19 March 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

VIOLAREA DREPTURILOR ROMANILOR CU LEGEA IN MANA – Guvernul Orban recunoaste ca si-a facut lege pentru starea de alerta ca sa nu il mai urecheze CCR: "Scopul prezentei legi il reprezinta crearea cadrului legal... Masurile restrictive intrunesc conditiile consacrate in art. 53 din Constitutie... Limitarea este prevazuta de lege (prezentul proiect)". In legea starii de alerta, Guvernul a inclus si modificari la OUG 21/2004 privind situatiile de urgenta. Iata ce se intampla dupa 15 mai (Document)

Scris de: Elena DUMITRACHE | pdf | print

11 May 2020 18:41
Vizualizari: 7794

Posibilitatea ca judecatorii constitutionali sa declare neconstitutionala starea de alerta pe care guvernantii intentioneaza sa o instituite incepand cu 15 mai 2020 pe teritoriul Romaniei, dupa incheierea starii de urgenta instituite ca urmre a pandemiei COVID-19, a determinat Guvernul Orban sa schimbe tactica. Daca pe perioada starii de urgenta masurile restrictive au fost impuse prin ordonante militare, pentru starea de alerta Guvernul a propus un proiect de lege care sa reglementeze starea de alerta. Aceasta masura a fost luata, atentie, in vederea respectarii articolului 53 din Constitutie, care prevede ca restrangerea exercitiului unor drepturi fundamentale sau al unor libertati poate fi facuta numai prin lege si numai daca se impune.


 

Zis si facut, caci proiectul de lege propus de Executiv a fost discutat luni, 11 mai 2020, in timpul sedintei de la Palatul Victoria, premierul Ludovic Orban anuntand ca va cere dezbarerea lui in regim de urgenta. "Suntem in situatia in care CCR a lipsit autoritatile de parghiile necesare pentru lupta impotriva acestui virus. Pe data de 15 se va ingheia starea de urgenta. Trebuie sa avem garantia ca vom avea la dispozitie toate instrumentele necesare pentru a putea continua activitatea desfasurata in ultimele trei luni. (...) E clar ca decizia CCR limiteaza foarta mult marja de miscare si pentru a avea deplina legitimitate am decis sa elaboram acest proiect de lege", a precizat Ludovic Orban in timpul sedintei de Guvern.


Constienti probabil de amplele discutii existente in spatiul public legate de incalcarea unor drepturi fundamentale ale romanilor prin masurile restrictive impuse, Guvernul a alocat un numar important de pagini in proiectul de lege, pe care Lumea Justitiei il publica integral la finalul articolului, pentru justificarea restrangeri drepturilor si libertatilor, aratand ca aceste masuri sunt absolut necesare pentru evitarea raspandirii virusului COVID-19.


Caci, masurile pe care urmeaza sa le expunem in continuare sunt aplicabile in prezent – precizeaza Guvernul in proiectul de lege – gratie "masurilor adoptate de Romania pe perioada starii de urgenta" care si-au dovedit eficienta si care au vizat, atentie, "actiuni in planul sanatatii publice, concomitent cu limitarea sau intreruperea activitatilor socioeconomice neesentiale, dar mai ales ingradirea exercitarii unor drepturi si libertati fundamentale, fara de care celelalte actiuni desfasurate nu ar fi putut avea efectul scontat".

Cu alte cuvinte, activitatile desfasurate in domenii precum HORECA nu sunt esentiale pentru Guvern, precum nici pentru populatie, zic guvernantii, desi aceasta industrie produce anual sute de milioane de euro si sute de mii de locuri de munca.

Asadar, subliniaza Guvernul in proiectul sau, "scopul prezentei legi il reprezinta crearea cadrului legal al masurilor cu caracter exceptionale impuse de gestionarea situatiei de criza, masuri care, prin ele insele, afecteaza drepturi si libertati ale cetatenilor":

"Masurile restrictive prevazute de prezentul act normativ intrunesc conditiile cosacrate in art. 53 din Constitutia Romaniei, republicata. Astfel: limitarea este prevazuta de lege (prezentul proiect), restrangerea exercitiului drepturilor este impusa de apararea sanatatii populatiei, prevenirea consecintelor unei sinistru deosebit de grav, avand ca scop evitarea riscului iminent al unei imbolnaviri in masa a populatiei. Masura restrictiva vizeaza exercitiului dreptului, iar nu substanta acestuia, diminuand in mod rezonabil riscul de imbolnavire in masa a populatiei, masurile propuse sunt nediscriminatorii, aplicandu-se nediferentiat unor situatii identice; masurile sunt luate pentru o perioada de timp determinata, mai exact pe perioada starii de alerta, fiind necesare ca urmare a amplificarii efectelor pandemiei (...)".


Sintetizand insa proiectul de lege al Guvernului pentru instituirea starii de alerta, concluzionam urmatoarele:

-nu se deschid momentan mallurile, restaurantele si terasele (lucru care va adanci si mai puternic criza economica in industria hoteliera, restaurantelor si teraselor);

-se deschid doar unele magazine, respectiv cele in care accesul se face din strada;

-pot fi numiti temporar in functii de conducere in cadrul insitutiilor publice persoane care nu ocupa aceasta calitate (sa ne aminim cazul chelnerului numit director de spital);

-personalul din institutiile publice poate fi destituit, inlocuit, trimis in concediu, chemat la munca, fara preaviz ori acordul exprimat;

-agajatii din unele domenii nu pot beneficia de acordarea unor zile libere pentru supravegherea copiilor;

-nu pot avea loc conficte colective de munca (greve, proteste) in unitatile sistemului energetic national, in unitatile operative de la sectoarele nuclearea, in unitatile cu foc continuu, in unitatile sanitare de asistenta sociala, de telecomunicatii, ale radioului si televiziunii publice, unitatile din transportul pe caile ferate, in unitatile care asigura transportul in comun si salubrizarea localitatilor, precum si aprovizionarea populatiei cu gaze, energie electrica, caldura si apa;

-in domeniul transporturilor, proiectul de lege lasa Ministerului Transporturilor posiblitatea de a igieniza si dezinfecta navele de transport de persoane, trenurile, ori alte mijloace de transport, garile, aeroporturile, etc., dat fiind ca in proiect se prevede : "in domeniul transporturilor naval ministerul de resort POATE dispune masuri", neavand aceasta obligatie;

-ministrul transporturilor "poate lua masuri, respectiv restrictii in domeniul transportului intern si international de marfuri si persoane, precum si in domeniul comunicatiilor, de comun acord cu ministrii de resort din statele membre UE sau celelalte state, dupa caz".

-se deschid bisericile;


OUG 21/2004, modificata prin lege


Pe langa aceste masuri, la finalul proiectului de lege al Guvernului privind starea de alerta s-a prevazut si modificarea si completarea OUG 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta. Cea mai importanta schimbare in cuprinsul acestei ordonanta o reprezinta introducerea unor noi alineate la art. 4 indice 4, respectiv alin. (2), (3), (4). Iar introducerea acestor alineate este importanta caci aici sunt specificate masurile care pot fi aplicate in perioada starii de alerta, pentru "cresterea capacitatii de raspuns", pentru "asigurarea rezilientei comunitatilor"si pentru diminuarea impactului tipului de risc".

In acelasi timp, au fost modificate si prevederile art. 60 din OUG 21/2004 in sensul stabilirii sanctiunilor in cazul celor care nu respecta prevederile actului normativ: "nerespectarea prevederilor art. 16 constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei".


Iata care sunt Masurile introduse de Guvern in OUG 21/2004:





Iata astfel ce prevede Legea privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, astfel cum a fost gandita de Guvernul Romaniei pentru starea de alerta:

Domeniul economic

-se pot suspenda activitatile de comercializare cu amanuntul a produselor si serviciilor in centrele comeciale in care isi desfasoara activitatea mai multi operatori economici;

-sunt permise: vanzarea produsele electronice si electrocasnice, daca operatorii asigura livrarea acestora la domiciliu; desfasurarea activitatii de catre centrele comerciale care au accesul asigurat direct din exteriorul incintei; activitatea desfasurata de magazinele agroalimentare, farmacii, cabinete stomatologice, curatatorii de haine si centrele de ingrijire personala, precum si serviciile de optica medicala;


Domeniul sanatatii

-Ministerul Sanatatii coordoneaza organizarea si functionarea unitatilor medicale, exercitand atributia de numire, suspendare si eliberare din functie a persoanelor care ocupa functii de conducere in cadrul acestor unitati;

-posturile vancante sau termporar vacante, inclusiv publice de executie si conducere, pot fi ocupate si de catre personalul contractual, fara organizarea concursului, daca durata angajarii nu depaseste perioada starii de alerta;

-pot ocupa temporar functii vacante si persoanele care nu au calitatea de functionari publici;

-obligativitatea purtarii de masti de protectie in spatiile publice inchise, spatiile comerciale, mijloace de transport in comun si la locul de munca;

-pe durata starii de alerta se pot plafona preturile la medicamente, seruri, vaccinuri, dezinfectanti, insecticide, dispozitive medicale, tehnologii si dispozitive asistive, materiale senitare si echipamente de protectie, aparatura medicala;


Domeniul muncii si protectiei sociale

-conducatorii institutiilor publice implicate in combaterea COVID-19 pot dispune unilateral detasarea si fara acordul prealabil al angajatului si al angajatorului care detaseaza pentru o perioda de 30 de zile;

-angajatorul poate modifica temporar locul si felul muncii, fara consimtamantul salariatului;

-angajatorul poate dispune unilateral desfasurarea activitatii in regim de telemunca sau munca la domiciliu;

-conducatorii institutiilor publice implicate in combaterea COVID-19 pot dispune unilateral intreruperea concediilor de odihna, de odihna suplimentare, fara plata, de studii si pentru formare profesionala; efectuarea totala sau partiala a concediului de odihna;

-conducatorii centrelor rezidentiale de ingrijire si asistenta a persoanelor varstnice, centrelor rezidentiale pentru copii si adulti, cu si fara dizabilitatim precum si pentru alte categorii vulnerabile au obligatia de a asigura masurile de continuitate a activitatii pe durata starii de alerta;

-valabilitatea contractelor colective de munca si a acordurilor colective de munca se prelungeste pe durata starii de alerta si pentru o perioada de 90 de zile de la incetarea acesteia;

-angajatorii din sistemul privat, autoritatile si institutiile publice, regiile autonome, societati nationale, companiile nationale, etc., cu un numar mai mare de 50 de salariati, pot stabili programe individualizate de munca, fara acordul salariatului, astfel incat intre salariati sa se asigure existenta unui interval de o ora la inceperea si la terminarea programului de munca, intr-o perioada de trei ore;

-angajatii din sistemul public pot primi de la angajator, cu acordul acestora, lucrari sau sarcini de serviciu urgente, acestia urmand sa ramana disponibili pentur efectuarea sarcinilor de serviciu, insa nu mai multde 54 de ore pe saptamana, inclusiv ore suplimentare;

-institutiile publice pot angaja personal fara concurs, pe durata determinata de 6 luni;

-numirile in functii publice sau de inalt functionar public pot fi facute fara indeplinirea conditiei de a fi functionar public, pe o durata determinata de 6 luni;

-prevederile privitoare la acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant, nu se aplica angajatilor din domeniile stabilitate acte normative adoptate pe durata starii de urgenta;

-se interzice declararea, declansarea sau desfasurarea conflictelor colective de munca in unitatile sistemului energetic national, din unitatile operative de la sectoarele nuclearea, din unitatile cu foc continuu, din unitatile sanitare de asistenta sociala, de telecomunicatii, ale radioului si televiziunii publice, din transportul pe caile ferate, din unitatile care asigura transportul in comun si salubrizarea localitatilor, precum si aprovizionarea populatiei cu gaze, energie electrica, caldura si apa;

-modificarea raportului de serviciu al functionarilor publici incadrati in autoritatile si institutiile administratiei publice se poate realiza fara acordul functionarului public;


Domeniul transporturilor si infrastructurii

-adoptarea unor masuri restrictive pentru transportul terestru, suprateran, aerian sau naval;

-posibilitatea Ministerului Transporturilor de a dispune masurii, respectiv restrictii, cu privire la igiena si dezinfectia spatiilor comune, echipamentelor, mijloacelor de transport si aeronavelor, trenurilor ori automobilelor, stabilirea unor proceduri si protocoale privitoare la modul de ocupare al mijloacelor de transport persoane;

-ministrul transporturilor "poate lua masuri, respectiv restrictii in domeniul transportului intern si international de marfuri si persoane, precum si in domeniul comunicatiilor, de comun acord cu ministrii de resort din statele membre UE sau celelalte state, dupa caz".


Domeniul educatiei

-activitatile didactice ce impun prezenta fizica a antescolarilor, prescolarilor, elevilor si studentilor in unitatile de invatamant se poate suspenda;

-cursurile se efectueaza in mediul online;

-inspectoratele scolare au obligatia sa asigure resursele educationale pentru elevii care nu au acces la tehnologie;


Domeniul Tineretului si Sportului

-activitatile de pregatire fizica in cadrul structurilor sportive si accesul in bazele sportive se pot restrange;


Domeniul culturii si cultelor

-muzeele, bibliotecile, librariile, cinematografele, studiourile de productie de film si audiovizual, spectacolele, concertele, evenimentele culturale in aer liber, festivalurile publice sau private pot fi suspendate;

-se deschid bisericile, cu conditia sa se respecte distanta minima de siguranta, si alte masuri necesare pentru reducerea riscului de imbolnavire cu COVID-19;


Masuri in domeniul insolventei

-debitorul aflat in stare de insolventa la data intrarii in vigoare a legii privind starea de alerta va putea sa se adreseze tribunalului cu o cerere pentru a fi supus prevederilor Legii nr. 85/2914, fara a fi necesara introducere acestei cereri;

-daca debitorul si-a intrerupt activitatea total sau partial ca efect al deciziilor emise pe durata starii de urgenta, creditorii pot formula pe perioada starii de alerta cerere de deschidere a procedurii insolventei dar numai dupa incercarea rezonabila de incheiere a unei conventii de plata;

-se prelungeste cu 60 de zile perioada pentru finalizarea procedurilor de concordat preventiv aflate in derulare la data intrarii in vigoare a legii;

-durata executarii planului de reorganizare judiciara a debitorul aflat in reorganizare judiciara la data intrarii in vigoare la legii se prelungeste cu 2 luni;

-debitorul aflat in reorganizare judiciara si care si-a intrerupt activitatea total ca efect al deciziilor emise de autoritati pentru prevenirea raspandirii pandemiei COVID-19 poate solicita judecatorului sindic, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a legii, suspendarea executarii planului pentru un termen care nu poate depasi 2 luni;


Domeniul executarii pedepselor

-masura de supraveghere referitoare la prezentarea persoanei supravegheate la serviciul de probatiune, la datele fixate de acesta, se executa prin mijloace de comunicare la distanta sau audio-video;

-prezentarea persoanei supravegheate are loc doar in cazuri exceptionale;

-obligatia persoanelor supravegheate de a participa la programe de reintegrare sociala se executa prin modalitati de comunicare audio video la distanta;

-obligatia de a presta o munca in folosul comunitatii se executa in cazurile al caror termen ori durata de supraveghere se implineste in urmatoarele 6 luni si in cazurile in care timpul ramas pana la indeplinirea termenului sau duratei supravegherii nu permite executarea integrala;

-obligatia de a presta o munca neremunerata in folosul comunitatii se executa cu prioritate in spatiile deschise;


*Cititi aici integral Proiectul de lege al Guvernului

 

Sursa foto: DCNews

Comentarii

# Tipa date 11 May 2020 19:55 +13

Se incalca autonomia cultelor lasandu-se la latitudinea institutiilor sanitare dreptul de a interveni in organizarea si functionarea BOR , modificarea sau sprimarea traditiei liturgice a canoanelor si dogmelor, interventii pe care nici comunistii nu si le - au permis.Si avocatul preda ministrul justitei face o varza neoperand distinctia intre cele 3 domenii normative distincte: autonomia cultelor , libertati religioase si calificares statului ca neutru. Statul nu poate interveni in BOR .A se citi definitia BOR DIN STATUT ce inglobeaza toti crestinii ortodocsi ca membrii , madulare ale bisericii ce sunt inseparabile.Ortodoxia inseamna comuniune , slujbe oficiate cu credimciosi conform ritualurilor de mii de ani , a traditiei dogmelor si canoanelor unde statul nu poate interveni niciodata.De aceea Constitutia prevede autonomia cultelor.Voi sesiza organele penale abilitate in vederea tragerii la raspundere penala a tuturor specialistilor si persoanelor cu atributii in INSP

# Hades date 11 May 2020 19:57 +22

Și uite așa, transformăm starea de alertă în stare de urgență. Ca să nu mai zic că ipochimenii care au redactat proiectul de lege,l-au gândit ca pe o lege-cadru, care numai indică domeniile și drepturile fundamentale ce sunt afectate în starea de alertă, rămânând ca restrângerea lor propriu-zisă să se realizeze prin acte ulterioare infralegale, gen hotărâri de guvern sau, mai grav, hotărâri ale CNSSU ori chiar ordine sau instrucțiuni ale ministerelor. Indivizii aștia nu au înțeles nimic din decizia CCR referitoare la amenzi, care spune, printre altele, că în conformitate cu art. 53 din Constituție restrângerea de drepturi se poate face numai prin ”lege, ca act formal al Parlamentului”. Adică, pe înțelesul ”specialiștilor” lui Sică Lăutarul Ebriant, Parlamentul este cel care dispune restrângerea, de la caz la caz, în mod excepțional, nu doar nominalizează de principiu niște drepturi, pentru ca să le restrângă ulterior abuziv haidamacii din guvern prin hotărâri, ordine și instrucțiuni.

# Tipa date 11 May 2020 20:09 +3

Din INSP ce au intocmit mizeria de recomandari in ceea ce priveste BOR incalcand Constitutia si impotriva tuturor expertilor si membrilir grupurilor si comitetelor din perioada starii de urgenta.Parlamentul nu poate aproba mizeria de lege propusa,restrictiile nefiind proportionale cu situatia " epidemica" umflata de morti declarati in fals decedati de coronavirus.Vrajeala lui Tataru cu OMS nu tine pt ca guvernele nu sunt obligate sa implementeze recomandarile OMS .Guvernul nu trebuia sa declare toti mortii decedati de coronavirus desi ei au decedat de afectiunile lor.Cat timp nu sr stie situatia reala nu se poate aprecia asupra restrictiilor si proportionalitatii lor.In alte domenii pt ca in BOR NU POT INTERVENI IN NICIO SITUATIE AUTONOMIA NEFIIND SUSPENDATA PE PERIOADA COVID DE CONSTITUTIE.AUTONOMIA NU SUPORTA NICIO INTERVENTIE IN NICIO IPOTEZA CONFORM CONSTITUTIEI. Legea declara biserica libera insa intervib prin acte inferioare legii pt a opera restrictiile.Adica nu aveti lege.

# Tipa date 11 May 2020 20:49 +3

Hades bine remarcat.Am mentionat si eu pe un alt site si aici cred, ca e o mare vrajeala legea...restrictiile in fapt nu sunt operate prin lege ci prin ordine, hotarari etc la fel de neconstitutionale.Uite legea nu e legea...ha ha ha

# Tipa date 11 May 2020 22:21 +2

Nu va exista reglementata legal si constitutional starea de alerta cum nu a fost nici starea de urgenta.Va fi stare de alerta doar pt poporul ce crede vrajeala indusa de tv si prezentata de guwerner in mod fals ca avand baza legala.

# Un Nimeni date 11 May 2020 22:32 +4

asta nu e proiect de lege, nu întrunește condițiile minimale pentru o lege. Seamănă a dracu de mult cu ce a propus Hitler Reichststagului. Nu va trece de controlul apriori de constituționalitate. O vor suge la rece domnii guvernanți.

# Tipa date 12 May 2020 00:02 +3

Penibilul de gadea disperat sa respecte ordinele a vrut sa duca in derizoriu demersul lui Catarama.L- a ironizat ca el compara razboiul de la Marasesti cu propria initiativa. Sunteti in razboi ?intreaba gadea. Catarama trebuia sa- i zica ca la antena prezentau covid ca pe un razboi.Cum nu mai sunteti in razboi ? A inceput lumea sa se dezmeticeasca si nu mai inghite vrajeala de la tv si sunt penibili si neconvingatori in disperarea lor....cei ca gadea.

# Eu date 12 May 2020 03:09 +7

Când am citit "proiectul" imediat ce l-au defecat am avut senzația că este scris la Balaceanca pe banca de un instituționalizat .... Deci,nu-mi revin,este pur și simplu un viol al constituției! Cum dracului sa apari cu mizeria asta ? Dar,o să treacă ,justiția e oarbă,nu sta să citească elucubrațiile ,grupul infracțional organizat votează cu ochii închiși orice! Mai are vreun rost sa ne întrebăm cum am ajuns in situatia asta? Uite așa,pas cu pas,gradual din viol în viol!

# VIKY date 12 May 2020 06:27 +11

"-personalul din institutiile publice poate fi destituit, inlocuit, trimis in concediu, chemat la munca, fara preaviz ori acordul exprimat;" Dragi romani, daca nu vati treziti azi, "poate maine va treziti morti"(am citat-o pe "inteligenta" crasa, Turcan. Ce impune prin lege acest Guvern infect, nu este stare de alerta, sunt formalitatile pentru prima COLONIE din Europa. Sa fiti convinsi ca in decurs de o luna vor inlocui specialisti, peste tot in tara, in toate structurile, in toate domeniile, cu gunoaie ale societati, care pot fi mani******ti. Sper din suflet ca Parlamentul sa nu mai cada si de data asta in plasa hitleristilui. Nu cred ca mai exista o tara in Europa in care sa se dea legi INAFARA LEGI. Ce impun ei, este nu numai DICTATURA, in care drepturile omului nu exista, dar calca in picioare tot ce inseamna lege in tara. TREZITI-VA!!!.

# VIKY date 12 May 2020 10:37 +12

Ce va impun acesti sobolani, nu are nicio legatura cu sanatatea po******tiei. Propunerile sunt in interesul mafiei hitleriste. Cu ce ajuta la sanatatea po******tiei demiterea angajatilor din institutii fara preaviz, sau angajarea in functii de conducere, persoane paralele cu domeniul (ex: ospatar in locul medicului)?. Cu aceste masuri nu se opreste virusul, se opresc drepturile si libertatile voastre, si se extind drepturile sobolanilor asupra po******tiei. Nu va lasati calcati in picioare de acesti analfabeti, care se preocupa doar de confortul si buzunarul lor.

# escu date 12 May 2020 10:55 +3

Legea este și mai aberantă decât ordonanțele. Pe timpul stării de urgență nu eram obligați să purtăm botniță, pardon, mască, plecarea la sparanghel se face fără restricții dar eu trebuie să ies din casă cu bilet de voie dat de mine mie, nu mă pot deplasa în altă localitate, dar sparangheliștii și spălătoresele de funduri austriece nu cer voie nimănui, bas li se pun și mijloace de transport la dispoziție. Întreaga lege este dată să favorizeze sponsorii liberalilor și ai lui Ciolannis, nimic constructiv. Nu înțeleg de ce magazinele de îmbrăcăminte și încălțăminte, librăriile și casieriile unor companii de telefonie din mall-uri nu pot fi deschise, ce coadă mare/aglomerație ați văzut de-a lungul timpului prin acestea? Se vede treaba că Ciolannis și guvernul său își bat joc de români, legea fiind numai cu dedicație și în favoarea lor.

# nae girimea date 12 May 2020 13:02 0

@Tipa Impartasirea cu o lingurita sau cu lingurite unifolosibile , nu a facut obiectul niciunei dogme sau nomocanon . In consecinta daca BOR adopta impartasirea cu lingurite unifolosibile nu incalca altceva decat o traditie ( nu Traditia ). Biserica Ciprului deja o face (poate si altele , nu cunosc ) Sant insa de acord cu Dv ca nimeni dinafara bisericii nu are dreptul de a impune o solutie sau alta . Nici macar Institutul Wiesel.

# livia date 12 May 2020 13:37 0

N-am inteles gruparea de mare infractionalitate socio economica PNL/Iohannis face ”legi”?Si atunci Parlamnetul ce mai face? de cand o adunatura de asasini comusniti(Srolojan) zisa PNL in care misuna ospatari si scoliti de sovietici fac legi in tara?

# tipa date 12 May 2020 14:23 +1

Impartasirea din sfantul potir este esenta ortodoxiei este trupul si sangele lui Hristos si apartine traditiei liturgice.Este o erezie , blasfemie introducerea linguritelor, ca si toate aberatiile cu masca, distantarea sociala , interzicerea pupatului icoanelor.Cine accepta asemenea intruziuni si blasfemii isi pierde mantuirea pt ca echivaleaza cu lepadarea de Hristos. Romanii sa se opuna vehement pt ca oricum nu au niciun temei legal nici pt starea de alerta cum nu au avut nici pt starea de urgenta. Sintagma d-voastra nae grimea" nu incalca altceva decat o traditie " echivaleaza cu lepadarea de Hristos . Traditia bisericii ortodoxe nu este traditia po******ra, reprezinta insasi esenta si existenta ortodoxiei.Nu exista ortodoxie in afara impartasirii din potir cu aceeasi lingurita.Este doar erezie. Daca nu ar fi, oculta cu paganii de guwerner nu s-ar chinui sa o introduca, sa schimbe randuiala bisericiiortodoxe pt ca asta-i tinta. Insa nu vor reusi sa-l biruie pe Mantuitorul.AMIN.

# tipa date 12 May 2020 14:31 +1

Prelungesc contractele colective unde sunt precizate clar conditiile de modificare incetare a raporturilor de munca insa se contrazic prevazand alte conditii in lege abuzive.Niste idioti ce merg la prosteala, la cacialma cu mainile goale fara carti. Daca poporul ar face ****** pe starea lor de alerta ilegala, ADICA NEREGLEMENTATA LEGAL, INEXISTENTA, se alege praful de vrajeala lor. TREZITI-VA ROMANI.

# Un om date 12 May 2020 17:10 0

Decizia 403/2016, cauza Ahtinen contra Finlandei, decizie CEDO , hotarirea din 23. Sept. 2008, prima- 406 , la CCR- stabilesc, clar, că ...statul nu poate interveni în credință și forma de manifestare a acesteia. Mai precis, in pct IV art.10 alin 1 privind libertatea de gîndire, conștiința religie...din Carta Dr. Fundamentale a UE, zice că ...o persoană poate să își aleagă și manifeste religia, cu respectarea practică a riturilor religioase. Refuz sa cred , încă, că aceștia nu știu. Să ceară de la UE suspendare exercitării unor drepturi, au știut.

# Rică popescu date 12 May 2020 20:27 0

F..... de Antihristii

# VIKY date 12 May 2020 20:51 +1

Am cateva intrebari pentru gu-noa-ie-le care au elaborat aceste cretinisme, cu partea din dos, ca in cap le sufla vantul: Ce legatura au urmatoarele aberatii, cu sanatatea po******tiei?. -pot fi numiti temporar in functii de conducere in cadrul insitutiilor publice persoane care nu ocupa aceasta calitate -personalul din institutiile publice poate fi destituit, inlocuit, trimis in concediu, chemat la munca, fara preaviz ori acordul exprimat; In domeniul muncii si protectiei sociale, prevederile sunt pentru sclavi, nu pentru secolul nostru. Acesti sobolani, isi bat joc de a tara intreaga: se pot plafona preturile. Cine sa le plafoneze, nemernicilor, daca nu scrieti cu subiect si predica, plafonarea preturilor este OBLIGATORIE. De ce nu ati decretat toata starea de alerta cu: SE POT, SE POATE...Nu,nu se poate, numai pentru companiile stapanilor, pe care le ajutati, si cele romanesti le ingropati. Asa sa va ajute D-zeu.

# FLOIAN D. MIREA date 12 May 2020 23:17 0

Acest document cu pretentii de lege contine aberatii absolute. De pilda, prin aceasta facatura pseudolegala guvernantii isi rezerva pana si dreptul de a inunda anumite terenuri "in mod gradual". Starea de alerta, daca se implementeaza asa cum scrie in acest document sinistru, va strange si mai tare po******tia Romaniei in chingile unui totalitarism care inca nu s-a mai vazut pe planeta.dar indiciul cel mai evident ca tinta este omul liber si nu virusul este ca acest document loveste in punctele nodale ale democratiei. Toti parlamentarii care vor vota in aceasta forma aceasta lege se vor face complicii guvernarii iresponsabile si ilegitime liberale.

# VIKY date 13 May 2020 09:40 +2

Cucul de la Cotroceni, iese zilnic sa cante impotriva PSD-ului, sa MANIPULEZE grosolan opinia publica, dar, care tine doar la cei carora le sufla vantul prin cap. Intentionat au depus proiectul pentru starea de alerta in ultimul moment, cu articole neconstitutionale (si tanti Maria de la tara isi da seama), stiind ca Parlamentul NU poate vota de-in-da-ta, fiind nevoie, dupa lege de cel putin 6 zile pana la intrarea in vigoare a stari de alerta. Intarzierea a fost minutios planificata, ca sa emita ordonata de urgenta, motivand ca zilele descoperite vor duce la decesul a mii de romani (pastrati la sertar de 2 luni) punandu-se pe seama PSD-ului chiar si...pandemia. Va fi inca un pas din agenda dictatorului, pentru a va ingradi toate drepturile fundamentale. Urmeaza sa mai dea doar o OU cu privire la dreptul la...viata. TREZITI_VA!!!.

# Obs date 13 May 2020 11:08 +1

Aroganta si sfidarea lui Iohannis si a liberalilor este o rezultanta a mimarii opozitiei de catre PSD si ALDE, in primul rand. Tariceanu a contribuit aproape decisiv la caderea guvernului PSD, doar pentru ca nu a fost desemnat candidat la presedintie(poate a avut dreptate, dar iata alternativa), iar Ciolacu este extrem de ciudat. Ca sa ne arate noua cat de activi sunt, au reactii doar verbale. Iohannis sfideaza Constitutia saptamanal. Este macinat de ura impotriva PSD, uitand ca presedintele trebuie sa fie echidistant si moderator.

# VIKY date 13 May 2020 12:38 +2

Azi, la un post de TV in direct, Guran, pus intro postura delicata (nu conteaza speta, sau interlocutorul), a afirmat ca TREBUIE schimbata legea presei. Eu nu stiu cate firme are dansul, sau daca e proprietar de presa, dar sunt curioasa cum vrea dansul sa schimbe legea presei. Eu stiu ca presa nu poate fi suprimata, nici nu poti sa ii pui "masca". Eu am o propunere pentru Guran: inchiderea tuturo sites-urilor, ziarelor, televiziunilor, desfintarea Parlamentului, contracte de munca obligatorii, pe tarlale stapanilor, pentru toata po******tia cu varsta cuprinsa intre 25-50 de ani (indiferent de profesie),iar dictatorul sa fie ales pe viata. Asa veti putea vinde toata tara, sa va mai imbogati-ti, fara sa dati socoteala, pana veti crapa. Dar cred ca ACOLO nu veti avea liniste.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 18.03.2024 – Lista pentru magistratura

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva