25 April 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

REGIMUL PNL NENOROCESTE OLTENIA – Primarul Craiovei Olguta Vasilescu si seful CJ Dolj Cosmin Vasile demasca persecutia guvernului Orban: „Pentru PNL, Oltenia nu e parte din Romania, regiunea fiind eliminata de pe listele cu marile proiecte de infrastructura propuse pentru finantare europeana... Ceea ce ar fi trebuit sa insemne reducerea decalajelor intre regiuni este de fapt scoaterea Olteniei de pe harta... Zero km de autostrada si de cale ferata, 4,3 km de drumuri expres” (Document)

Scris de: V.B. | pdf | print

3 December 2020 16:36
Vizualizari: 5142

Regimul presedintelui Klaus Iohannis (foto 2 dreapta) si al premierului Ludovic Orban (foto 2 stanga) pur si simplu nenoroceste Oltenia, condamnand intreaga regiune la subdezvoltare, saracie si izolare. O spun chiar cifrele pe care se bazeaza planurile guvernului PNL si pe care le puteti citi in anexa de la finalul articolului.



Dezvaluirea a fost facuta miercuri, 2 decembrie 2020, de catre primarul municipiului Craiova, Olguta Vasilescu (foto 1 stanga), si presedintele Consiliului Judetean Dolj, Cosmin Vasile (foto 1 dreapta), pornind chiar de la un document guvernamental: Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), ce arata sumele pe care cabinetul Orban intentioneaza sa le aloce judetelor din fondurile europene pe care vrea sa le atraga pentru reconstructia economica de dupa pandemie.

Acest asa-zis document strategic este o sfidare la adresa celor peste 2 milioane de locuitori ai Olteniei. Regiunea se vede scoasa de pe harta marilor investitii si, practic, rupta de restul tarii, au declarat edilii PSD, adaugand ca vor face toate demersurile pentru a bloca nedreptatea. Si nu doar ei, ci si parlamentarii si eurodeputatii social-democrati.

Romania beneficiaza de 30,44 de miliarde de euro prin Mecanismul de Redresare si Rezilienta, gandit de Comisia Europeana pentru a sprijini statele membre, afectate de criza provocata de pandemie. Cum vor fi utilizate aceste fonduri – cele mai consistente de care dispune tara noastra prin viitorul buget al UE – se decide prin PNRR.


Oltenia – zero importanta pentru guvernul Orban


In PNRR, domeniul de interventie cel mai generos din punct de vedere financiar si cel care ar trebui sa joace un rol major in relansarea economiei nationale este „Transport durabil”, cu 9,27 miliarde de euro. Aici sunt cuprinse toate propunerile de mari proiecte in sfera infrastructurii de transport. Judete privilegiate, precum Clujul, bifeaza fiecare dintre rubricile de la acest capitol: autostrada, mai multe drumuri expres, linie de cale ferata si chiar metrou. De partea cealalta, Oltenia, cu cele 5 judete ale sale, figureaza cu o singura pozitie intre cele aproape 40 de investitii: un drum expres lung de 4 kilometri.


Politica PNL duce la adancirea decalajelor


Discrepantele uriase de la acest capitol indica intentia unor alocari discretionare, in totala opozitie cu principiul european care promoveaza reducerea decalajelor in dezvoltarea diferitelor regiuni. Dimpotriva, prin PNRR, Guvernul Orban impinge cele mai consistente fonduri tocmai catre zonele date drept exemplu in dezvoltare.

Imaginea pe care o lasa PNRR este ca guvernul Orban a sacrificat domenii majore doar pentru a redirectiona masiv fonduri catre regiuni favorizate si a finanta promisiuni din campania electorala. Exemplul cel mai bun il ofera sanatatea si educatia, doua sectoare pe care tocmai Executivul le descrie in PNRR ca fiind suprasolicitate in contextul crizei pandemice.


Ministrii liberali din Oltenia au dormit in cizme


Situatia este cu atat mai scandaloasa, cu cat Oltenia are deja doi reprezentanti ai Partidului National Liberal atat in Parlament, cat si in Guvern: ministrii Virgil Popescu (Economie, deputat de Mehedinti) si Ionut Stroe (Tineret si Sport, deputat de Dolj). Cu toate acestea, niciunul dintre ei nu a indraznit sa-l traga de maneca pe premierul Ludovic Orban, astfel incat Oltenia sa beneficieze de fonduri mai consistente, au afirmat Olguta Vasilescu si Cosmin Vasile.


Prezentam declaratiile celor doi edili PSD:


- Cosmin Vasile (presedintele PSD Dolj):


Ce concluzii desprindem cand analizam continutul documentului? Pentru PNL, Oltenia nu e parte din Romania, regiunea noastra fiind eliminata de pe listele cu marile proiecte de infrastructura propuse pentru finantare europeana. Guvernul care clameaza 'dezvoltarea regiunilor in mod echilibrat' trimite miliarde de euro catre regiunile de Vest si Nord-Vest, iar catre Oltenia – zero. Sunt presedinte de consiliu judetean, iar pana acum am fost si vicepresedinte al CJ Dolj si pot sa va spun ca nu a existat niciun fel de consultare cu administratiile judetene. Si la noi, in Dolj, exista necesitati si as fi dorit sa regasesc prinse pentru finantare in PNRR obiective precum reabilitarea caii ferate intre Craiova si Calafat, un drum expres intre cele doua municipii sau o autostrada ori un drum expres pana la Lugoj, sa ne conectam cu partea de vest a tarii.

Analizand acest document, sunt sigur ca nu se doreste dezvoltarea Olteniei. In sprijinul acestei afirmatii, avem si un studiu de caz. Comuna Jucu, din judetul Cluj-Napoca, are o populatie de 4.745 de locuitori, iar prin PNRR este prinsa cu doua drumuri expres, cu o lungime de 37 de kilometri si cu o valoare de 273 de milioane de euro. Oltenia, care are in componenta 5 judete si o populatie de peste 2,1 milioane de locuitori, are prevazut, in documentul PNL, un drum expres de 4 kilometri, cu o valoare de 22 de milioane de euro. Daca facem o comparatie, vedem ca pentru comuna Jucu se aloca peste 57.000 de euro per locuitor, iar in Oltenia sunt 10 euro per locuitor”.


- Lia Olguta Vasilescu (presedintele PSD Craiova):


In momentul in care am vazut acest document, ne-am sufocat de indignare, pentru ca este inadmisibil: ceea ce ar fi trebuit sa insemne reducerea decalajelor intre regiuni este, de fapt, scoaterea Olteniei de pe harta! Sa vedem cateva exemple concrete, ca sa intelegem cu totii ce viziune are actuala guvernare despre dezvoltarea regiunii noastre, comparativ cu celelalte. Pentru Transilvania, Moldova si Muntenia, sunt prevazuti 662 de kilometri de autostrada; pentru Oltenia, zero kilometri. Cale ferata, doar pentru regiunile Vest si Nord-Vest – 318 kilometri, reprezentand 3,71 miliarde de euro; pentru Oltenia – zero. Drumuri expres: restul tarii – 631,9 kilometri, adica 2,3 miliarde de euro; Oltenia – 4,3 kilometri, adica 0,022 miliarde de euro.

Clujul primeste un miliard de euro doar pentru metrou, in conditiile in care in aceasta tara sunt 41 de judete si municipiul Bucuresti si se aloca pentru toata Romania 30,44 miliarde de euro. Este inadmisibil!

Ni se tot dadea exemplu despre cat de dezvoltat este Clujul si cum se va dezvolta el in continuare. Desigur, nu avem o problema cu modul in care se dezvolta Clujul cu bani din bugetul local sau din fondurile europene care sunt puse la dispozitie pentru toata tara, conform principiului 'primul venit, primul servit'. Acolo ne batem toti. In ciclul financiar precedent, Craiova a fost pe primul loc, iar judetul Dolj printre primele in Romania in ceea ce priveste absorbtia fondurilor europene. Aici discutam insa despre viziunea de la nivel guvernamental pentru dezvoltarea tarii, asadar despre banii pe care ii aloca Guvernul prin PNRR pentru toate regiunile.

Pe bani europeni, pe banii statului, carati de fiecare data in judetul Cluj, oricine ar fi stiut sa se dezvolte. Dar ce facem acum? Adancim in continuare toate aceste dezechilibre care exista intre regiunile de dezvoltare?

Am vazut ca la PNL se candideaza sub sloganul 'Dezvoltam Doljul', 'Dezvoltam Oltenia'. Cum dezvolta ei aceasta regiune care este scoasa in afara hartii Romaniei, o regiune pe care pur si simplu o condamna la saracie? Trebuie sa oprim acest 'document strategic', pentru ca, daca ramane in actuala forma, decalajele intre noi si celelalte regiuni se vor adanci si mai mult si nimeni dintre noi nu-si doreste acest lucru. De la Guvern, in schimb, este foarte clar ca asta se vrea si ca au politicieni foarte slabi de la PNL in aceasta zona geografica. Oamenii acestia au, totusi, 2 ministri in Guvernul Romaniei. Chiar nu a observat niciunul ca zona aceasta nu primeste nimic, n-a protestat niciunul dintre ei?

Stiti cat se aloca pentru sanatatea tuturor romanilor prin acest mecanism? 1,85 miliarde de euro, adica atat cat reprezinta modernizarea caii ferate Cluj-Napoca – Episcopia Bihor. Stiti cat se aloca pentru toata educatia din Romania, deci pentru cei 5 milioane de copii? Suma de 1,05 miliarde de euro, cam cat se aloca si pentru metroul de la Cluj.

Acum cred ca inteleg toti oltenii ca, daca PSD nu ar fi deblocat proiectul drumului expres Craiova – Pitesti in 2017, cu tot ce a insemnat el – contestatii si procese in instanta, luni de asteptare la licitatii – si nu l-ar fi dus in punctul in care sa nu mai poata fi oprit de niciun guvern, cu asta ramaneam: 4 kilometri de drum expres, zero kilometri de autostrada, zero kilometri de cale ferata”.


* Cititi aici alocarile planuite de guvernul Orban

Comentarii

# Amza.P date 4 December 2020 22:10 0

OLTENII vor STI ce au de "VOTAT" pentru rasturnarea DICTATORULUI ....K.W.Iohannis pe.6.decembrie.2020 !!..si a partidului sau "ciuna-galbena" P.N.L-ul !!.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 24.04.2024 – Gulutanu s-a mai captusit cu o acuzatie. Doua refuzuri la noua SIIJ

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva