Tribunalul Bucuresti ii bate obrazul lui Catalin Predoiu, aratand ca principalul vinovat pentru volumul urias de dosare este Ministerul Justitiei

Scris de: L.J.

30.05.2011 17:15
Vizualizari: 7536

Printre factorii de risc sesizati de conducerea Ministerului Justitiei, prin Catalin Predoiu, in Raportul privind starea Justitiei, au fost identificati, ca factori de risc resursele materiale si financiare, precum si lipsa de predictibilitate si stabilitate a aspectelor privind statutul judecatorilor si procurorilor, iar ca principale vulnerabilitati, volumul de dosare aflat pe rolul instantelor/parchetelor din Romania, subdimensionarea personalului afectat sistemului si subfinantarea instantelor/parchetelor din perspectiva resurselor materiale alocate sistemului judiciar.


In acelasi timp, MJ a atacat, printr-o asa-numita ”analiza completa si exacta a volumului de munca” instante mari precum Tribunalul Bucuresti si Curtea de Apel, aratand urmatoarele aspecte:

- identificarea cauzelor care genereaza hotarari diferite in aceeasi materie de drept si care exced cazurilor integrabile sintagmei „jurisprudenta neunitara”. Analiza ar fi adus in discutie problema incalcarii disciplinei jurisdictionale de unele instante/sectii, care, in cadrul aceleasi jurisdictii , deservind aceeasi comunitate, pronunta hotarari diferite in aceeasi materie de drept, fapt neintalnit in Statele Membre si care nu poate fi justificat de „jurisprudenta neunitara”.

- modul de utilizare a personalului auxiliar de specialitate al instantelor. Datele statistice arata ca unele instante exercita un management defectuos al resurselor umane. Astfel, sunt instante in care ponderea utilizarii grefierilor in sedinta de judecata este de sub 40%, 60% din personal fiind utilizat in activitati exterioare procedurilor judiciare (ex. CA Bucuresti, Tribunalul Bucuresti), in timp ce, majoritatea instantelor din Romania aloca in proportie de cca 80% acest personal in sprijinul judecatorilor.

- justa alocare a personalului intre instantele din tara - unele instante/parchete sunt incarcate disproportionat in raport cu altele, fapt de natura a atrage atentia cat priveste injusta alocare a resurselor umane in sistemul judiciar, cu consecinte asupra volumului de activitate al acestora. Se impune, pe langa prezentarea statistica pe jurisdictii si o analiza comparativa pe verticala si orizontala a distributiei muncii”.

In urma pozitiei MJ legata de Raportul privind starea Justitiei realizat de CSM, conducerea Tribunalului Bucuresti a transmis pentru Lumeajustitiei.ro un comunciat din care reiese ca MJ manipuleaza opinia publica si ca in realitate implicarea pe problemele ”descoperite ca bube negre” in managementul TMB si CAB exista chiar din cauza politicii si atitudinii MJ. Redam in intregime comunicatul TMB:

Conducerea Tribunalului Bucuresti a luat act cu surprindere de pozitia afirmata de Ministerul Justitiei cu privire la managementul resurselor umane realizat la nivelul Tribunalului Bucuresti, pozitie cuprinsa in comentariile facute dupa publicarea Raportului Consiliului Superior al Magistraturii privind starea justitiei.

Tribunalul Bucuresti este una dintre instantele cu cel mai mare volum de activitate din tara, pentru care insa schema de personal auxiliar nu a mai fost regandita din anii ’90, desi an de an s-a invederat sporirea constanta a numarului de cauze si necesitatea adaptarii numarului de personal existent la realitatile prezente. Se arata de Ministerul Justitiei ca pentru Tribunalul Bucuresti ponderea de utilizare a grefierilor in sedintele de judecata ar fi de sub 40%. Ministerul Justitiei stabileste aceste date in conditiile in care nu a realizat o analiza la fata locului, ci probabil valorificand cifre din cuprinsul fundamentarii bugetului de cheltuieli de personal. in raportul de inspectie prezentat de inspectia judiciara se atesta ca la nivelul Tribunalului Bucuresti s-au facut eforturi continue pentru asigurarea functionarii tuturor compartimentelor in contextul unor resurse umane insuficiente. Mai mult, auditul derulat de Curtea de Apel Bucuresti la Tribunalul Bucuresti in luna aprilie 2011 releva necesitatea imperioasa a sporirii numarului de personal auxiliar. Atat verificarile inspectiei judiciare, cate si cele ale conducerii Curtii de Apel Bucuresti au presupus prezenta efectiva in instanta a echipelor de audit, sens in care consideram ca rezultatul analizei acestora este corespunzator realitatii muncii in instanta noastra.

Ministerul Justitiei pierde din vedere faptul ca pentru majoritatea compartimentelor direct implicate in lucrul cu publicul si in gestiunea administrativa a resurselor nu a fost alocat personal de functionare in schema, conducerea Tribunalului Bucuresti fiind nevoita sa utilizeze grefieri in munca din biroul resurse umane, in relatia cu expertii judiciari si traducatorii, in asigurarea comunicarii zilnice cu solicitantii din zona partidelor politice si ai organizatiilor non guvernamentale. In registraturile Tribunalului Bucuresti unde se inregistreaza in medie cate 1.000 dosare zilnic nu sunt angajati conform schemei grefieri registratori, de aceea pentru fiecare din cele 9 sectii au fost distribuiti cate doi grefieri pentru a realiza desfasurarea activitatii. Cele peste 130.000 dosare rulate de Tribunalul Bucuresti in anul 2010 au fost gestionate de 25 arhivari, care au in atributii si actiunile de conservare a arhivei pasive de circa 1 milion dosare.

Desigur, daca Ministrul Justitiei apreciaza ca toate aceste servicii pot fi inchise pentru public, se poate realiza o distributie a grefierilor in sprijinul magistratilor in sedintele de judecata.

Punctul de vedere al Ministerului Justitiei, conturat posibil prin raportare la alte instante din tara care nu au nici volumul de activitate al Tribunalului Bucuresti si nici atributiile de competenta speciale ale instantei noastre, ignora starea reala a resurselor de personal auxiliar din instantele bucurestene.

Saptamanal la Tribunalul Bucuresti se deruleaza in medie 360 sedinte de judecata, grefierii de sedinta intrand in medie in 3 sedinte fiecare in acest interval de timp.

Subliniem ca fara prezenta zilnica peste programul de lucru a intregului personal, cu sute de ore suplimentare neplatite functionarea Tribunalului Bucuresti ar fi imposibila.

Solicitarile inaintate pentru suplimentarea schemelor au fost amanate dupa prezentarea studiilor de impact in curs de intocmire in raport de intrarea in vigoare a noilor Coduri. Chiar si pentru aceste studii de impact, cererile de informare din partea Ministerului Justitiei au sosit in regim de urgenta, cu sute de intrebari necesar a fi trecute prin filtrul tuturor sectiilor si judecatoriilor arondate si cu termene de raspuns extrem de scurte, sens in care verificarile risca sa devina pur formale.

Daca solicitarile noastre ar fi avut ecou, iar numarul personalului auxiliar ar fi sporit corespunzator volumului actual de activitate, cu siguranta grefierii de sedinta ar fi fost alocati in salile de judecata. Pana atunci, credem ca functionarea compartimentelor de lucru cu publicul, a birourilor executari penale, resurse umane, financiar, expertize tehnice, apostile, persoane juridice, partide politice trebuie sa fie asigurata, personalul ce le deserveste fiind redistribuit din schema de ansamblu a Tribunalului Bucuresti.

Reafirmam pozitia Tribunalului Bucuresti de a realiza un serviciu public rapid, accesibil publicului, deziderat in raport de care asigurarea necesarului de personal auxiliar ramane o prioritate.

Pentru corecta informare a publicului, punem la dispozitia Ministerului Justitiei raportul Inspectiei Consiliului Superior al Magistraturii consecutiv controlului desfasurat in octombrie 2010 si raportul de audit intocmit pe baza de metode statistice si verificari concrete de catre Conducerea Curtii de Apel Bucuresti in aprilie 2011”. Comunicatul este semnat de coordonatorul Biroului de Informare si relatii publice din TMB, judecator Laura Andrei (foto).

Comentarii

# pompiliu bota date 30 May 2011 17:38 -3

,,ii bate obrazul lui Catalin Predoiu" !?!? De când are ginerică-famiglistul obraz?

# eu date 30 May 2011 19:20 +2

Doamna judecator omite cu buna credinta un amanunt : analiza MJ este intemeiata pe un raport al CSM !!! de acolo reies procentele de participare a grefierilor in sedintele de judecata, procente incredibile in raport cu restul instantelor din tara. Doamna presedinte a Tribunalului Bucuresti omite sa specifice si faptul ca in sedinta intra aceiasi grefieri, in timp ce pe sectoare sunt cunostintele angajate la nivelul TB. Doamna presedinte, in calitatea dvs. de manager de instanta v-ati gandit sa faceti si o schimbare de cadre ? adica pe cei care baga de nebuni sedinte sa ii puneti pe sectoare si invers ? Este inadmisibil cum aveti grefieri care nu au intrat in viata lor in sedinta, aceia nu sunt grefieri sunt functionari publici si ar trebui salariati ca atare

# ghiuta date 1 June 2011 08:05 0

judecatorii trebuie sa fie mai prudenti in comentarii : doar ei insisi au preferat sa se bage cu judecata si unde nu era cazul iar acuma este prea mult - atunci ?! "separatia puterilor in stat ?" :P :roll:

# caragiale date 30 May 2011 20:33 0

Doamna presedinte se face ca ploua si ne crede prosti!? Ce cauta grefieri la birourile de resurse umane? Au cumva pregatirea necesara, au sustinut examen in acest sens, au urmat cursuri de pregatire sau perfectionare in acest domeniu? Primul grefier promovat de Dvs. in functie de conducere ce merite a avut ca grefier de a fost plantat in acest post? Nu ne aburiti cu promovarea exmenelor, ca stim si cine corecteaza si cine face subiectele! Adica voi, judecatorii ce nu aveti habar ce face grefierul. Doamna presedinte nu e cazul sa invocati  raportul de control al IJ a CSM, nicidecum al auditului de la CAb, ca si acolo se intampla acelasi lucru. Pile, cunostinte, relatii, pupincuristii..astia sunt preferatii dvs, in timp ce grefierii care stiu meserie sunt supusi la cazne inimaginabile. Sa nu deschidem subiectul abuzurilor savarsite de dvs. prin care impidicati grefierii sa pomoveze! Nu va faceti ca va pasa, ca e minciuna. Chiar si frumos imbracata, tot minciuna e!

# unul date 31 May 2011 11:59 -1

,,Pana atunci, credem ca functionarea compartimentelor de lucru cu publicul, a birourilor executari penale, resurse umane, financiar, expertize tehnice, apostile, persoane juridice, partide politice trebuie sa fie asigurata" Doamna presedinta ne crede prosti, asta e sigur ! grefieri la resurse umane, financiar, expertize tehnice ???? Dupa ce incalca VADIT legea, doamna presedinte mai iese si in public sa se laude ! Chiar nimeni nu se poate sesiza in legatura cu acest articol si sa o elimine pe doamna judecator din functia de conducere ?

# morarescu date 30 May 2011 21:52 +2

Judecata in fond prin conducere colegiala ! In conditiile in care fondul este deslusit corect, sentinta este motivata in extenso si cu daruire profesionala, este descurajata in mare masura declararea caii de atac ! Adio casari cu trimitere spre rejudecare, adio aglomerare inutila a instantelor!

# alexandru - volumul urias de dosare ???????? date 31 May 2011 11:43 0

Fond -apel-recurs-apel-recurs (tatal judecator -fiul avocatul unei parti, inspectia juridica a CSM SE FACE CA NU VEDE )-apel-recurs , cauza 28 m.p. , trei expertize ,durata 8 ani , in prezent a treia oara la recurs ! ce ziceti de asta "justitia romana " ! !Rusine ! Nici nu va pasa ! Sunteti o "groapa plina cu noroi" in care daca ai nesansa sa "cazi" nu mai poti iesi ani de zile !

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

ATENTIE

Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate.

Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii