28 March 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

VELA A FACUT HAOS IN PORT – Fostul secretar general MAI Laurentiu Mironescu dezvaluie cum regimul Iohannis submineaza economia: „Ordonanta militara 8 interzice exporturile de cerealiere... A doua zi, in Portul Constanta, responsabil pentru 98% din exporturi, nimeni n-a mai stiut ce sa faca cu navele incarcate... Fiecare costa mii de euro pe ora... A cazut briciul pe mana maimutei... Modul in care au reactionat pana acum cei responsabili e mai periculos decat gripa si decat seceta la un loc”

Scris de: Valentin BUSUIOC | pdf | print

13 April 2020 16:14
Vizualizari: 5905

Vorba din batrani „nu da briciul pe mana maimutei” a devenit de o tragica actualitate, in conditiile in care regimul PNL-Iohannis submineaza economia nationala, prin sabotarea exporturilor. Poate nu cu intentie, dar sigur din incompetenta. Sunt principalele idei ce se desprind dintr-un mesaj lansat duminica, 12 aprilie 2020, de catre Laurentiu Mironescu (foto), fost secretar general al Ministerului Afacerilor Interne.



Actualmente seful Serviciului Navigatie din Ceronav (Centrul Roman pentru Pregatirea si Perfectionarea Personalului din Transporturi Navale), Mironescu a explicat in detaliu felul in care Ordonanta Militara nr. 8/2020 (cea mai recenta emisa de catre ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela) a afectat grav exporturile romanesti, dintre care 98% - sustine Mironescu – sunt concentrate in Portul Constanta.

Spre exemplu, imediat dupa emiterea ordonantei mentionate (tarziu in noapte – absolut inexplicabil, adauga Mironescu), numeroase nave au ramas blocate in Portul Constanta, nestiind ce sa faca in secunda a doua cu incarcatura de cereale pe care o transportau. Or, fiecare dintre acele nave il costa pe exportator mii de euro pe ora, subliniaza oficialul Ceronav.

De altfel, batjocura autoritatilor fata de Portul Constanta este transpartinica si dureaza de zece ani, subliniaza Laurentiu Mironescu.


Prezentam postarea de pe Facebook a lui Laurentiu Mironescu:


Bun, situatia de pe frontul portului Constanta, update:

Mai acum vreo doua, trei zile, aproape noaptea, a fost emisa ordonanta militara 8. Printre alte prevederi, mentionatul act interzicea exporturile de produse cerealiere.

Consecinta imediata a fost ca, a doua zi, vineri, in Portul Constanta, responsabil pentru 98% din exporturile Romaniei, nimeni n-a mai stiut ce sa faca cu navele incarcate cu produse cerealiere, indiferent de unde veneau cerealele, daca erau romanesti, sarbesti sau din alta tara amonte, pe Dunare.

Din cauza exprimarii neclare, vama a considerat ca tot ce inseamna cereale trebuie oprite, operarea la o nava, doua, noua a fost sistata pentru cateva ore. Din ce-am inteles, intr-un final, operarea s-a reluat, dupa ce s-au facut niste clarificari legate de destinatie sau origine, extracomunitara sau comunitara, nici nu conteaza, oricum, intregul demers este inexplicabil si periculos.

De ce este inexplicabil? Pentru ca cereala din Romania este ca si terminata, consumata sau exportata, noi asteptam recolta urmatoare care, by the way, este faultata de seceta de care nu vorbeste nimeni. Debitul Dunarii este la jumatate fata de media multianuala, se prefigureaza vremuri grele pentru toata lumea. Asadar, daca cereale din Romania nu mai pleaca la export, ca s-au terminat, ce interzicem noi exact? Exportul Ungariei, sau Serbiei, care se deruleaza prin port, sau ce exact?

De ce este periculos ... este periculos pentru ca senzatia pe care o avem cu totii, in momentul de fata, este ca a cazut briciul pe mana la maimuta ... decizii luate de oameni politici vizibil depasiti de situatie, in necunostinta de cauza, fara sa consulte parerea reprezentantilor sectoarelor implicate, fara sa analizeze impactul, nu au cum sa rezolve altceva decat agravarea situatiei in care suntem.

Ce moda e asta, sa comunici la ora 22, ce vrei sa arati, ca muncesti, ca te implici? Modalitatea de a comunica asa ceva, la ora asta, este gaunoasa, genereaza panica, nu mai vorbim de blocaje comerciale si economice, cazul in speta. Sa comunici, si neclar, la ora 22, ca se interzic exporturile, in conditia in care sunt nu stiu cate nave la operare, care fiecare dintre ele costa cateva mii de euro pe ora, in conditia in care fiecare nava operata in portul Constanta genereaza cateva sute de locuri de munca pe verticala si orizontala ... asta da acrobatie politica. Si caraghioasa ... parca-s Trio Do-Re-Mi, varianta cu dirijor, baiatul ala care gesticuleaza si care pare fix cel mai onest dintre toti.

De ce se intampla toate astea ... pai, din multe motive, unul ar fi actul politic care a scazut foarte mult in calitate, ca multe altele, din pacate. De multa vreme, actul politic este limitat la agenda de partid sau a obligatiilor de tot felul iar orice actiune care poarta o vaga urma de patriotism este interpretata in fel si chip ... nationalism, populism, nostalgii comunistoide etc. Pe cale de consecinta, nu mai exista notiunea de economie nationala, nu mai exista notiunea de interes national. Ce e aia? Pe noi ne apasa interesul bancilor, interesul multinationalelor, interesul exportatorilor de lemn, interesul exportatorilor de berbecuti, interesul oricui, mai putin al nostru, care trebuie sa dam marfuri scumpe, gratis si fara formalitati prea multe... De aici si lipsa de constientizare a importantei portului Constanta pentru guvernanti, nu de acum, ci de 10-12 ani incoace. Sa ne intelegem, portul Constanta inseamna Romania, atata cat a mai ramas din ea. Portul inseamna procente din PIB. Portul inseamna ca inca mai miscam.

Vreti sa nu mai miscam? Bateti-va joc in continuare de el. Tratati-l ca pana acum si se duce dracului ... fara sa-i doriti performanta, fara sa-i curatati arterele pe unde sa pulseze traficul, fara sa-i dragati Dunarea sau reparandu-i magistrala de cale ferata Constanta Bucuresti in 10 ani. ZECE ANI ... prevazand profit la canalul Dunare Marea Neagra fix cat sa gonesti traficul ... numindu-i manageri fara pregatire de baza de specialitate, fara experienta in domeniu, cateodata fara experienta gramaticala, fara un proiect de dezvoltare cuantificabil, aglomerandu-l cu obligatii de la municipiu ... sau de la judet ... functie de culoarea managerului numit exclusiv politic, care pleaca, intr-un final, dar obligatiile angajate raman, aglomerand institutiile si ocupandu-se cu nimic.

Modul in care au reactionat pana acum cei responsabili este mai periculos decat gripa si decat seceta. La un loc.

Ne pregatim, cu interes, de ordonanta militara 9 care, din ce s-a comunicat, va contine prevederi pentru transportul fluvial, asimilat cu transportul rutier. Daca nu vine in sprijinul fluentizarii transportului fluvial, nu va fi decat o alta imbecilitate care va mai pune o greutate la picioarele noastre, de parca nu ajungeau atatea. Si, sunt convins, va iesi in eter tot la 22. Poate 23, si cu efect retroactiv, eventual ... ceva de genul, ia vedeti, de doua ore sunteti ilegali daca respirati. Amenzile se achita online si se depun in 4 exemplare la ghiseul 6, unul pentru fiecare judet ...

Scuzati postarea lunga, dar asta e situatia”.

Comentarii

# Ioana M. date 13 April 2020 16:35 -5

Ei...toate ordonantele se aplica pt. actele viitoare, nu pentru cele in curs... de la data publicarii in M.Oficial, si in niciun caz pentru orele 22-0.00 , ale zilei respective.

# nea nicu date 13 April 2020 17:26 0

Mironescule, astia fac sute de mii de euro si tu ti-ai gasit sa-i plangi pentru cateva mii de euro! Halal fost! Oricum,nu se cade de la un sef de ,, scoala de vara a personalului,, sa pui asemenea palmute. Sau merita?

# olteanu dragos date 14 April 2020 13:01 -1

Ca Vela a facut haos ..nu mai mira oe nimeni Haosul si subminarea economiei a fost si este manopera fatalaului arogant Ar trebui luat pe 2 bete si aruncat in ******

# mitica date 14 April 2020 13:46 +1

VELA A FACUT HAOS IN PORT? Fara suparare ,dar asta nu a reusit sa rezolve problema trotinetelor! Nu realizam inca !

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 28.03.2024 – Bomba cu fas a lui Kovesi

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva