĂ MILITARII ȘI MAGISTRAȚII. Curtea Constituțională constată, pe de altă parte, că REGLEMENTAREA ÎN VIGOARE A PENSIEI DE SERVICIU PENTRU MILITARI, CA ȘI CEA A PENSIEI DE SERVICIU PENTRU MAGISTRAȚI, CU DIFERENȚELE PE CARE ACEASTĂ PENSIE LE PREZINTĂ FAȚĂ DE PENSIA COMUNĂ DE ASIGURĂRI SOCIALE, NU CONSTITUIE O ÎNCĂLCARE A PRINCIPIULUI EGALITĂȚII CETĂȚENILOR ÎN FAȚA LEGII, principiu prevăzut de art. 16 alin. (1) din Constituție. Astfel statul IMPUNE CELOR DOUĂ CATEGORII PROFESIONALE OBLIGAȚII ȘI INTERDICȚII SEVERE, PRECUM ȘI RISCURI SPORITE, CEEA CE JUSTIFICĂ ÎN MOD OBIECTIV ȘI REZONABIL O DIFERENȚIERE A REGIMULUI JURIDIC DE PENSIONARE

# Lucas date 4 June 2019 12:15 +1

Constatând că elementele care diferențiază regimul de pensionare al militarilor și al magistraților de regimul general al pensiilor asigură un tratament juridic specific celor două categorii de asigurați, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ REȚINE CĂ INSTITUIREA PENSIEI DE SERVICIU PENTRU CADRELE MILITARE ȘI PENTRU MAGISTRAȚI NU REPREZINTĂ UN PRIVILEGIU, CI ESTE JUSTIFICATĂ ÎN MOD OBIECTIV, EA CONSTITUIND O COMPENSAȚIE PARȚIALĂ A INCONVENIENTELOR CE REZULTĂ DIN RIGOAREA STATUTELOR SPECIALE CĂRORA TREBUIE SĂ LI SE SUPUNĂ MILITARII ȘI MAGISTRAȚII.

# Lucas date 4 June 2019 12:20 +1

PRINCIPIUL EGALITĂȚII NU ESTE SINONIM CU UNIFORMITATEA ȘI PENTRU SITUAȚII DIFERITE POATE EXISTA UN TRATAMENT JURIDIC DIFERIT, RECUNOSCÂNDU-SE DREPTUL LA DIFERENȚĂ. În acest sens sunt, de exemplu: Decizia nr. 70 din 15 decembrie 1993, Decizia nr. 74 din 13 iulie 1994, Decizia nr. 139 din 19 noiembrie 1996.

# Radu date 4 June 2019 14:43 +5

Felicitari dar indraznesc sa va completez in ceea ce priveste partea cu personalul navigant. Acele aplauze primite de piloti sunt si datorita faptului ca exista o categorie profesionala care are grija ca pilotii sa ajunga acasa cu toti pasagerii si sa fie aplaudati: este vorba de controlorii de trafic aerian. Ori ei nu beneficiaza nici macar de reducerea varstei de pensionare ce sa mai spun de pensii speciale. Cat despre restrictii si limitari, cred ca avem mai multe ca pilotii iar verificarile medicale sunt mai dure. Asa ca poate ne ajutati si poate macar 10% din aplauze sa ajunga si la noi. Noi dorim reducerea varstei de pensionare si incadrarea impreuna cu pilotii in categoria profesiilor cu risc crescut si conditii speciale. Multumesc.

# Mihail date 4 June 2019 16:36 +5

Dar ce spuneti dna Angelescu de magistratii care isi bat joc de vietile oamenilor nevinovati, sfideaza bunul simt cand trateaza ca pe niste infractori pe toti justitiabilii care ajung in fata lor in instant? Merita acestia macar salariile uriase pe care le incaseaza. Eu cred ca nu ! Si cred asta de 25 de ani! Cred de 25 de ani ca Justitia din Romania ar trebui desfiintata si incuiate tribunalele , ca oricum nu folosesc pentru impartirea dreptatii, ci numai a NEDREPTATII !!!

# Paraipan date 4 June 2019 16:45 +1

Multumim celor care se gandesc la noi prin prisma sacrificiilor facute si la cati dintre noi apuca sa se mai bucure de pensie dupa incetarea activitatii. Ar face bine sa inteleaga ca decolarea este optionala, aterizarea nu(dar cineva trebuie sa aiba abilitatile si cunostintele necesare sa o faca). Multumim pentru articolul documentat si pentru onestitate. Cdt.av. Paraipan

# Florin date 4 June 2019 17:28 +2

S-a omis chestia cu contributivitatea, contractul cu compania aeriana călcat în picioare,tăierea RETROACTIVA a pensiilor (vezi deștepții Basescu-Boc),neaplicarea indexărilor, etc. Toate ILEGALE,ABUZIVE și NECONSTITUȚIONALE !! Cine nu e lămurit, îi stau la dispoziție cu fapte reale !!!

# Florin date 4 June 2019 17:44 +3

S-a omis chestia cu contributivitatea, contractul cu compania aeriana călcat în picioare,tăierea RETROACTIVA a pensiilor (vezi Basescu-Boc),neaplicarea indexărilor, etc. Toate ILEGALE,ABUZIVE și NECONSTITUȚIONALE !! Cine nu e lămurit, îi stau la dispoziție cu fapte reale !!!

# Unul care stie date 4 June 2019 18:31 +4

Dar domnilor controlori de trafic, dvs aveti salarii intre de 3 pana la 5 ori mai mari ca pilotii, luate de la Uniunea Europeana , precum si cand iesiti la pensie aveti 60 de salarii pe care vi le da, conform contractului colectiv de munca. Nu e asa???? Deci...

# un alegator date 7 June 2019 19:12 +3

foarte bun articolul. Domnu Rares sa o mai rareasca cu aberatiile dictatoriale caci dictatorii nu mai e vremea sa stea mult prinpolitica...deci, mai usor, mai joc de glezne...

# Mircea date 10 June 2019 16:45 +1

RESPECT DOAMNA.

# STOLNICU IOAN date 12 June 2019 13:30 0

DOAMNA DRAGA EU CHIR TE RESPECT PENTRU UNELE OPINII,SI DIN ACEST MOTIV TE ROG SA IEI CU TINE O DUZINA DINTRE CEI CARE CONSIDERI MATALE CA AU MUNCIT IN CONDITII SPECIALE,ADICA GRELE SI PRICULOASE FAPT PENTU CARE AU SI PRIMIT SALARII SERIOASE NU GLUME,SI ZIC SA,I DUCI ITR,O VIZITA,UN FEL DE PLIMBARE PRIN CATEVA LOCURI DE MUNCA CARE NU PRESUPUN REMUNERATII SPECIALE NEMAIVORBIND DE PENSII SPECIALE PE CARE NU LE MAI APUCA DE REGULA,SI UITE CE FACI PRIMA DATA II DUCI INTR.O MINA ADICA IN FUNDUL PAMANTULUI IAR LA IESIRE VA INTALNITI CU CATIVA PENSIONARI,DACA GASITI SI STATI LA O TACLA DESPRE OBIECT ,DOAMNA DRAGA VA ASIGUR CA VREME DE CEASURI A,TI RAMANE MUTI TOTI VIZITATORII PENTU CA ASEMENEA LOCURI DE MUNCA NU AR TREBUI SA EXISTE PE PAMANT,EU SUNT UN OM BATRAN,AM MUNCIT 45 DE ANI ITR,O CHIMIE SI MAI CRIMINALA,SI MAI SUNT MULTE LOCURI UNDE STII CA TE DUCI DAR CA TE MAI SI INTORCI STIE DOAR DUMNEZEU ,CUM SI ZBURATORII CU PASAGERI CU TOT,DOAMNA O FI GREU SI LA TRIBUNALE NU ZIC NU ,DAR CAND MA G

# ?????? date 22 June 2019 15:22 0

Apreciați că președintele ar trebui să îi destituie pe cei încadrați în sistemul bugetar care solicită suplimentarea pensiilor de serviciu cu "pensii speciale", ?

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 24.04.2024 – Gulutanu s-a mai captusit cu o acuzatie. Doua refuzuri la noua SIIJ

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva