STELICA, VITEAZ DUPA RAZBOI – Fostul ministru al Justitiei Stelian Ion si-a gasit curajul abia dupa ce Citu si Iohannis l-au zburat din Guvern: „Alaturi de Citu, Iohannis are principala raspundere pentru criza. In loc sa aplaneze conflictul, a turnat gaz pe foc, sa se asigure de compromiterea coalitiei. A adancit criza prin atacul pe care l-a pornit la USR-PLUS. Florin Citu e omul sau de paie... Acestia sunt colaboratorii care-i plac: oameni de paie, obedienti pana-n maduva oaselor”

Scris de: Valentin BUSUIOC

09.09.2021 16:28
Vizualizari: 2561

Fostul ministru al Justitiei Stelian Ion (foto) si-a gasit curajul sa-i atace frontal pe premierul Florin Citu si mai ales pe presedintele Klaus Iohannis abia dupa ce acestia l-au zburat din Guvern.



Intr-un editorial publicat pe Digi24.ro joi, 9 septembrie 2021 (si intitulat „O perspectiva asupra crizei si a blocajelor din justitie”), deputatul USR il acuza pe Iohannis ca a sabotat proiectul USR de desfiintare a Sectiei pentru investigarea infractiunilor din justitie, pentru ca SIIJ sa poata fi distrusa odata ce Parlamentul va fi votat proiectele noilor legi ale justitiei.

De asemenea, „DJ Stelica” ii reproseaza lui Werner faptul ca se inconjoara cu „oameni de paie, obedienti pana-n maduva oaselor”. Cum este prim-ministrul Florin Citu, de exemplu.


Iata principalele pasaje din editorialul lui Stelian Ion:


Alaturi de Florin Citu, presedintele Iohannis poarta principala raspundere pentru aceasta criza. In loc sa aplaneze conflictul, a turnat gaz pe foc, parca tocmai ca sa se asigure de compromiterea coalitiei. Nu doar ca nu a facut nimic pentru a aplana criza, dar a si adancit-o prin atacul pe care l-a pornit la adresa USR PLUS. Iar Florin Citu e omul sau de paie. Are cineva vreo indoiala? Acestia sunt colaboratorii care ii plac presedintelui: oameni de paie, obedienti pana-n maduva oaselor.

Iohannis are partea sa de vina si pentru blocarea reformelor din justitie.

Cat am fost ministru am respectat principiul colaborarii loiale intre institutii, ceea ce presupune discutii si cu presedintele, nu doar cu Guvernul si Parlamentul. Pe tema legilor justitiei am avut o intalnire cu presedintele, dar mult mai multe intalniri si discutii cu consiliera sa. Resping categoric afirmatia ca nu m-as fi consultat pe tema legilor justitiei inainte de a le trimite spre avizare. I-am transmis d-nei consilier varianta finala a proiectelor inainte cu circa o saptamana de a le trimite pentru avizare. La singura intalnire de la Cotroceni pe care am avut-o cu presedintele pe tema reformei din justitie, pe 18 mai, acesta a tinut sa-mi transmita cat se poate de clar ca ar fi o idee buna sa renunt la proiectul de desfiintare a SIIJ, aflat la vot final in Senat, pentru ca ar fi avut o “strategie mai buna”: sa desfiintam sectia abia odata cu adoptarea celor trei legi ale justitiei. Nu exista niciun argument convingator pentru o astfel de „strategie”. Tot ceea ce a facut de atunci a fost exact in directia tergiversarii deciziei privind desfiintarea SIIJ. S-a vazut acest lucru inclusiv in razgandirea lui Florin Citu fata de proiectul pe care l-a aprobat in Guvern si care a fost validat de Comisia de la Venetia. (...)

Nici cu procedura de numire a procurorilor de rang inalt cu avizul conform al Sectiei pentru procurori a CSM presedintele nu a fost de acord, desi aceasta este in conformitate cu recomandarile GRECO si cu raportul MCV si a fost trecuta in programul de guvernare. Chiar a iesit public si m-a criticat pentru aceasta propunere. La Cotroceni, discutiile pe care le-am purtat cu consiliera sa au fost total neproductive. Se dorea orice altceva numai sa nu intervina un element exterior factorului politic in mecanismul decizional (ministru al justitiei – presedinte). Am venit cu variante alternative, dar li se gasea tuturor cate un nod in papura. Adevarul este ca domnul presedinte vrea numiri exclusiv politice pentru a se asigura ca intre politicieni nu interfereaza un factor extern, perturbator. Am vazut cu totii ce solutii a generat pentru conducerea DIICOT tandemul ministru – presedinte, cu ignorarea avizului sectiei pentru procurori. Precizare: in niciun moment nu am propus eliminarea presedintelui din aceasta procedura. Asta e o manipulare ieftina, fara nicio baza factuala. In varianta pe care am propus-o ultimul cuvant in procedura l-ar avea tot presedintele, care nu ar putea fi obligat sa numeasca niciun candidat pe care nu il doreste. Si in orice caz, procedura nu trebuie croita dupa talia celor care detin acum functiile de ministru al justitiei sau presedinte, ci trebuie alcatuita astfel incat sa reziste si sa ofere solutii echilibrate indiferent cine ar detine aceste functii la un moment dat. (...)

Imi amintesc si de momentele grele in care eram in Comisia Iordache, sperand ca Iohannis sa sesizeze mai repede Comisia de la Venetia pentru a incerca oprirea modificarilor nocive. Acest lucru s-a intamplat tarziu, abia dupa ce Comisia fusese sesizata deja pe alta cale. De prisos sa spun ca una dintre nemultumirile sale majore legate de mandatul meu la Ministerul Justitiei a fost tocmai faptul ca am sesizat Comisia de la Venetia cu privire la proiectul de desfiintare a SIIJ. Cum am indraznit sa fac asta fara sa cer voie?! A fost insa un demers natural, corect, care ar fi ajutat proiectul de desfiintare a SIIJ daca era vointa politica ferma. Poate tocmai asta a fost problema... Despre promulgarea legii lui Radulescu-Mitraliera ce sa mai spun? Dezincriminarea unor fapte de evaziune fiscala cui i-a folosit? Eu eram convins ca va retrimite legea in Parlament. Putea sa o faca. (...)

Modelul de societate pe care ni-l propune Klaus Iohannis imi displace profund. Acel model bazat pe relatii de vasalitate, in care trebuie sa te supui suveranului fara sa cracnesti. Acel model in care peste justitie se lasa linistea asurzitoare. De peste doi ani nu mai avem niciun caz de coruptie in justitie. SIIJ este eficient: sunt tinuti in anchete interminabile magistratii incomozi, iar gunoiul adevarat e bagat sub pres. In plus, vin multi bani europeni, mai sunt si PNDL-urile astea folosite mai putin pentru dezvoltarea comunitatilor, cat mai ales pentru dezvoltarea firmelor detinute de politicieni sau de prietenii politicienilor aflati la butoane (ieri Dragnea, acum Citu), darnici in campaniile electorale. Cui ii trebuie procurori curiosi, care sa puna intrebari?

Deunazi, presedintele a gasit de cuviinta sa trimita torpile catre USR-PLUS. Asa a inteles domnia sa sa isi exercite rolul de mediator: l-a pus pe Citu sa ma revoce, culmea, in aceeasi zi in care a tinut un discurs despre responsabilitate politica. Apoi a turnat gaz pe foc, adancind criza guvernamentala. Nu si-a asumat rolul constitutional de mediator, invitatia tardiva de la Cotroceni a fost pur formala, doar pentru poza. Pare ca o face cu buna stiinta. Pentru Iohannis, solutia USL pare ideala, pentru ca nu se mai poate cu useristii astia! Nu sunt, domnule, oameni de dialog, sunt caini, nu oameni! Pur si simplu nu te poti intelege cu ei! Cam asta e planul inteleptului nostru presedinte. Cooptarea PSD-ului in echipa castigatoare, castigarea fraielor PNL pereat mundus. Da, acum, lui Citu doar PSD il mai poate atenua prabusirea”.


* Cititi aici intregul articol de opinie

Comentarii

# Gica contra sistemului date 9 September 2021 19:24 +120

Stelica, când "apărai" in instanta patrimoniul imobiliar al Constanței, tu erai independent fata de Radu Mazare? care îl considera ca o mina de aur, pentru el și gașca lui. Faci acum mișto de caCitu și te dai la Ciolanis? Ți-ai făcut socoteala bine în privința prescriptiei raspunderii penale? asa în general, nu numai îl legătură cu faptele prin care ai reușit să-ți ei casa de la ANL. Vezi ca este o vorba, cică domnia și prostia se plătesc. Tu în care postura ai fost când ai făcut declarațiile cu pricina? de domn? sau a vorbit gura fără tine? cum se spune. Faptul ca "v-ați luat de par" nu poate decât sa ne bucure, ca poate asa se duce "dreaku" toată șandramaua.

# imun/teanu date 9 September 2021 19:48 +110

Un avocatas, avocatorel. La infractori marunti, de pischerit la portofel in tramvai. Pe masura si lui personal, pretat la plastografiat de-o biata garsoniera. Privindu-i fata vezi o libarca, melc fara casa care doar lasa urma gretoasa. "Calitati". De ajuns, "lor!", chiar ministru. Si crezandu-se, isi mananca la vedere perjele lui duhanoase, pe acelasi sablon al ziselor "pledoarii" in dosarele cacaciose in care magister.

# santinela date 10 September 2021 07:23 +100

Poate cauta oameni de paie da,dar nu pot sta cu un timpit ca tine.Ai fost cel mai slab pregatit (profesional) ministru al justitiei din citi a avut tara asta. Daca si Pruna ti-a fost superioara asta da performanta !

# Pintea date 10 September 2021 13:45 +130

Fiecare cu obediența lui. Unii in exterior, unii in interior. ”Momente grele cand era in comisia Iordache...”. Săracu! ”...ar fi ajutat proiectul de desfiintare a SIIJ daca era vointa politica ferma”.. Dar desființarea SIIJ nu este tot o forma de obediență? De ce trebuia sa se sfatuiasca cu Johannis si cu consiliera lui, daca nu era obedient? Ce se mai jeleste! Oricum, sper ca USR-PLUS sa plece definitiv de la guvernare, si PNL la fel. Au fost un Dezastru pt Țară, timp de 1 an de zile!

# Nici o surpriza : date 10 September 2021 17:53 +75

ca la Petrov unde carpa era Boc !

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

ATENTIE

Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate.

Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii