REVOLUTIE IN SECTORUL 2 – Proiect inedit cu inspriatie asiatica. Dan Cristian Popescu ridica pietonii pentru fluidizarea traficului: "Daca o pasarela auto costa 30 de milioane, o pasarela pietonala circulara duce undeva la 1,5 milioane, cu scari rulante de ultima generatie si lift". Scolile trec de la numere la nume, logo, imn si uniforme: "Vreau ca toate scolile sa aiba o identitate proprie care sa creeze un sentiment de apartenenta si de mandrie legata de locul unde inveti"

Scris de: Elena DUMITRACHE

22.09.2020 19:23
Vizualizari: 2976

Aglomeratia, lipsa locurilor de parcare, nevoia de modernizare unitara, precum si necesitatea unor investitii in educatie sunt principalele obiective pentru cresterea calitatii vietii in Capitala si nu numai. Aceste probleme par insa ca au gasit rezolvari in Sectorul 2 al Capitalei unde viceprimarul Dan Cristian Popescu (foto), candidat la functia de primar al Sectorului, dupa o radiografie atenta, a descoperit noi solutii de modernizare a sectorului.


 

Un obiectiv devenit prioritate pentru Dan Cristian Popescu in viitorul mandat de primar va genera insa o revolutie in Sectorul 2. O revolutie binevenita care ii va scapa pe locuitorii Sectorului 2 de grija parcarilor si a aglomeratiei.

Concret, in cadrul interviul acordat Lumea Justitiei, Dan Cristian Popescu a vorbit despre proiectul sau de fluidizare a traficului cu ajutorul unor pasarele pozitionate in principalele intersectii din sector, acolo unde aglomeratia devine insuportabila. Vorbim despre pasarele pietonale circulare prevazute cu scari rulante si lifturi, dar si cu zone comerciale care vor fi ridicate in intersectiile din Sectorul 2 in urmatorii doi ani. Calculul facut de Dan Cristian Popescu, matematician de profesie este simplu: "Este mult mai ieftin sa ridic pietonii, decat sa ridic masinile. Cu aceste pietonale circulare pot sa traversezi in diagonala fara sa stai la stopuri. Iarasi, daca ai intersectie mai mare poti sa pui o pietonala mai lata si sa urci tot comertul stradal din acea intersectie pe aceasta pasarela ca sa eliberezi trotuarele. Diferenta de cost fata de o pasarela auto este cam de 20 de ori. Daca o pasarela auto costa 30 de milioane, o pasarela pietonala circulara duce undeva la 1,5 milioane, cu scari rulante de ultima generatie si lift".


In partea a treia a interviului realizat cu Dan Cristian Popescu, candidat la functia de primar al Sectorului 2 am vorbit despre sistemul de educatie din Romania si despre necesitatea crearii unei identitati pentru fiecare unitate scolara din Sectorul 2. In prezent viceprimar al Sectorului 2, Dan Cristian Popescu a avut timp de 4 ani ocazia de a se apleca asupra nevoilor cetatenilor Sectorului 2, alegand sa acorde o atentie deosebita educatiei.


Acest obiectiv este primordial pentru Popescu, dupa cum veti vedea, si in mandatul pe primar al Sectorului 2 pe care are toate sansele sa il obtina. Vorbim despre sectorul cu cele mai multe unitati de invatamant din tara, raportat la suprafata, cu peste 50.000 de elevi, si de o campanie intensa de modernizare a acestor scoli: nume pentru fiecare scoala, si nu numar ca pe vremea comunistilor, uniforme pentru elevi, distincte in fiecare scoala, dar si un imn care sa insufle copiilor apartenenta la o unitate de invatamant de elita.


Redam partea a treia a interviului realizat cu Dan Cristian Popescu:

 


Care sunt aceste proiecte pentru ca aveti destul de mult de lucru in Sectorul 2?


Proiectele mele sunt legate de dezvoltarea sectorului si de cresterea calitatii vietii oamenilor. Ma refer, in primul rand, la educatie. Avem un program foarte ambitios pentru educatie. In Sectorul 2 deja avem cele mai moderne scoli din aceasta tara, sunt 16 scoli modernizate complet, inca 19 in lucru si pana in 2022 vor fi toate scolile modernizate de la structura, deci totul este nou si sunt solutii tehnice preluate din spitale din vestul Europei de ultima generatie si de calitate maxima. Pe langa acestea, Academia Copiilor este cel mai mare program educational din Romania. Anul trecut au fost 37.000 de copii inscrisi. Noi avem si cea mai mare retea de unitati de invatamant din tara, peste 50.000 de copii care invata in Sectorul 2.

Pe langa aceste doua lucruri, mai am doua programe pe care le voi implementa ca primar. Unul este programul de identitate scolara. Vreau ca toate scolile sa aiba nume, sa nu mai aiba numere, sa trecem de la identitatea aceasta neclara a unui numar la un nume, sa aiba un imn, un logo, sa aiba o identitate proprie si care sa creeze un sentiment de apartenenta si de mandrie legata de locul unde inveti. Legat de acest lucru, voi reintroduce uniformele scolare, dar fiecare unitate scoalara va avea o uniforma proprie. O uniforma cu logo-ul respectiv, iar primaria va pune la dispozitia fiecarui copil doua uniforme in fiecare an si un echipament sportiv cu logo-ul respectiv, pentru a contribui la identitatea proprie a scolii. Acest lucru va concentra mai mult timpul copiilor pe invatatura si mai putin pe activitatile conexe legate de cum se imbraca, va reduce diferentele dintre copii, va reduce bulling-ul scolar pentru ca copii care sufera pentru ca nu pot sa aiba brand-ul de haine pe care il au colegii lor. In mod normal diferentele sociale sunt tot timpul vizibile si nu este vina copilului ca este nascut intr-o familie instarita sau mai putin instarita. Cred ca la scoala trebuie sa ne axam pe a invata si pe a face lucruri bune, mai putin de a ne mandri cu o haina si mai mult pe a ne mandri cu o nota buna si cu cunostintele pe care le acumulam. Este un proiect la care tin foarte mult si il voi duce la indeplinire in primul mandat. Pe langa acesta, va fi si programul de orientare sportiva, care va indemna copii sa faca sport.



Sunt dotate scolile astfel incat copii sa poata practica in siguranta sport?

Am facut foarte multe terenuri, de fotbal, de handbal, de baschet, acolo unde s-a putut construi pentru ca sunt foarte multe restrictii urbanistice in multe zone. Programul de orientare sportiva isi propune ca toti copii din clasele 1-4 sa primeasca doua vouchere saptamana pentru a putea face sport la unul dintre cluburile de sport din Sectorul 2. Va fi o lista de cluburi agreata de federatiile de profil cu niste conditii minimale, unde vor putea face un sport sau altul. De ce acest program? Pentru ca eu cred ca fiecare copil trebuie sa faca sport. De multe ori, am multe experiente de acest tip, discutate cu oamenii din sector: parintii duc copilul la un sport, sportul pe care si l-ar fi dorit dansii cand erau mici, duc la doua sporturi, la trei sporturi si nu neaparat se gaseste sportul care este compatibil cu un copil, iar apoi parintii si copilul se lasa din a mai face sport. Cred ca daca vor avea aceste vouchere, putini parinti o sa le lase nefolosite pentru ca isi vor da seama ca este un bine pentru copilul lor si il vor duce la un numar de sporturi pana o sa gaseasca sportul compatibil, vocational pentru copilul lor. Sunt convins ca atunci si parintii vor pune mai multi bani in plus pentru mai multe ore. Pe de alta parte, este un mod in care finantez cluburile sportive publice si private in baza performantei pentru ca eu nu cred in finantarea unor cluburi arbitrar, doar pentru ca vrea primarul un club mai popular. Banii publici trebuie sa mearga in infrastructura sportiva si in sportul de masa pentru copii. Iar prin acest program voi ajuta cluburile sa se intareasca in sectorul 2, dar doar legat de performanta lor, nu de prietenia cu cineva de la primarie.


Cum abordati problema infrastructurii? Ma refer la arterele rutiere, la locurile de parcare.

Le iau pe rand. Parcarile cred ca trebuie sa fie toate marcate si intr-un fel platite. Adica toate locurile trebuie sa fie arondate cuiva pe baza unui abonament lunar sau anual, riveranilor nu oricui. Toate strazile secundare vreau sa fie cu sens unic pentru a putea face si parcari. Uneori nu putem in spic si atunci le facem paralel cu trotuarul, dar putem parca pe ambele parti si le putem da cuiva. Vor exista parcari cu abonament si parcari pentru plata cu ora. In felul acesta nu vor mai fi masini parasite in acest sector, nu vor mai fi rulote sau masini comerciale cu care oamenii vin de la serviciu si isi parcheaza camionul in fata casei. Nu este un lucru corect fata de vecinii lor.


Pentru fluidizarea traficului am de gand sa introduc un sistem de pasarele pietonale circulare in marile intersectii. Este un model preluat din Asia. Este mult mai ieftin sa ridic pietonii, decat sa ridic masinile. Cu aceste pietonale circulare pot sa traversezi in diagonala fara sa stai la stopuri. Iarasi, daca ai intersectie mai mare poti sa pui o pietonala mai lata si sa urci tot comertul stradal din acea intersectie pe aceasta pasarela ca sa eliberezi trotuarele. Diferenta de cost fata de o pasarela auto este cam de 20 de ori. Daca o pasarela auto costa 30 de milioane, o pasarela pietonala circulara duce undeva la 1,5 milioane, cu scari rulante de ultima generatie si lift. S-a observat ca pasarelele petonale supraterane descurajeaza pietonii atunci cand nu au scari rulante sau lift. Dar daca se pun scari rulante, atunci nu mai este o problema, este ca la metrou, lumea nu mai este reticenta si le foloseste. Jos se scot trecerile pentru pietoni si ramane un sens giratoriu care, sigur, nu se misca, ca atunci cand e verde dar se misca in continuu si astfel se fluidizeaza circulatia.

Este proiectul meu si vreau sa il introduc in marile intersectii.

Iarasi, impreuna cu Primaria Generala, am demarat deja in Consilul Local un program de asociere pentru bani de bulevarde care acum sunt doar la Primaria Generala si le vom moderniza impreuna. Acolo se pot face parcari in spic. Colentina, Mihai Bravu, unde am si inceput sa asfaltam – intre zona Iancului-Vatra Luminoasa, unde marcam locurile si le vom da cetatenilor. Acele locuri inainte erau la liber si erau foarte multe masini parasite. Cand le vom da oamenilor, automat scapam de masini parasite pentru ca omul care plateste un abonament nu va mai vrea sa isi lase rabla acolo, ci va da banii pe o masina pe care o foloseste. Fiecare parcare trebuie sa fie utilizata corect, nu trebuie sa fim cimitirul de masini. Masinile pot fi duse la programul rabla sau in afara Bucurestiului, unde doreste fiecare. Iarasi, dupa marcarea locurilor o sa aiba viabilitate si parcarile de tip park and ride pentru cei care vin din afara orasului pentru ca ei stiu ca nu mai au unde sa parcheze in oras decat contracost si va fi mai util sa lase masina acolo si sa ia un mijloc de transport.

Dupa ce se face aceasta marcare totala a locurilor, fiecare intrare majora din Bucuresti trebuie sa aiba o parcare de tip park and ride. E un lucru pe care nu l-am inventat noi, este un lucru care se foloseste in toate marile orase.

 

* Cititi aici prima parte a interviului cu Dan Cristian Popescu

* Cititi aici a doua parte a interviului cu Dan Cristian Popescu

Comentarii

# Baran Gheorghe date 22 September 2020 19:55 +2

Domnule Popescu, dumneavostra n ati salubrizt 25 mp de parc pe Gral Ipatescu Grigore, langa fosta primarie sect 2, mi ati distrus acooerisul casei si curtea si masinile cu 400 de porumbei si vorbiti despre pasarele si pasaje ?? Pentru data de 27 inima mea s a indragostit, sufletul a acceptat iar creierul a ascultat si a decis. POSTACILOR, ULTIMA TEZA DIN COMENTARIU E LA OSIM, DECI NU COPIATI!!!

# imun/teanu date 23 September 2020 09:20 +1

Zau?! Dar cu parcajele cum e?!, cel putin doua, bune, demolate si RE-facute identic din nou! /sunt poze, masuratori, cantitative lucrari! Dar cu, de ani, "gradinile staradale" din buruieni si balarii?!, pe "pamant vegetal" din umpluturi argiloase deversate de pe cine stie unde! Astea pe Pantelimon /cartier-bulevard "uitat" de la Delfinului pana la capat.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

ATENTIE

Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate.

Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii