29 March 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

ROMANIA SUB ASEDIU – Europarlamentarii Emilian Pavel, Gabriela Zoana, Victor Bostinaru, Maria Grapini si Renate Weber au demontat propaganda eurodeputatilor Monica Macovei si Traian Ungureanu, prezentandu-i lui Frans Timmermans nenorocirile comise de DNA si SRI: „Daca apreciati protocoalele, va rog sa le implementati la dumneavoastra in tara: sa lasati serviciile secrete sa monitorizeze procesele, sa stabileasca ce probe sunt relevante si la ce probe trebuie sa aiba acces aparatorul acuzatului”

Scris de: Valentin BUSUIOC | pdf | print

2 October 2018 18:51
Vizualizari: 14335

A fost o seara de foc luni, 1 octombrie 2018, la Comisia pentru libertati civile, justitie si afaceri interne (LIBE) a Parlamentului European, unde eurodeputatii Emilian Pavel, Gabriela Zoana, Victor Bostinaru, Maria Grapini si Renate Weber au demontat punct cu punct sustinerile altor doi membri ai PE, Monica Macovei (foto stanga) si Traian Ungureanu (foto dreapta), despre situatia din Romania, aduse in fata prim-vicepresedintelui Comisiei Europene, Frans Timmermans. In total contrast atat cu propaganda tandemului Macovei-TRU, cat si cu retorica lui Timmermans, cei cinci au demascat abuzurile comise in numele luptei anticoruptie (in special prin intermediul protocoalelor) si au demontat manipularile referitoare la asa-zisele excese ale jandarmilor impotriva protestatarilor de pe 10 august.


Monica Macovei a fost primul dintre europarlamentarii romani care a luat cuvantul, fosta ministresa a Justitiei lamentandu-se cu privire la asa-zisa intentie a presedintelui PSD, Liviu Dragnea, de a atenta la libertatea presei romane prin obligarea institutiilor media de a-si publica sursele de finantare. Totusi, Macovei a fost expediata de Timmermans in legatura cu acest punct, numarul 2 din CE sustinand ca deocamdata nu exista o problema cu asa ceva (click aici pentru a citi). In alta ordine de idei, Monica Macovei a reclamat modificarea articolului 335 din Codul de procedura penala, care ar urma sa prevada clasarea dosarului daca rechizitoriul nu a fost finalizat in termen de un an. La randul lui, Traian Ungureanu a tunat impotriva a ceea ce el a denumit „tratamentul violent” la care jandarmii i-au supus pe protestatari, precum si „minciunile” legate de tentativa de lovitura de stat si drogurile de la #rezist.

Replici sanatoase

De partea cealalta, dintre europarlamentarii grupului S&D, Maria Grapini a invocat cazul fostului judecator CCR Toni Grebla si a amintit dezvaluirile ex-presedintelui CCR Augustin Zegrean despre presiunile la care sunt supusi judecatorii Curtii Constitutionale a Romaniei (click aici pentru a citi). Mai departe, Emilian Pavel a subliniat faptul ca niciun raport MCV nu vorbeste despre abuzurile din justitie si i-a indemnat pe Frans Timmermans si pe ceilalti fani ai protocoalelor sa le aplice in propriile lor tari de origine. Totodata, eurodeputata Renate Weber a expus isteria interceptarilor, concretizata de exemplu in zecile de mii de mandate aprobate pe banda rulanta.

Atmosfera s-a incins spre final, cand eurodeputata Gabriela Zoana a venit cu cifre concrete legate de protocoalele SRI si interceptarea populatiei (inclusiv a mii de magistrati) si a atras atentia ca in alte tari (precum Belgia si Spania), jandarmii au folosit fara nicio problema mijloace legale de constrangere impotriva huliganilor. Ultimul care a luat cuvantul a fost Victor Bostinaru, vicepresedintele grupului S&D vorbind nu doar despre protocoale si jandarmi, ci si despre vestitii Lucian Onea si Mircea Negulescu, inculpati pentru presupuse fapte de represiune nedreapta, fabricare de probe si nu numai. In incheiere, Bostinaru a mentionat cazul presedintelui Senatului, Calin Popescu-Tariceanu, interceptat non-stop timp de 7 ani, doar pentru ca sa afle ca inregistrarile au fost distruse.

Prezentam declaratiile tuturor europarlamentarilor romani, in ordinea in care au luat cuvantul:

Monica Macovei: „M-as referi la o problema care nu a fost discutata, pentru ca a aparut abia aseara (n.r. duminica seara) si astazi: independenta presei este in mare pericol. Aseara, domnul Dragnea (presedintele PSD din coalitia de guvernare) practic a dat indicatii pentru a se adopta masuri legislative care sa ingradeasca libertatea presei: prin diverse controale samd. Deja oamenii semneaza petitii online, deja ONG-urile s-au adunat si au transmis comunicate publice. Deci pe langa independenta justitiei, modificarea codurilor penale, acuma avem si problema presei independente, care 'sigur' deranjeaza.

Despre violente s-a vorbit foarte mult, s-a spus ca au fost trimise trei persoane in judecata. Sigur; numai ca nu cei care au dat ordinul. Deci asteptam sa mearga investigatiile pana la final, pana sus.

Despre schimbarile la codurile penale, foarte pe scurt. As vrea sa dau un exemplu la care s-a referit si colega mea – si anume: aceasta limitare la un an a investigatiei. Deci daca n-ai facut investigatia intr-un an, nu mai poti s-o faci, nu mai poti sa trimiti in judecata. Ganditi-va, colegi, la terorism, spalare de bani, finantarea terorismului, trafic, crima, tot ce inseamna 'transborder crime' (infractiuni transfrontaliere) nu vor putea fi investigate intr-un an niciodata. Si sa stiti ca nu afecteaza numai Romania”.

Maria Grapini: „Domnule prim-vicepresedinte al Comisiei, stiu ca stiti si cunoasteti foarte bine situatia din Romania (ati fost acolo de mai multe ori – asa cum ati si precizat). A fost si GRECO, a fost si Comisia de la Venetia. Intrebarea pentru dumneavoastra in aceasta seara este daca aceste institutii (Comisia Europeana, Comisia de la Venetia, GRECO) au discutat si cu membrii Curtii Constitutionale din Romania, cu fostul presedinte al Curtii Constitutionale, domnul Augustin Zegrean, care a declarat public ca l-a informat pe domnul presedinte Iohannis de faptul ca sunt amenintati judecatorii Curtii Constitutionale. De altfel, prin activitatea DNA, Toni Grebla (judecator) a fost condamnat si recent, dupa ce a fost inchis, s-a constatat ca n-a fost nicio proba si este liber. Daca aveti cunostinta despre aceste lucruri.

O alta problema despre care as dori sa va intreb: sa ne explicati de ce dumneavoastra ati considerat ca Romania nu respecta statul de drept, daca aveti exemplu de vreo lege din Romania care nu a fost avizata de Curtea Constitutionala si se aplica in prezent”.

Emilian Pavel: „Multumim pentru faptul ca sunteti aici si trebuie sa va multumesc si eu de faptul ca urmariti foarte atent si foarte obiectiv situatia si reformele din justitie din Romania. Nu ati facut insa nicio referire la faptul ca in toate rapoartele MCV din ultimii 11 ani, nu a aparut nici macar un abuz. Un abuz mentionat chiar si de doamna Grapini mai inainte – cum ar fi cel mentionat de presedintele Curtii Constitutionale, Augustin Zegrean, un abuz care a fost comunicat Comisiei MCV si care nu a aparut nicaieri. Au fost foarte multe abuzuri in Romania datorita acestor protocoale secrete, pe care daca le apreciati dumneavoastra sau alti colegi din sala, va rog sa le implementati la dumneavoastra in tara: sa lasati serviciile secrete sa monitorizeze procesele, sa stabileasca ce probe sunt bune si nu sunt bune, ce probe sunt relevante si irelevante si la ce probe trebuie sa aiba acces aparatorul acuzatului. Nu cred ca este cazul. Eu cred ca acest mecanism de cooperare si verificare daca nu este eficient, trebuie sa dispara; iar daca-l considerati eficient, haideti sa-l aplicam tuturor statelor membre din Uniunea Europeana si haideti sa vedem daca gasim – asa cum spun rapoarte ale OECD si rapoarte ale Transparency International – coruptie in celelalte state-membre si daca nu cumva mita vine dinspre statele-membre vechi catre statele-membre noi. Si sa-i cautam si pe cei care dau mita, si pe cei care primesc mita si sa-i condamnam”.

Traian Ungureanu: „Am notat referinta dumneavoastra la ziua de 10 august si la evenimentele din acea zi. Daca-mi dati voie, cred ca ar trebui insistat asupra acestui episod tragic, un episod care se plaseaza dincolo de politica. Zeci de mii de oameni au fost umiliti, degradati de un Guvern care n-a putut sa respecte limitele minime de decenta. Nimeni nu se astepta ca Guvernul sa priveasca cu simpatie protestatarii. Dar tratamentul violent la care acesti oameni au fost supusi nu are scuze. In plus, in zilele urmatoare, aceiasi oameni au fost umiliti de un val de minciuni. Oamenii au fost acuzati de lovitura de stat, de consum de droguri, de primire de bani, de activitati paramilitare. Singura consolare este ca doamna prim-ministru a dat dovada ulterior de umor si i-a calificat pe protestatari cu formula 'protestanti'. In aceasta situatie, va intreb daca n-ar fi mai cinstit, din punctul de vedere al Comisiei, sa nu facem confuzia intre Guvernul PSD al Romaniei si Romania; si daca Comisia nu ar trebui sa ceara Guvernului PSD sa aleaga: ori coruptie, ori violenta. Amandoua sunt prea mult”.

Renate Weber: In discursul dumneavoastra, v-ati referit la protocoalele secrete si la serviciile de informatii din Romania, declarand ca Parlamentul este cel care trebuie sa gestioneze modul in care serviciile de informatii actioneaza intr-o tara. Aveti dreptate; cu toate acestea, problema este ca serviciile de informatii au actionat prin intermediul unor protocoale secrete, care au fost dezvaluite numai in ultimele 4-5 luni – ceea ce schimba datele probleme. Ca sa va dau niste cifre pe care vi le-am transmis si printr-o scrisoare: in toti acesti ani din 2009, conform unei declaratii a Inaltei Curti, din 30.000 de cereri de interceptare a comunicatiilor (adica ascultari de telefoane), numai 3 au fost respinse. Mai exista vreo alta tara din Uniunea Europeana care sa aiba astfel de cifre?

Si un alt exemplu: daca dumneavoastra, in calitate de comisar (sau ce functie aveati inainte), daca ati fi sub supraveghere pentru aproape 8 ani, 24 de ore din 24, fara sa fiti notificat si fara sa stiti acest lucru, cum v-ati simti la sfarsitul acestor 8 ani? Care ar fi reactia dumneavoastra cand ati afla? Astea sunt intrebarile mele”.

Gabriela Zoana: „Va spun sincer: sunt ingrozita pentru faptul ca anumiti romani isi denigreaza absolut gratuit propria tara. Nu stiu daca la dumneavoastra in tara ati intalnit astfel de europarlamentari. Domnule presedinte, ati vorbit aici despre independenta justitiei si despre democratie. Eu sunt avocat si vreau sa stiu cum vedeti dumneavoastra aceste date: 565 de protocoale secrete incheiate intre SRI si diverse institutii ale statului; 18 protocoale secrete incheiate de SRI cu institutii ale justitiei; 6 milioane de cetateni romani (adica o treime din populatia cu drept de vot a tarii) au fost interceptati, inregistrati, filati de serviciile secrete – unii dintre ei in dormitor, in baie si chiar in camara (chiar daca o sa vi se para hilar); 2.193 de judecatori si 1.127 de procurori (adica aproape 60% din magistratii Romaniei) au deschise dosare penale. Poate ca asa au fost unii dintre ei inlaturati din functii importante in conducerea acestor institutii.

Ati spus mai devreme ca ati fost socati de imaginile cu protestatarii care au fortat intrarea in Guvernul Romaniei. Domnule presedinte, dar sunteti socati si de imaginile cu jandarmii care in 28 septembrie la Bruxelles au folosit aceleasi mijloace impotriva protestatarilor si in 29 septembrie (zilele trecute) in Spania au folosit aceiasi jandarmi aceleasi mijloace impotriva protestatarilor? Nu mai vreau dublu limbaj, domnule presedinte, in functie de statul aflat in discutie. Vreau sa stiu daca dumneavoastra considerati ca este dublu limbaj ceea ce faceti astazi”.

Victor Bostinaru: „Sa vorbim despre fapte si despre legislatia din Romania! Protestul din 10 august, domnule prim-vicepresedinte, asa cum e descris in toata legislatia europeana, era un protest neautorizat, ilegal si cu violenta. 69 de membri ai Jandarmeriei au fost agresati. Uneia i s-a furat pistolul. Cum se numeste in Olanda sau in Belgia sau in Franta o asemenea actiune, daca nu asalt asupra fortelor de ordine?

Doi: s-a vorbit despre glorioasa mostenire a DNA-ului. Stiti, domnule prim-vicepresedinte, ca fostii sefi ai parchetului de la Ploiesti sunt astazi anchetati de Parchetul General sub acuzatiile (si va rog sa ma ascultati cu atentie): represiune nedreapta (intr-o tara membra a UE!), falsificare de probe si plantare de probe. Aceasta sa fie calea de urmat pentru justitia romana? Si ultima informatie: sunteti la curent ca presedintele Senatului Romaniei a fost ascultat si supravegheat 7 ani pe baza legislatiei privind securitatea nationala, zi si noapte, precum teroristii sau traficantii, ca sa i se comunice acum o saptamana ca a fost in acea perioada supravegheat si toate inregistrarile au fost distruse? Aceasta e lupta impotriva coruptiei pe care o sugereaza unii din colegii mei din sala? Nu intelegeti ca acest sistem represiv s-a construit inclusiv datorita fie neglijentei Comisiei Europene (care avea obligatia sa vegheze la reforma justitiei), fie timiditatii Comisiei Europene? Stiu ca nu va convine sa vorbiti despre serviciile secrete si ne spuneti noua, Parlamentului, s-o rezolvam acasa. Dar cand ele ruineaza independenta justitiei, nu vi se pare ca era obligatia Comisiei?

Comentarii

# Edelweiss - CLARPRIVITOR (de Bukowina) date 2 October 2018 19:13 +23

Excelent, V. Boștinaru: „Protestul din 10 august, domnule prim-vicepresedinte, asa cum e descris in toata legislatia europeana, era un protest neautorizat, ilegal si cu violenta. 69 de membri ai Jandarmeriei au fost agresati. Uneia i s-a furat pistolul.” :roll: Ia să videm cum delimitam pădurea de interfața copacilor, acum ceva zile: (autocitat neparanoic) „... cele 2 premise esențiale ale reiterării motivului epic al incendierii Reichstagului, din data de 10 aug. 2018: 1. protestul era NELEGAL, fără organizator, fără măsuri de siguranță, fără persoană responsabilă. PROTESTUL TREBUIA ÎMPRĂȘTIAT ÎNCEPÂND CU MINUTUL 2 DE LA ADUNAREA UNOR TURBULENȚI PE DOMENIUL PUBLIC. :-? 2 la mână: în momentul în care A DISPĂRUT (s-a furat) ARMAMENT ȘI MUNIȚIE DE LUPTĂ, nu că trebuia să fie evacuată toată Piața Victoriei! Piața trebuia să stea toată în genunchi, cu cănița de tablă în mână, să bontănească asfaltul, iarba, rigolele, șanțurile și să caute arma și muniția dispărută.” :roll:

# DODI date 2 October 2018 23:35 +8

Puțină istorie: cel care a promovat toate aceste lepre care au făcut și fac mult rău României este bețivul național hăhăilă: macovei, slujirea, ungureanu, 2 x preda, boc, olteanu, zegrean, colivia stanciu, etc. Lista este atât de lungă încât poți scrie un roman doar din înșiruirea acestor nulități.

# livia date 2 October 2018 19:22 +2

Si olandezul zburator ce a raspuns acestor intrenbari?

# Baran Gheorghe date 2 October 2018 20:28 +13

Trepanatii nu răspund la întrebări, doar asculta cu ochii pierduți datorita extractiilor din căpătâna.Creierul lor e cat nuca românească iar capul cât nuca de cocos. Cind se agita fac zdranga zdranga. N ați văzut ce fata de bețivi au? Niște basinosi îndopati cu prostamol. Suntem o națiune sănătoasă și la minte și la trup. Vom ieși și din rahatul asta în care am fost băgați cu mirosuri în poleiala.

# Chiriac date 2 October 2018 21:02 +10

Olanda vrea portul Constanta, restul cu statul de drept e gargara ieftina. Daca maine Olanda primeste portul Constanta, Timmermans il ia in brate pe Dragnea si se pupa pe fese. Olanda are o mare problema cu portul Constanta in special din privinta construirii noului drum al matasii de catre China si care avanseaza rapid, spre disperarea coruptilor din UE care nu vor mai putea aduce doar ei produse fabricate in China cu eticheta Made in Germany sau alte tari vestice. De fapt cum se intampla si la noi in industria textila sau incaltamainte cand iese din fabrica direct cu eticheta de fabricat in tara din care este firma mama desi este produs in Romania.

# Emanuel date 3 October 2018 02:05 +1

ROEXIT este solutia. Cu atatea bogatii naturale nu avem de ce sa fim sclavii si carpele straineziei. Nu trebuie sa le mai spalam chilotii strainezilor . ROEXIT ROEXIT CATEGORIC ROEXIT

# Klaus_Klaus date 3 October 2018 14:50 0

@ Chiriac . NU numai portul CONSTANTA :eek: ci ~ toate afacerile pendinte de PORT si apartinatoare statului roman. Poate ca NU stii da' kurvu$tina olandeza "vrea" mai nou si .. TOATA PLATFORMA DE LA MAGURELE :-* - incl. acele X lasere SPECIALE facute cu americanii (drept care aia or sa le dea OPINIA POLITICA definita de Marlanis). OLANDA, asa fodula cum se da NU are o astfel de PLATFORMA STIINTIFICA. Cea de la Magurele este de fapt UNICA din ESTUL EUROPEI de marimea ei. Au si altii dar MICI institute. Si mai pohteste sufletzelul sau pestritz la alte cele cum ar fi PRIVATIZAREA (sic!) sistemului de canale Dunare - Marea neagra - adica TOATE CELE 3 - ca TREI sunt- v pe harta. Si " ceva" privatizari de porturi mari de pe la DUNARE.etc...etc.. STRANGATOARE KURVU$TINA! :P

# sandor somogyi date 3 October 2018 21:39 +1

Va trebuit Klaus, si Ciolos ! Romania ar fi deja vinduta demult cum a inceput in scurtul timp de dominatie pe care l-a avut ca prim ministru. Astazi portul ar avea alt nume Amstrdam2. Nu inteleg Alde nu doreste ca romania sa fie independent de energie ? Faceti asa ca toti sa fie satisfacut dar tara este primul al dolea si pe urma firmele care exploateaza.

# radu date 2 October 2018 19:42 +3

Basismul,ultimele relicve.Daca nu urasti tara si nu o denigrezi,atunci macar sa o tirezi cu prada,ca piratii pe mare,prin Costa Rica.Cum o sa fie cand liberalii din PNL,membrii PPE,o sa voteze impotriva tarii,sa fim sanctionati,ca au interese meschine dusmanii Romaniei?

# un mizantrop date 2 October 2018 19:58 +10

Cand am semnat abuzivul contract cu EADS eram ca si intrati in spatiul liber, cand am acceptat toate manariile marilor companii ca sa intram in NATO si UE, cand pentru asta ne-am cedat economia si resursele, cand libera circulatie, pentru Romania, a insemnat doar exod de creiere (ce s-a mai scurs pe langa e bonus!), n-a miscat niciun anticorp d-ala platit urias sa "realizeze siguranta nationala" si 'statul de drept" a continuat sa insemne "statul vertical si protectiv". Acum cand nu se mai poate, ca institutiile statului s-au privatizat pe persoana fizica si au uitat ca sunt in slujba cetateanului, cand justitia MCV-ista a dat pe dinafara si tradatorii platiti si de noi si de Soros, sau alt dement decrepit, care se joaca cu soarta generatiilor viitoare, am observat si noi ca suntem tratati "umilitor"...Serios?! Poate o abordare capitalista, de piata libera ar fi mai corecta, gen: am platit pentru toate astea, ne-ati livrat marfa proasta, renegociem contractul!

# indignata date 2 October 2018 20:17 +7

Respect pe toti cei care scriu pe luju.ro. Nu am facebook si nici nu-l vreau. De aceea , acest site este pentru mine supapa prin care elimin toxinele politice. In aceasta ocazie, vreau sa va intreb : nu exista nici o o maniera prin care, o oarecare Macovei , toxica, pana la refuz, in discursurile de la Bruxelles, poate fi rechemata-eliminata- pedepsita ,pentru cuvintele josnice, aruncate in spatele Guvernului Romaniei si a reprezentantilor ei , aceasta europarlamentara ar putea fi rechemata la obligatiile ei ????????

# sandor somogyi date 3 October 2018 21:16 0

Ai dreptate, facebook -ul este un perfect loc de ti-ai vinde infor matiile despre tine si ai celor cu care ai contact. Nici eu nu-mi-am deschis accont, de si eu lucrez in electronica din 1968 si din cauza astfel de procurori, judecatori Staliniste a trebuit sa fug din tara.

# Baran Gheorghe date 2 October 2018 20:18 +6

2018, 100 de ani de unitate. Romanii de pretutindeni sa nu uite ca în 2021 se fac 200 de ani de la revoluția lui Tudor Vladimirescu. Încă 3 ani și l vom avea pe Tudor din nou. Ni l vom aminti și pe Mihai și pe Iancu. Romani nu uitați! Promulgarea declarației de independenta in 1878 de către Carol I a fost scrisoare de vasalitate către Germania post Bismarck. Asa face si Iohannis acum.

# indignata date 2 October 2018 20:19 +1

Respect pe toti cei care scriu pe luju.ro. Nu am facebook si nici nu-l vreau. De aceea , acest site este pentru mine supapa prin care elimin toxinele politice. In aceasta ocazie, vreau sa va intreb : nu exista nici o o maniera prin care, o oarecare Macovei , toxica, pana la refuz, in discursurile de la Bruxelles, poate fi rechemata-eliminata- pedepsita ,pentru cuvintele josnice, aruncate in spatele Guvernului Romaniei si a reprezentantilor ei , aceasta europarlamentara ar putea fi rechemata la obligatiile ei ????????

# Statu-Palma-Barba-Cot date 2 October 2018 20:45 +15

Dom'le ,am fost primiți în Europa din simplul motiv ca la vremea aia aveau nevoie de piețe de desfacere pt produsele lor nevandabile dar și cu intenția de a ne distruge industria,agricultura in zonele care am fi putut concura cu ei.Au mers cu mârșăvia pana acolo încât au condiționat primirea în UE și NATO cu închiderea unui mare numar de intrepinderi ,chiar ramuri intregi din industrie.Ne-au pus industria la pamant si au pus conditia restructurării drastice a armatei pana aproape de desfiitarea ei..Bogățiile solului,distribuția de energie ,de apa ,băncile ,toațe au ajuns în mana lor.Suntem groapa lor de gunoi.Am ajuns sclavii lor.Ce nu e bun la ei,e ff bun pt noi.Interesul lor e sa nu putem reacționa în niciun fel.Vor sa ne impună doar ce le convine lor și tradatorilor romani care le-au făcut jocul.Degeaba parlamentarii noștri le spun despre abuzurile din justitie!cine dracul asculta niște sclavi?Asta suntem noi pt ei ,niște sclavi buni de munca pe nimic.

# Bravooo!!!@statu-palma-barba-cot date 3 October 2018 06:24 0

Subscriu pt expunerea situatiei reale de mai sus.Mai grav e ca toti stiu asta dar continua ping-pong-ul asta cu subiecte inchipuite doar pentru figuratie.In fapt nu avem voie sa depasim un anumit prag economic .Cel mai grav este insa faptul ca Dragnea site toate astea dar nu da cartile pe fata .I-ar fi spus lui Timmermans “sa nu dea cu piatra in Romania”.De fapt i-a spus sa nu dea cu piatra in tara din care au scos profituri fabuloase !!!Nu ar mai trebui continuat acest dialog cu subiecte inchipuite .Totul trebuie dat in vileag si negociat de pe pozitii de egalitate !

# UE-o poleiala tot mai ruginita date 3 October 2018 04:39 +3

cred ca e timpul sa ne gandim ca tot ce am dat gratis tarilor din UE sa se intoarca in propietatea Romaniei, resurse de toate felurile, OMV -Petrom, serviciile de distributie Enel, Apa Nova, etc, de comunicatii gen Telekom, industriile miniera, a cimentului, siderurgie, petrochimie, aluminiu, santierele navale, bancile date pe doi lei, industria lemnului, afara cu toti praduitori gen Holz, prietenii lui Joianis, tot pamantul inapoi romanilor. Credeti ca ar fi si bine si frumos? Desigur. Credeti ca ar fi posibil ? Doar ei marii democrati si po******ri s-au invatat, se rastesc la noi si gata iar le mai dam ceva moca. Dar ce fac ungurii si polonezii de o vreme. Nu numai ca le-a aratat pisica, dar de cativa ani isi recupereaza resursele de toate felurile din mainile vesticilor demagogi si hrapareti. Noi nu indraznim nimic, nici sa le aratam pisica. Din fericire UE se va dezintegra. Bine ca nu am adoptat Euro. Toate datele converg spre asa ceva. Marea criza va veni in urmatorii 3-4 ani.

# santinela date 3 October 2018 08:01 +1

Uitati-va fratilor la "meclele" astora doi,exista pe lume specimene mai hidoase si urite decit cretinii astia ? Raspuns- mai sint citiva,recte Preda si Manfred ala. Mai romani, cind veniti spre casa, faceti cumva sa-i dati jos din avion pe astia, iar daca se poate din mers cu atit mai bine !!

# faracatuse date 3 October 2018 08:09 0

Bun, avem cativa europarlamentari care se stie ca arunca cu noroi in propria tara. Ma intreb daca totusi nu suntem prea aspri cu ei. Poate doar asta transpare pentru ca iese scandal. Haideti sa le acordam bunavointa si sa cautam daca in prelegerile lor de-alungul timpului au avut si cuvinte bune despre tara lor... Google search...."cuvinte laudative Macovei in parlamentul european" Raspuns: ërror 404 not found :(

# Retardanis date 3 October 2018 08:44 0

Orice argumente sunt nule in fata lui timmermans-macovei & co. Parca logica a fost extirpata din capul lor. Ei au doar interese. Nu le pasa deloc ca devin penibili.

# romanul date 3 October 2018 08:47 +2

Tradatorii astia, Macovei, Preda, Ungureanu si mai nou, Ivan, de ce mai au cetatenia romana dupa ce nu fac altceva decat sa denigreze tara?

# Ion date 3 October 2018 09:11 +1

Ai nostri (unii, nu macovei si acolitii ei) au mai spalat din rusinea listei lui ponta

# ramura de Crin date 3 October 2018 09:35 +2

Sa le spuna careva celor de la ALDE ca inca nu am uitat ca Tariceanu a maritat strainilor resursele din zona Marii Negre,inainte sa castigam ca tara procesul international,iar acum sa ajungi iar sa plangi de mila investitorilor? Nu le convine,sa lase pe altii.Prea mult am fost furati ca tara si asta si cu ajutorul liberalilor.A venit vremea,ca popor,sa nu mai stam in patru labe si altii sa ne strige #******.Sa le dea ei,daca au asa pofte perverse,mamicilor lor.Si sa nu uitam totusi ca in Germania,ca muncitori,suntem tratati de firmele germane ca niste gunoaie,neremunerati dupa munca,neaparati de legea germana,asa incat pica din nou mitul neamtului corect.Doar propriul buzunar.

# imun/teanu date 3 October 2018 09:48 0

Cineva pe la voi citeste concomitent in postari, si tot concomitent le sterge.

# Neanae date 3 October 2018 15:34 0

Treci acasă Monico, la munca forțată ... ai făcut atâtea daune țării asteia de nici dracu nu e in stare. Marș acasă ca toci bani din buget mai rău ca moara ... Ia sa te apuci rapid de bagaje, ada tot ca de amu înainte doar dacă ăi mai ave dă pâine. Apa de la robinet și picioarele pe pardoseli reci, nu pe pereții avioanelor in business ... ce măgărițâ aroganta, cu scuze pentru măgarii adevărați! Ești o insulta si pentru ei.

# Stefan date 3 October 2018 15:52 0

De ce nu pot fi chemati ''la vatra'' tradatorii de neam din parlamentul UE? Daca nu exista inca o lege care sa permita asta, de ce nu voteaza parlamentul una prin care sa cheme acasa tradatorii de tara, care trimisi din banii nostri acolo la Bruxelles sau Strasbourg, denigreaza, defaimeaza Romania si pe cetatenii ei? Cum este posibil asa ceva: ca o sleafta de golani, platiti din banii nostri ai tuturor, sa ne vorbeasca de rau acolo si sa ne jigneasca? Cum este posibil asta?!?!?

# sandor somogyi date 3 October 2018 20:55 +1

D-le Timmerman va doresc sa aveti in partidul OLLandei vreo zece excelente ca Monica Macovei, si in citeva luni veti avea o tara defaimata. VA RUGAM ADOPTATI-O pentru veci vecilor AMEN

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 28.03.2024 – Bomba cu fas a lui Kovesi

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva